مسیرهای حرکت قطار 3 ستاره 4 تخته طوس کدام اند؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

قطارها به‌دلیل راحتی، آزادی عمل و ارائه خدمات رفاهی و پذیرایی، به محبوب‌ترین وسیله نقلیه برای سفرهای دور و نزدیک تبدیل شده‌اند. جالب‌تر این‌که گاهی مسیرهای قطار از مقصد جذاب‌تر هستند و اگر سوار واگن‌های باکیفیت طوس شوید، جذابیت سفر چند برابر می‌شود. این قطار متعلق به شرکت ریلی محبوب رجا است. در این مطلب، راجع به مسیرهای حرکت قطار طوس صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید بلیط‌های این قطار را در زمان پیش فروش بلیط قطار با قیمت مناسب و بدون نگرانی از تکمیل ظرفیت خریداری کنید.

شرح مختصری بر قطار سه‌ستاره طوس و امکانات آن

قطار سه‌ستاره طوس از محبوب‌ترین واگن‌های کوپه‌ای شرکت رجا به‌‍شمار می‌رود. هر واگن از این قطار دارای 9 کوپه و هر کوپه 4 نفر ظرفیت دارد. این قطار کوپه‌ای 4تخته از ویژگی‌ها، خدمات و امکاناتی به شرح زیر برخوردار است.

  • واگن‌های مستحکم و ایمن، تشکیل‌شده از واگن‌های لوکس آلمان شرقی
  • سیستم تهویه هوا
  • تعبیه سرویس‌های بهداشتی فرنگی و ایرانی در دو طرف هر واگن
  • خدمات سرگرمی (سیستم صوتی و تصویری در هر کوپه، کتابخانه، توزیع نشریات در روزهای غیرتعطیل)
  • خدمات پذیرایی (توزیع آب‌معدنی رایگان، پذیرایی در بدو ورود، فروش تنقلات و غذا در بوفه و رستوران، امکان سفارش غذا)
  • امکاناتی رفاهی (سرویس خواب مجهز و بهداشتی، جعبه کمک‌های اولیه، ارائه صندلی چرخ‌دار، ماسک و محلول ضدعفونی)
  • امکان وارد‌شدن با صندلی چرخ‌دار (ویلچر) به داخل قطار

مسیرهای قطار طوس

درحال‌حاضر، قطار سه‌ستاره 4تخته طوس در مسیرهای محدودی فعالیت می‌کند که البته جزو مسیرهای پرتردد کشور نیز به‌حساب می‌آیند.

بلیط قطار برای مسیر تهران به تبریز و بالعکس

میان تهران و تبریز به‌عنوان دو مورد از کلان‌شهرهای ایران، رفت‌وآمدهای زیادی با اهداف تجاری، تفریحی و … صورت می‌گیرد. خط ریلی این دو شهر 735 کیلومتر است و با قطارهای معمولی در حدود 6 الی 7 ساعت طی می‌شود. قطارهای طوس در این مسیر فعالیت دارند. در مسیر ریلی تهران و تبریز، ایستگاه‌های کرج، قزوین، تاکستان، خرم‌دره، زنجان، میانه، خراسانک، مراغه، عجب‌شیر و آذرشهر واقع شده‌اند.

بلیط قطار ارزان‌قیمت تهران-مشهد

مسافت ریلی تهران تا مشهد 900 کیلومتر است که پیمودن آن با قطارهای معمولی حدود 10 الی 11 ساعت طول می‌کشد. قطارهای سریع‌السیر، این مسیر را در مدت‌زمان 6 الی 8 ساعت می‌پیماند. قطار سه‌ستاره طوس در این مسیر فعالیت می‌کند. در مسیر ریلی تهران و مشهد، بیش از 30 شهر و ایستگاه راه‌آهن قرار گرفته‌اند. این ایستگاه‌ها عبارت‌اند از: ری، ورامین، پیشوا، گرمسار، یاتری، ده‌نمک، سرخ‌دشت، سمنان، امروان، دامغان، شاهرود، گیلان، بکران، جهان‌آباد، ابریشم، جاجرم، آزادور، سنخواست، جوین، نقاب، اسفراین، بیهق سبزوار، فردوس، عطار، نیشابور، خیام، کاشمر، ابومسلم، تربت، فریمان و سلام.

بلیط قطار برای تبریز-مشهد؛ طولانی‌ترین مسیر ریلی کشور

خط آهن تبریز تا مشهد با 1542 کیلومتر، طولانی‌ترین راه ریلی ایران محسوب می‌شود. قطارهای متنوعی در این مسیر فعالیت دارند و واگن‌های اقتصادی و باکیفیت طوس نیز یکی از آن‌ها هستند. در مسیر راه‌آهن تبریز به مشهد، چندین ایستگاه‌ دیگر وجود دارد که قطارهای این مسیر ازجمله طوس ممکن است در آن‌ها توقف داشته باشند؛ بدین‌ترتیب، امکان پیاده‌شدن یا سوارشدن مسافران در ایستگاه‌های زارعی، آذرشهر، عجب‌شیر، مراغه، خراسانک، میانه، زنجان، خرم‌دره، تاکستان، قزوین، هشتگرد، کرج، تهران، سمنان، دامغان، شاهرود، نقاب و نیشابور، وجود دارد.

چند نکته در مورد قطار ارزان‌قیمت طوس

اگر مسیرهای حرکت قطارهای طوس با مسیر موردنظر شما تطابق دارد و تصمیم گرفته‌اید با این قطارهای با کیفیت مناسب و ایمن راهی سفر شوید، حتما به نکات زیر پیش از خرید بلیط توجه کنید.

قطار توس، طوس یا خیام

نام‌گذاری طوس برای این واگن‌های اصیل آلمانی به‌علت فعالیت عمده آن‌ها در مسیر مشهد است. این قطارها علاوه‌بر طوس با نام‌های توس و خیام نیز شناخته می‌شوند. با در‌نظر‌گرفتن این موضوع، در هنگام خرید به‌ویژه خرید اینترنتی بلیط قطار، تفاوت نام‌ها برای‌تان گیج‌کننده نخواهد بود.

قیمت بلیط قطار طوس

قیمت بلیط قطارهای طوس مانند هر قطار دیگری، علاوه‌بر مسافت، کیفیت، نوع و ستاره قطار، به عوامل دیگری هم بستگی دارد. زمان سفر در تعیین قیمت‌ها بسیار مؤثر است. با‌توجه‌به تعداد زیاد مسافران در مسیرهای مشهد، تهران و تبریز به‌ویژه در ایام تعطیلات و مناسب‌های مذهبی، نه‌تنها ظرفیت قطارها خیلی سریع تکمیل می‌شود، بلکه قیمت بلیط‌ها نیز تاحدودی افزایش خواهند داشت. شرکت‌های ریلی با پیش فروش قطار در تاریخ‌های مشخص‌شده، فرصتی به وجود می‌آورند تا مسافران بدون درگیری درخصوص ظرفیت یا افزایش قیمت‌ها، بلیط‌های موردنیازشان را برای ایام شلوغی خریداری کنند. سن مسافر نیز یکی دیگر از عوامل تعیین‌کننده قیمت بلیط قطارهای طوس است. بلیط‌های این قطار برای مسافران کمتر از 2 سال، فقط با 10 درصد از کل بهای بلیط عرضه می‌شود و از مسافران 2 تا 12 سال نیز نصف کل بهای بلیط را دریافت خواهند کرد.

کنسلی و استرداد بلیط قطارهای رجا (طوس)

ممکن است احتمال انصراف از سفر برای هر‌کسی پیش آید. یکی از مزایای سفر با قطار، امکان اعلام کنسلی و استرداد بهای بلیط است. البته شرایط کنسلی، نحوه بازپرداخت و میزان جریمه با‌توجه‌به قوانین و مقررات هر شرکت ریلی تفاوت‌هایی دارد. قوانین شرکت رجا در‌خصوص کنسلی و استرداد بلیط به این صورت است که اگر تا ساعت 12 روز قبل از حرکت قطار، انصراف از سفر اعلام گردد، 90 درصد از بهای بلیط بازگردانده می‌شود و فقط 10 درصد به‌عنوان جریمه کسر خواهد شد. اعلام کنسلی از ساعت 12 روز قبل تا 3 ساعت مانده به حرکت قطار، منجر به کسر 30 درصد و بازگرداندن 70 درصد از بهای بلیط می‌شود و اعلام کنسلی در سه ساعت پایانی تا حرکت قطار، 50 درصد از مبلغ را به‌عنوان جریمه کم می‌کند. گفتنی است که امکان استرداد بلیط بعد از حرکت قطار وجود ندارد.

فلای تودی؛ مرجع فروش و پیش فروش بلیط قطار

قطار سه‌ستاره و 4 تخته طوس متعلق به شرکت مسافربری مشهور رجا در مسیر سه مورد از بزرگ‌ترین شهرهای ایران یعنی مشهد، تهران و تبریز تردد می‌کند. این قطار در هر کدام از مسیرهای خود، چندین شهر و ایستگاه را پشت‌سر می‌گذارد که پیش از این توضیح دادیم. برای رزرو قطار طوس کافیست وارد سایت فلای تودی شوید. فلای تودی، معتبرترین سایت فروش و پیش فروش قطار در ایران، تمامی اطلاعات قطارهای موجود کشور را در اختیارتان قرار می‌دهد. شما همچنین می‌توانید خدمات دیگری ازجمله رزرو هتل، رزرو پرواز، خرید تور و … را از این سایت دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.