طرز تهیه کیک ساده برای مهمانی

0
5/5 - (1 امتیاز)

تهیه کیک ساده برای مهمانی، از مواردی است که بسیاری از ما در دنیای کوچک خود یعنی خانه به آن نیاز داریم.کیک ساده یکی از خوراکی‌هایی است که به راحتی و در کمترین زمان ممکن می‌توان آن را تهیه کرد و معمولا در جشن‌ها و مراسم‌های مختلف به عنوان دسر سرو می‌شود. برخلاف کیک‌های پیچیده و زیبا، کیک ساده بسیار آسان و سریع تهیه می‌شود و به عنوان یک گزینه بسیار خوب برای افرادی که زمان کافی برای پختن کیک پیچیده را ندارند، مناسب است.

در این مقاله به طرز تهیه کیک ساده برای مهمانی می پردازیم که با استفاده از این روش، به سادگی می توانید یک کیک خوشمزه و خوشرنگ تهیه کنید.با استفاده از این روش ساده، می توانید به راحتی و با لذت یک کیک خوشمزه و خوشرنگ تهیه کنید که می تواند مناسب برای تمامی مهمانی ها و جشن های شما باشد.

برای تهیه این کیک، ابتدا باید مواد لازم را آماده کنید. برای تهیه کیک ساده، نیاز به موارد زیر است:

مواد لازم 
تخم مرغ سه عدد
شکر یک لیوان
آرد سفید یک لیوان
بیکینگ پودر  یک قاشق چایخوری
روغن نصف لیوان
شیر نصف لیوان
وانیل یک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک ساده برای مهمانی به شرح زیر است:

گام 1: مخلوط کردن تخم مرغ و شکر
در این مرحله، تخم مرغ و شکر را در یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید تا حدود ۵ دقیقه تا آنجایی که شکر کاملاً حل شده باشد. این کار باعث می شود که کیک شما بسیار نرم و پف شود.

گام 2: اضافه کردن مواد دیگر
سپس، آرد سفید، پودر کیک و وانیل را به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه کنید و به آرامی هم بزرگردانید تا تمام مواد با هم ترکیب شوند. سپس، روغن و شیر را به ترکیب قبلی اضافه کنید و مجدداً هم بزنید تا تمامی مواد با هم ترکیب شوند.

گام 3: ریختن ترکیب در قالب
حالا با استفاده از یک قالب کیک، ترکیب را داخل آن ریخته و به صورت یکنواخت در قالب توزیع کنید. قالب را در دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و به مدت ۳۵-۴۰ دقیقه درون فر قرار دهید. پس از اینکه کیک به رنگ طلایی سرخ رنگ درآمد، با یک سوزن یا چاقوی تیز چکه هایی روی کیک بزنید تا مطمئن شوید که کاملاً پخته شده است.

گام 4: خنک کردن کیک
بعد از اتمام فرآیند پخت، کیک را از فر بیرون بیاورید و به مدت حدود ۱۰ دقیقه داخل قالب بگذارید تا کاملاً خنک شود. سپس، با استفاده از یک چاقو، لبه های کیک را از قالب جدا کنید و کیک را روی یک سینی مناسب قرار دهید تا کاملاً خنک شود.

پیشنهاد مطالعه: ظرف مناسب برای پخت کیک در توستر

فوت کوزه گری برای تهیه یک کیک ساده خوشمزه

برای خوشمزه تر شدن کیک ساده، می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. در ادامه چند نکته برای خوشمزه تر شدن کیک ساده برای مهمانی آورده ایم :

۱- استفاده از پودرهای خامه‌ای و اسانس‌های میوه‌ای: این پودرها و اسانس‌ها می‌توانند به کیک شما طعم و عطر خوبی بدهند. می‌توانید آنها را به روغن، تخم‌مرغ و آردی که برای کیک ساده استفاده می‌شود، اضافه کنید.

۲- استفاده از شکلات: شکلات را ریزکرده کنید و به ترکیب کیک اضافه کنید. شکلات می‌تواند به کیک شما طعم شیرین و خوشمزه‌ای بدهد.

3- پختن در قالب‌های کوچک: به جای پختن کیک در قالب یک کیک بزرگ، آن را در قالب‌های کوچک پخته و سرو کنید. این کار باعث می‌شود که کیک شما جذاب‌تر به نظر بیاید و همچنین برای مهمانان شما راحت‌تر باشد تا آن را مصرف کنند.

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه کیک گردویی با کیک پز برقی

روش های مختلف برای تزئین کیک

با استفاده از تزئینات مختلف، کیک خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید. می‌توانید از تزئیناتی مانند کره خامه، توت فرنگی، زغال اخته، شکلات و … استفاده کنید. میتوانید با استفاده از مواد تزئینی طبیعی مانند گل‌های خشک، خشکبار، میوه‌ها و… کیک خود را زیباتر کنید.

باید به این نکته توجه داشت که تزئین کیک به ذوق شما و خلاقیت شما بستگی دارد. شما می توانید از روش های مختلفی برای تزئین کیک استفاده کنید. برای مثال، با استفاده از قاشق، روی کیک خطوطی رسم کنید و سپس با استفاده از قلم شیرینی پزی، طرح های خلاقانه و زیبایی بر روی کیک بکشید.
همچنین، برای بهبود کیفیت کیک و بهبود طعم آن، می توانید از موارد دیگری نیز استفاده کنید. برای مثال، با استفاده از پودر کاکائو، می توانید کیک شکلاتی تهیه کنید یا با استفاده از پودر پسته، می توانید کیک پسته ای تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.