طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر

0
5/5 - (1 امتیاز)

همانطور که میدانید کیک یکی از خوراکی های محبوب و مورد علاقه افراد است. به همین دلیل، تهیه کیک در خانه با استفاده از روش‌های ساده، بهترین گزینه می‌باشد. یکی از روش‌های ساده برای تهیه کیک، استفاده از توستر می‌باشد. با استفاده از این روش، می‌توانید به سادگی و در کمترین زمان ممکن، یک کیک با پف زیاد و خوشمزه را در خانه تهیه کنید. به دلیل سادگی و سرعت پخت کیک با توستر، این روش برای افرادی که در شرایط زمانی بسیار محدود قرار دارند و یا نمی‌خواهند برای تهیه کیک در خانه زیاد وقت بگذارند، مناسب است.

مواد لازم برای تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر :

مواد لازم
تخم‌مرغ یک عدد
شکر سه قاشق غذاخوری
روغن سه قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر دو قاشق چای‌خوری
وانیل یک قاشق چای‌خوری
رنگ مایع چند قطره (اختیاری)
آب دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر

۱. ابتدا، یک کاسه کوچک بردارید و در آن یک تخم مرغ را شکسته و به آن سه قاشق غذاخوری شکر و سه قاشق غذاخوری روغن گیاهی اضافه کنید. سپس تمام مواد را با هم ترکیب کنید تا یک مخلوط همگن حاصل شود.

۲. سپس، دو قاشق غذاخوری آرد سفید و دو قاشق چای‌خوری بیکینگ پودر را به مواد خمیری اضافه کنید و دوباره همه مواد را با هم ترکیب کنید.

۳. در مرحله بعد، یک قاشق چای‌خوری وانیل به مواد خمیری اضافه کنید و دوباره همه مواد را با هم ترکیب کنید. اگر می‌خواهید کیک را رنگی کنید، می‌توانید چند قطره رنگ مایع به مواد خمیری اضافه کنید.

۴. در این مرحله، دو قاشق غذاخوری آب را به مواد خمیری اضافه کنید و دوباره ههمه مواد را با هم ترکیب کنید تا یک خمیر نرم و مرطوب حاصل شود.

۵. حالا، یک قالب کوچک و تخت برای پخت کیک در توستر بردارید و داخل آن را با یک لایه نازک از روغن گیاهی پوشانید. سپس، مواد خمیری را داخل قالب بریزید و سطح آن را صاف کنید.

۶. قالب کیک را به داخل توستر بردارید و در حالت گرمای متوسط برای حدود ۱۰ دقیقه پخت کنید. بعد از گذشت این مدت زمان، با یک قلم چوبی به کیک فشار دهید و مطمئن شوید که خمیر درست پخته شده است. اگر خمیر روی قلم چوبی چسبیده است، کیک را برای چند دقیقه دیگر در توستر بگذارید تا به طور کامل پخته شود.

۷. پس از پخت کیک در توستر، آن را از داخل توستر برداشته و به صورت آرام و مرتب روی یک سبد یا پلاستیک مخصوص قرار دهید تا به دمای محیط برسد.

کیک ساده با پف زیاد در توستر آماده است! این کیک سریع و آسان تهیه شده و با پف زیادی که دارد، می‌تواند به عنوان یک انتخاب خوب برای صبحانه یا پس از ناهار باشد. به یاد داشته باشید که هرگاه از توستر برای پخت کیک استفاده می‌کنید، باید از قالب‌های مقاوم بهره بگیرید که در برابر دمای بالای توستر مقاوم باشند.

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه سمبوسه در سرخ کن بدون روغن

پیشنهاد مطالعه: بهترین مارک آون توستر

ایده های تزیین کیک

بعد از یادگیری طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر ، تزئین کیک یکی از مهمترین قسمت‌های تهیه کیک است. با تزئین کیک، می‌توانید به کیک خود یک ظاهر جذاب و خوشمزه ببخشید. تزئین کیک با مواد مختلف، می‌تواند به کیک شما زیبایی ببخشد و برای خوردن آن ترغیب کننده باشد.
برای تزئین کیک با استفاده از کره و شکلات، می‌توانید از کرم بیسکوییتی، کرم کره‌ای یا کرم شکلاتی استفاده کنید. برای تهیه کرم بیسکوییتی، کرم پنیر، شکر و پودر بیسکوییت را با هم ترکیب کرده و به صورت مرتب بر روی کیک بچینید. همچنین، برای تزئین با کره و شکلات می‌توانید از کره و شکلات روی کیک استفاده کنید. با ریختن شکلات روی کیک، یک طرح زیبا و خوشمزه برای کیک خود ایجاد کنید.
همچنین، می‌توانید از میوه‌های تازه برای تزئین کیک استفاده کنید. با استفاده از میوه‌های تازه، می‌توانید به کیک خود زیبایی ببخشید. میوه‌هایی مانند توت‌فرنگی، خرمالو، هلو، انگور و زردآلو می‌توانند برای تزئین کیک استفاده شوند. در این روش، باید میوه‌ها را به صورت نازک ریز کنید و سپس آن‌ها را به صورت مرتب بر روی کیک قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: مرغ شکم پر در توستر با جوجه گردان

نگهداری کیک

بهترین روش برای نگهداری کیک، قرار دادن آن درون جعبه‌های مناسب و نگهداری در یخچال است. با این کار، می‌توانید کیک خود را برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید و به طرزی ایمن و بهداشتی آن را مصرف کنید.

جمع بندی

در نهایت، باید گفت که تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر یکی از روش‌های سریع و ساده برای تهیه کیک در خانه می‌باشد. با استفاده از مواد ساده و آسان قابل دسترس، می‌توانید کیک خوشمزه و پفکی‌ای تهیه کنید که برای صبحانه، پس از ناهار و یا در هر موقعیت دیگر، می‌تواند یک انتخاب خوب باشد. به یاد داشته باشید که با تجربه و آزمایش، می‌توانید به روش‌های خاص خود برای تهیه کیک با پف زیاد در توستر دست پیدا کنید.

پیشنهاد مطالعه: اون توستر چند لیتری خوبه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.