بهترین روش یخ زدایی مرغ چیست تا یخ مرغ زود آب شود ؟

0
5/5 - (3 امتیاز)

وقتی که از غذاهای سالم و خوشمزه صحبت می کنیم، به خصوص آنهایی که طرز تهیه شان بسیار آسان است و بچه های شما نیز آن را دوست دارند، همه به سراغ مرغ می روند و آن را انتخاب می کنند. مرغ نه تنها یک گزینه برای شام سالم می باشد، بلکه یک منبع پروتئین است که می توانیم آن را به روش های مختلف تهیه نماییم. می توانیم آن ها را به صورت فینگر فودهای چشمگیر درست کنیم و یا آن ها را به مرغ های کبابی خوشمزه تبدیل کنیم و یا به طور معمول مرغ بپزیم.

با این حال با توجه به تعداد زیادی از روش های دستور پخت سینه مرغ که برای خودتان دارید، ممکن است یک چیز برنامه های شام شما را به هم بریزد و آن این است که باید مرغ را سریعا و به موقع از یخچال فریزر خارج کنید. لازم نیست زیاد نگرانی به خرج دهید، شما به تنها مواردی که نیاز دارید استفاده از ترفندهایی است که به شما کمک می کند تا یخ مرغ را سریعا آب و یک شام خوشمزه را تجربه نمایید.

در اینجا ما سه روش بدون عوارض را برای از بین بردن یخ مرغ در اختیار شما قرار داده ایم، بنابراین شما می توانید از روشی استفاده کنید که مطابق با نیاز شما می باشد. مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که هیچ وقت نباید مرغ را روی کانتر و یا درون آب داغ قرار دهید، زیرا این کار باعث می شود تا باکتری ها سریعا انتشار یابند.

مورد بعدی این است که باید از فرآیند ذوب یخ به طور کلی صرف نظر کنید و به طور منجمد آن را بپزید. اشکالی که این روش دارد این است که زمان پخت را تا حدود 50 درصد افزایش خواهد داد، چه در حال پختن مرغ هستید تا با آن ساندویچ درست کنید و یا قصد دارید آن را با مقداری سبزیجات تفت دهید، در این جا ما بهترین روش ها را برای ذوب کردن یخ مرغ برای شما ارائه داده ایم.

روش ذوب کردن یخ مرغ در یخچال

باید قبل از انجام این کار برنامه ریزی بیشتری داشته باشید. زیرا حداقل یک روز کامل طول می کشد تا مرغ یخش آب شود، اما این روش بهترین است و حتی توصیه شده است. برای  اینکار به سادگی مرغ منجمد را در یخچال قرار دهید، و در این حالت باید اطمینان حاصل کنید که دمای یخچال روی 4.5 درجه سانتیگراد و یا کمتر تنظیم شده است، به این ترتیب مرغ را به صورت بسته بندی در آورده و در ظرفی مثل سینی و یا دیگر انواع ظروف قرار دهید که آب آن به سایر غذاها سرایت نکند. همچنین می توانید برای اینکار مرغ را در قفسه پایینی یخچال قرار دهید.

در حالی که ذوب بیشتر بسته های مرغ منجمد ممکن است کمتر از 24 ساعت طول بکشد، سینه های مرغ بزرگ بدون استخوان و بخش های استخوانی و مرغ هایی که کامل هستند، ممکن است دو روز و یا بیشتر طول بکشند تا ذوب شوند، پس از ذوب شدن، مرغ  شما می تواند یک روز و یا دو روز دیگر قبل از انجام پخت و پز در یخچال بماند.

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش فریز کردن لوبیا سبز

روش آب کردن سریع یخ مرغ با آب سرد

این روش سریعترین راه برای آب کردن یخ مرغ می باشد، ولی نیاز به یک سری موارد دارد. برای اینکار مرغ باید در بسته بندی و در یک بخش بدون هوا قرار داده شود، و یا ابتدا در یک کیسه آن را قرار دهید که هیچ چیزی به بیرون آن نشت نمی کند. یک کاسه بزرگ را با آب سرد پر کنید، سپس کیسه مرغ  و یا بسته مرغ را در آب فرو کنید. حتما این مورد را به خاطر داشته باشید که هر 30 دقیقه آب آن را باید عوض کند، تا اب سرد بماند و باکتری ها شروع به رشد نکنند.

یخ بسته های کوچک مرغ می توانند در یک ساعت و یا کمتر آب شوند، در حالی که بسته هایی با 1.5 الی 2 کیلوگرم ، 2 تا 3 ساعت زمان می طلبند،  مرغی که به این روش یخش ذوب می شود باید سریعا پخته شود.

روش آب کردن یخ مرغ در مایکروویو

در صورتی که وقت کمی دارید باید بدانید که چگونه یخ مرغ را در مایکروویو آب کنید. این مورد 10 دقیقه زمان می برد. ابتدا هربسته بندی را قبل از قرار دادن آن در ظرف مایکروویو بردارید و روی ظرف را بپوشانید. از تنظیم یخ زدایی در مایکروویو به مدت دو دقیقه استفاده کنید. بخش گوشت را چک کنید و به طور دوره ای این بخش را بچرخانید تا از اب شدن یخ به صورت یکنواخت اطمینان حاصل کنید. اگر تنظیمات یخ زدایی ندارید، ممکن است که مجبورباشید مایکروویو خودتان را روی 20 تا 30 درصد توان کامل تنظیم نمایید. بسته به توان مایکروویو و اندازه و ضخامت مرغ، آب کردن یخ مرغ می تواند حداقل هفت تا هشت دقیقه طول بکشد.

نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که مرغی که در مایکروویو ذوب می شود باید همیشه بلافاصله پس از آب شدن یخ پخته شود. از آنجایی که امواج مایکروویو ممکن است مرغ را تا دمایی که در آن باکتری ها رشد می کنند گرم نمایند، پخت سریع مرغ در دمای مناسب تنها راهی است که می تواند باعث نابودی باکتری های مربوطه شود.

خرید بهترین مایکروویو از دیجی کالا

آیا مرغی که یخ آن آب شده، دوباره قابلیت فریز دارد؟

فرض کنید برای شام فردا یک بسته مرغ از یخچال بیرون آورده اید تا یخ آن آب شود، اما روز بعد می گذرد و ناگهان دیگر زمانی برای پختن آن نخواهید داشت، هنوز هم شما می توانید آن را در فریز قرار دهید و آن هم تحت یک شرط انجام خواهد شد. تا زمانی که مرغ در یخچال یخ آن آب شده باشد، می تواند آن را با خیال راحت بدون اینکه اول پخته شود آن را منحمد نمود، اگرچه این امر باعث کاهش کیفیت آن نیز می شود.

اما اگر یخ مرغ در آب سرد و یا مایکروویو ذوب شود، باید فورا آن پخته شود. دلیل اینکه شما نمی توانید مرغ را بعد از اینکه یخ آن آب شد در مایکروویو دوباره منجمد کنید این است که ممکن است برخی قسمت های مرغ گرم شوند و در طول فرآیند شروع به پختن کنند. این مورد به این معنا می باشد که باکتری های موجود در آن از بین نمی روند. هنگامی که مرغ کاملا پخته شد،می توانیم آن را با خیال راحت منجمد سازیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.