لوبیا سبز را خام فریز کنیم یا پخته ؟ چطور بهتره ؟

0
2.5/5 - (13 امتیاز)

وقتی که در مورد سبزیجات سالم صحبت می کنیم، بدون شک لوبیا سبز که به انواع مختلف لوبیا سبز شناخته می شود را می توانیم جز غذاهای خوشمزه موجود در بازار در نظر بگیریم. این غذا نه تنها سرشار از ویتامین ها و فیبر ضروری برای بدن می باشد، بلکه بسیار فوق العاده نیز است و در هر دستور غذایی می توانیم لوبیا سبز را به بهترین شیوه استفاده کنیم. اگر لوبیا سبز را تازه می خرید باید بدانید که فقط چند روز در یخچال باقی می مانند و اینکه شما مجبور خواهید شد آنها از یخچال بیرون بیاورید. به همین دلیل ممکن است از خودتان بپرسید که چگونه لوبیا سبز را منجمد و یا فریز نمایید تا تازگی آن برای استفاده های بعدی حفظ شود.

در این زمینه ما راهنمای مفیدی را در مود نحوه منجمد سازی و فریز سبزی های تازه که از فروشگاه مواد غذایی آن ها را خریداری می کنید و از بازار آنها را می خرید و یا حتی خودتان در باغ آنها را پرورش می دهید جمع آوری نموده ایم، بنابراین شما می توانید هز زمان که بخواهید از آن ها در سالاد و ماکارونی و پاستا استفاده کنید و لذت ببرید. البته دستور پخت لوبیا سبز خوشمزه را نباید فراموش کنید. بر طبق اطلاعات وب سایت FoodSafety.gov  گفته شده که لوبیا سبز تازه در 3 تا 5 روز در یخچال مصرف خواهد شد ولی لوبیا سبز فریز شده تا هشت ماه دوام بیاورد. این قضیه به این معنا می باشد که شما می توانید در هر زمانی از آن استفاده کنید و از آنها لذت ببرید.

چگونه لوبیا سبز را برای منجمد سازی و یا فریز انتخاب کنیم؟

شما می توانید با تازه ترین لوبیا سبزی که در اختیار دارید شروع کنید. باید بدانید که در تمام طول سال، لوبیا سبز در سوپر مارکتها موجود است. در بهترین حالت می توانیم فصل تابستان و پاییز را در این خصوص در نظر بگیریم. شما باید بدنبال لوبیا هایی باشید که قسمت های زرد و قهوه ای رنگ ندارند و لکه خاصی نیز ندارند و سفت هستند. البته باید حالت های چروکیده آنها و توده توده ای و دیگر موارد مربوطه را نیز در نظر بگیریم.

آیا لوبیا سبز را قبل از فریز کردن باید خرد کنیم؟

بعد از اینکه لوبیا سبز را به آرامی در آب سرد آبکشی نمودید، در صورت تمایل می توانید انتهای ساقه  لوبیا سبز و همچنین انتهای دم را جدا کنید و اگر نوع لوبیا سبز شما دارای الیاف رشته ای می باشد که سراسر غلاف لوبیا پخش می شود، باید آن را کوتاه نمایید.

منجمد کردن لوبیا سبز

در صورتی که می خواهید لوبیا سبز را به قطعات کوچکتر برش دهید، می توانید به صورت اختیاری این کار را انجام دهید. معمولا به صورت 2 تا 5 سانتی متر این امر احتمال دارد، اما همه چیز به دستور پختی بستگی دارد که می خواهید از آنها استفاده نمایید.

آیا واقعا لازم است که لوبیا سبز را قبل از فریز کردن بلانچ کنیم؟

این مورد را باید در نظر بگیرید که این فرآیند می تواند بسیار خوب باشید. فرآیند بلانچ باعث می شود که سبزیجات مربوطه آب پز شوند، و سپس به سرعت در آب  بسیار سرد، سرد شوند تا پخت آن ها به اتمام برسد. انداختن آنها در اب سرد می تواند فعالیت های آنزیمی که باعث از بین رفتن طعم و رنگ و بافت آنها می شود را متوقف نماید، بنابریان لوبیا سبز هنگام یخ زدگی تازگی خودش را حفظ می کند. همچنین سبزیجات را از آلودگی پاک خواهد کرد و به حفظ ویتامین ها و مواد معدنی نیز کمک می کند. بعد از این مرحله، لوبیا سبز مستقیما در فریزر قرار می گردد. همچنین ممکن است به مرور زمان سبزیجات شما دارای بافتی نرم و بی طعم به خود بگیرند و رنگ سبز روشن اولیه شان را نیز از دست بدهند.

چگونه لوبیا سبز را بلانچ کنیم؟

یک قابلمه بزرگ آب را به جوش بیاورید، در همان حال، یک کاسه بزرگ را با آب یخ پرنمایید، هنگامی که قابلمه شما به جوش آمد، مقدار زیادی نمک برای یک گالن آب اضافه نمایید که شامل یک قاشق غذا خوری خواهد شد.

شما می توانید به صورت دسته ای، لوبیا سبز را به آب جوش اضافه نمایید و 2 تا 4 دقیقه بسته لوبیا بپزید تا تمامی آن ها نرم شوند. با استفاده از یک کفگیر  و یا قاشق لوبیا ها را وارد آب یخ کنید، این ار باعث می شود فرایند پخت تمام شود و رنگ سبز روشن آنها حفظ خواهد شد.

روند خیس خوردن باید 4 دقیقه باشد،  سپس از طریق انبر آن ها را به یک پارچه حوله مانند انتقال دهید تا خشک شوند، این کار را برای بقیه لوبیا ها نیز می توانید انجام دهید، در این حالت می توانید آب بیشتری به قابلمه اضافه کنید تا بجوشید و در صورتی که نیاز داشتید می توانید یخ بیشتری را نیز به کاسه مربوطه اضافه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین روش یخ زدایی مرغ

لوبیا سبز را خام فریز کنیم یا پخته؟

ابتدا فریز کردن سریع را باید انجام دهیم:  لوبیا ها باید در یک لایه روی سینی فر چیده شوند و فریز گردند تا حالت سفتی به خودشان بگیرند. این مرحله تضمین خواهد نمود که تمامی لوبیا ها با هم در یک توده بزرگ فریز نخواهند شد. سپس شما می توانید لوبیا های فریز شده را در کیس و یا ظرف و یا شیش های بسته بندی مجدد قرا دهید. از فشرده سازی لوبیا ها مطمئن شوید، و تا حد امکان درب ظروف را فشار دهید تا محکم بسته شوند. یک روش هوشمندانه دیگر این است که هر کیسه و یا ظروف محتویات را که در اختیار دارید، روی آن ها برچسب بزنید تا بعدا بتوانید آن ها را پیدا نمایید و بفهمید که آنها تازه هستند. حال قادر خواهید بود که تا هشت ماه آنها را در فریزر قرار دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.