آموزش پخت لازانیا در آون توستر

0
4.5/5 - (2 امتیاز)

لازانیا، غذایی بسیار خوشمزه و مورد علاقه بسیاری از مردم جهان است. این غذا کامل و مغذی با دارا بودن پروتئین، سبزیجات و کربوهیدرات، به راحتی انرژی شما را تامین می کند. پخت لازانیا در آون توستر، یک راه سریع و آسان برای تهیه این غذای خوشمزه و محبوب است. با آون توستر، پختن لازانیا بسیار راحت و کم هزینه است و می توان این غذا را در کمترین زمان ممکن و با نتیجه نهایی بی نظیری طبخ کرد.

مزیت های تهیه لازانیا در توستر

یکی از مزیتهای تهیه لازانیا در توستر ، کمتر شدن زمان پخت است. بر خلاف اجاق گاز، آون توستر با استفاده از هوای گرم و مواد اولیه پخته شده، غذا را بسیار سریعتر پخت می کند. علاوه بر این، پختن لازانیا در آون توستر باعث کم شدن گرمای محیط آشپزخانه نیز می شود که می تواند در فصول گرم سال بسیار مفید باشد. برای این منظور می توانید بهترین مارک آون توستر را تهیه کنید.

تهیه لازانیا در توستر ، یک راه آسان برای ذخیره غذا نیز است. شما می توانید لازانیای پخته شده را در یک ظرف پلاستیک مخصوص مایکروفر بسته و در فریزر نگهداری کنید. این روش، باعث افزایش عمر مفید غذا می شود و شما می توانید به راحتی در هفته های پرکار و شلوغ از غذایی خوشمزه و آماده تهیه کردن، استفاده کنید.

آموزش پخت لازانیا در آون توستر

برای پخت لازانیا در آون توستر می‌توانید این راهنمای ساده را دنبال کنید:

مواد لازم برای پخت لازانیا در آون توستر
برش‌های لازانیا 400 گرم
گوشت چرخ‌کرده 400 گرم
پیاز وفلفل دلمه ای خرد شده 2عدد
سیر خرد شده 3 حبه
رب گوجه فرنگی 4 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
پنیر موتزارلا رنده شده 250 گرم

طرز تهیه لازانیا در آون توستر

1. ابتدا یک قابلمه آب و نمک را بجوشانید و برش‌های لازانیا را در آب جوش بریزید و بعد از 10 دقیقه آبکشی کنید.

2. در یک قابلمه دیگر، پیاز و سیر را با روغن زیتون تفت دهید تا طلایی شوند.

3. گوشت چرخ‌کرده وفلفل دلمه ای را به پیاز و سیر اضافه کنید و با روی حرارت متوسط تفت دهید تا گوشت پخته شود.

4. پوره گوجه فرنگی یا رب گوجه را به قابلمه اضافه کرده و با نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید. این مخلوط را حدود 10 دقیقه با حرارت کم بپزید.

5. آون توستر را تا دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

6. در ظرف مناسب، یک لایه از برش‌های لازانیا را قرار دهید، سپس مخلوط گوشت و پوره گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و پنیر موتزارلا را روی آن بریزید.

7. این مراحل را تا زمانی که تمام برش‌های لازانیا و مخلوط گوشت و پوره و پنیر تمام شود ادامه دهید.

8. لایه آخر لازانیا را با پنیر موتزارلا بپوشانید.

9. ظرف حاوی لازانیا را در آون توستر گرم کرده و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد، حدود ۳۰ دقیقه بپزید تا پنیر بر روی لازانیا آب شود و لازانیا کاملاً پخته شود.

10. پس از پخته شدن لازانیا، آن را از آون توستر بیرون بیاورید و به مدت چند دقیقه بگذارید تا خنک شود.

پیشنهاد مطالعه: اون توستر چند لیتری خوبه

نکات پخت لازانیا در آون توستر

برای روی لازانیا، می‌توانید از ترکیب سس بشامل و پنیر پیتزا استفاده کنید، اما به دلیل این که این غذا، چربی زیادی دارد، بهتر است تا در زمان آماده‌سازی سس گوشتی از روغن کمتری استفاده کنید.

در صورتی که دوست دارید فلفل دلمه‌ای عطر بهتری به غذا بدهد، بهتر است آن را زیاد سرخ نکنید. حتی می‌توانید آن را پس از تهیه سس، به آن اضافه نمایید. همچنین، سعی کنید تا در بین لایه‌های لازانیا از پنیر زیادی استفاده نکنید تا لازانیا زیاد چرب نشود.

بهترین نوع پیاز برای سس گوشتی این غذا، پیاز ریز یا از رنده است. همچنین، برای تهیه لازانیا، از ظرف پیرکس و یا نچسب استفاده کنید و کف و دیوراه‌ها را با دقت چرب کنید تا لایه‌ها به ظرف نچسبد.

در صورتی که از فویل آلومینیومی برای پخت لازانیا در آون توستر استفاده نکردید، بهتر است قبل از قرار دادن آن در آون توستر، کمی روی لازانیا آب اسپری کنید تا از خشکی بیش از حد روی لازانیا جلوگیری شود. اگر از فویل آلومینیومی استفاده می کنید، پیشنهاد می‌شود که برش هایی روی فویل بزنید تا بخار گرم و رطوبت داخلی را به آسانی جذب کند و لازانیا را در حداقل زمان ممکن بپزد. همچنین، بهتر است بعد از پخت لازانیا، برای چند دقیقه فویل را از روی آن بردارید. تا بخار گرم و رطوبت داخلی آن بتواند خارج شود و لازانیا به بهترین شکل آماده شود.

پیشنهاد مطالعه: طرز تهیه مرغ شکم پر در توستر 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.