تفاوت فیزیوتراپیست و کایروپراکتیک

0
5/5 - (1 امتیاز)

اگر هنوز تفاوت بین فیزیوتراپیست و کایروپراکتیک را نمی دانید، در مورد هر حرفه، کارهایی که انجام می دهند و افق هر کدام از آنها را بیشتر خواهیم گفت. مناسب ترین مورد را برای خود انتخاب کنید!

کایروپراکتیک چیست؟

طبق گفته فدراسیون جهانی کایروپراکتیک ، کایروپراکتیک حرفه ای است که به تشخیص، درمان و پیشگیری از اختلالات مکانیکی سیستم اسکلتی عضلانی بر اساس درمان های دستی و سایر دستکاری های مفصلی اختصاص دارد.

متخصص کایروپراکتیک چه کاری انجام می دهد؟

یک فارغ التحصیل در کایروپراکتیک حرفه ای است که شغلی را مطالعه می کند که مبتنی بر بازیابی سیستم بدن از طریق مداخلات در سیستم اسکلتی عضلانی و عصبی است.

ویژگی اصلی آن تنظیمات مهره‌ای با سرعت بالا است : حرکتی در سطح مفصل که به دنبال تراز کردن بخش به موقعیت عملکردی خود است. با این تکنیک، فشار زدایی در سطح ریشه در عصب محیطی ایجاد می‌شود و عملکرد عصب و بخش کار شده را بهبود می‌بخشد.

مدرک لیسانس کایروپراکتیک چگونه است؟

این مدرک تقریباً سه سال طول می کشد، اگرچه بسته به موسسه ای که در آن تحصیل می شود، می توان آن را بین دو تا چهار سال پیدا کرد ویا می تواند به عنوان یک تخصص خدمت کند. برنامه درسی شامل دانش اساسی علوم بهداشتی و شایستگی برای درمان کایروپراکتیک است .

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی شاخه‌ای از سلامت است که به تسکین علائم ناشی از بیماری‌های مزمن یا موقت بدن انسان اختصاص دارد، نه از طریق دارو، بلکه از طریق درمان‌هایی با تمرکز بر بهبود ناراحتی بیمار، پیشگیری، درمان و یا کاهش احتمالی اسکلتی- عضلانی یا وضعیتی.

فیزیوتراپیست چه می کند؟

فیزیوتراپیست متخصصی است که درمان بیماری های مختلف بدن انسان را ارائه می دهد.او یک متخصص بهداشت است که با دانش، تجهیزات و تمرینات خود می تواند درد را تسکین دهد، حرکتی در نواحی خاصی از بدن ایجاد کند و کیفیت زندگی را برای بیماران خود فراهم کند.

اگرچه این متخصص می تواند توصیه کند، اما معمولاً از روش های دارویی استفاده نمی کند، حتی کمتر از روش های جراحی.

دوره لیسانس فیزیوتراپی چقدر طول می کشد؟

این مدرک 3 تا 4 سال طول می کشد و شامل یک دوره ای تحت عنوان دوره ی بعد از درسی هم خواهد شد.

تفاوت بین کایروپراکتیک ها و فیزیوتراپیست ها در تکنیک ها و ابزارهایی است که برای بهبود وضعیت فیزیکی بیماران سکته مغزی ، دردهای کمر و گردن یا زانو خود استفاده می کنند. فیزیوتراپی دارای زمینه های تخصصی بیشتری نسبت به کایروپراکتیک است

یک مثال از این تنظیم ستون فقرات است. برای انجام آن باید از تکنیکی با سرعت بالا استفاده شود که اگر به خوبی آموزش داده نشود و به کار نرود می تواند آسیب جدی به مفاصل یا ستون فقرات ایجاد کند.

به همین دلیل به بیمار توصیه می شود که از مهارت بالای متخصص کایروپراکتیک در رشته خود اطمینان حاصل کند. همچنین در موارد پیچیده نمی توانید از این تکنیک مانند پوکی استخوان یا استخوان پاتولوژیک استفاده کنید.

فیزیوتراپی آموزش های گسترده تری را به متخصص سلامت ارائه می دهد، منابع درمانی بیشتری را برای تطبیق با فردی که به آنها نیاز دارد و بدون نیاز به تمرکز درمان بر روی یک تکنیک واحد، فراهم می کند.

کدام حرفه برای من بهترین است: فیزیوتراپی یا کایروپراکتیک؟

همه چیز بستگی به مسیر درمانی شما دارد.به خصوص در مواردی که بعد از جراحی هایی مثل مینیسک زانو هستش برای روند بهبودی حتما باید از فیزیوتراپی استفاده بشه ولی برای مباحث پیشگیری و قبل از جراحی هایی مثل درمان درد های گردن یا کمر که با کایروپراکتیک قابل درمان هستن بهتره از متخصص کایروپراکتیک بهره ببرید.

احتمالا به خوبی متوجه شدین که علم فیزیوتراپی گستره وسیعی از مشکلات جسمی و حرکتی رو در بر میگیره و بیمار میتونه با استفاده از تکنیک های اون زودتر سلامتیش رو برگردونه. نکته مهمی که باید بدونین اینه که فیزیوتراپی زمانی کارسازه که تمارین اون به طور مرتب و صحیح انجام بشن. به هیچ عنوان نباید تمارین رو در اواسط کار رها کنین.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.