ظرف مناسب برای پخت کیک در توستر چیست ؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

اگر شما برای پختن کیک از آون توستر به جای فر استفاده می­کنید یقین دارم تا به حال با مشکلاتی نظیر شکل نامناسب کیک و … روبرو شده­ اید. از آنجایی که شکل و ظاهر مناسب کیک یک عامل مهم در پختن آن است بنابراین باید بدانید که از چه ظرف یا قالب مناسبی برای پختن کیک در آون توستر استفاده کنید. باید بدانید که هر کیکی که در فر قابل پختن است در آون توسترها نیز می­توانید آنها را تهیه کنید اما با چه ظرفی؟! در ادامه ما شما را با مناسب­ترین ظروف پخت کیک در ـون توسترها آشنا می­کنیم تا از این به بعد کیک ­هایی با طعم و ظاهری بینظیر بپزید و خود را استاد پختن کیک بنامید.

ظرف مناسب پخت کیک در توستر

از آنجایی که فضای توسترها کوچک است بنابراین برای پختن کیک­ های بزرگ و حجیم مناسب نیست. برای پختن کیک در توسترهای آون پیشنهاد می­کنیم از ظروفی با قطر حداکثر 10 سانتی­متر استفاده کنید و به دلیل نزدیک بودن المنت­ های توستر ، از ظروف نچسب، آلومینیومی و سرامیکی استفاده کنید تا کیک شما خشک نشود. قبل از انتخاب یک ظرف مناسب، ابتدا باید طول و عرض سینی توستر خود را اندازه­ گیری کنید تا ظرفی را که برای پختن کیک تهیه می­کنید مناسب سینی توستر باشد به عبارت دیگر همواره طول و عرض ظرف شما باید یک الی دو سانت کوچکتر از ابعاد سینی توستر شما باشد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین مارک آون توستر

ظرف چدنی مناسب برای پخت کیک در توستر

ظروف چدنی از انواع قالب­ های موجود برای پختن کیک در بازار هستند. ظروف چدنی نچسب بوده و یکی از بهترین ظروف برای پختن کیک در توسترها می­باشند البته باید دقت داشته باشید که ظرف چدنی شما دسته پلاستیکی نداشته باشد.

خرید بهترین ظرف پخت کیک از دیجی کالا

ظرف­های آلومینیوم، استیل و روی مناسب برای پختن کیک در توستر

ظروف آلومینیومی، استیل و روی به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت گزینه­ های مناسبی برای پختن کیک در توستر می­باشند. تفاوت پخت کیک بر روی شعله مستقیم گاز با آون توسترها این است که پس از مدتی ظروفی که در معرض شعله مستقیم گاز قرار می­گیرند دچار تغییر رنگ می­شوند اما در آون توسترها شما همچین مشکلی را نخواهید داشت. بنابراین این موضوع می­تواند نکته مهمی برای استفاده از ظروف آلومینیومی، استیل و روی برای پختن کیک در توسترها باشد.

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه کیک ساده با پف زیاد در توستر

ظرف سفالی برای پختن کیک در توسترها مناسب است؟

باید توجه داشته باشید که ظروف سفالی لعاب­دار به دلیل لایه رنگی که دارند گزینه مناسبی برای استفاده در توسترها نیستند. و همچنین ظروف سفالی به اندازه ظروف آلومینیومی، استیل و روی مقاومت بالایی برای پختن کیک در توسترها ندارند.

خرید بهترین ظرف پخت کیک از دیجی کالا

ظروف پلاستیکی گزینه نامناسبی برای پختن کیک در توسترها

با توجه به اینکه امروزه ظروف پلاستیکی انواع متعددی داشته و خلاف گذشته از مقاومت خوبی در برابر حرارت دارند اما باید به شما بگوییم که ظروف پلاستیکی اصلا گزینه مناسبی برای پختن کیک در توسترها نمی­باشند چون در برابر حرارت بالای توسترها ذوب می­شوند.

پیشنهاد مطالعه: اون توستر چند لیتری خوبه

ظروف شیشه ­ای نشکن برای پخت کیک در توسترها

به طور کلی ظروف شیشه­ای به دو دسته: نشکن و شکستنی تقسیم­ بندی می­ شوند. بنابراین گزینه مناسب برای پخت کیک در توسترها ظروف شیشه ­ای نشکن می­باشد که امروزه در اشکال و ابعاد متنوعی تولید می­شوند.

خرید ظروف مناسب برای پختن کیک در توستر

دقت کنید بعضی از ظروف ممکن است دارای دسته باشند بنابراین ظروفی را برای پختن کیک در توستر انتخاب کنید که دسته­ های آن از جنس خود ظرف ساخته شده باشد و از مواد سیلیکونی تهیه نشده باشد چون این مواد در برابر حرارت ذوب شده و تغییر شکل می­دهند. همچنین در انتخاب ظروف دسته­ دار برای تهیه کیک در توسترها دقت داشته باشید که با توجه به دسته­ ها ابعاد ظرف شما مناسب فضای توستر باشد.

پخت کیک­ های بزرگ در توسترها

از آنجایی که توسترها دارای ابعاد بزرگی همچون فرها نیستند بنابراین برای پختن کیک­های بزرگ باید چندین مرتبه کیک­ها را در ظروف مناسب بپزید و آنها را روی هم قرار دهید.

خرید بهترین ظرف پخت کیک از دیجی کالا

خلاصه :

پخت کیک در آون توسترها مزیت­ها و معایب خود را نسبت به فرها دارند. با توجه به اینکه توسترها دارای فضای کوچکی هستند بنابراین حتما قبل از انتخاب یک ظرف مناسب، ابعاد سینی توستر خود را اندازه ­گیری کنید چون ابعاد ظرف شما باید حداقل یک الی دو سانت کوچکتر از سینی توستر باشد. همچنین ارتفاع ظرف را بسیار بلند انتخاب نکنید چون ممکن است به المنت­های توستر برخورد کرده و موجب سوختن و خشک شدن سریع کیک شوند. با توجه به همه نکات ذکر شده باید به شما بگویم اگر یک ظرف مناسب با ابعاد صحیح را برای پختن کیک در توستر انتخاب کنید حتما از آشپزی خود لذت خواهید برد چون کیکی با طعم و ظاهری دلچسب و دلپذیر خواهید داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.