مزایای خدمات قالیشویی نسبت به شستشوی سنتی فرش‌ها

0
5/5 - (1 امتیاز)

امروز استفاده از خدمات قالیشویی نقش مهم در حفظ سلامت و افزایش طول عمر فرش‌ها دارد. خدمات قالیشویی شامل حذف لکه‌های سخت، ترمیم و تعمیر فرش و به طور کلی بهبود ظاهر کلی فرش است. در این مقاله قصد داریم مزایای شستشوی فرش در قالیشویی‌ها را نسبت به شستشوی سنتی فرش عنوان کنیم.

قالیشویی ها در مناطق مختلف تهران مثل لیست قالیشویی اقدسیه رواج دارد که قالیشویی های آنلاین در منزل حاضر میشوند. حال در این محتوا بیشتر با این عوامل و مزیت ها آشنا خواهیم شد.

لیست مزیت ها

  • اولین و مهم‌ترین مزیتی که در خصوص شستشوی فرش توسط قالیشویی‌ها باید به آن اشاره کرد این است که استفاده از خدمات قالیشویی این امر را میسر می‌کند که شما بتوانید فرش‌های خود را در سریع‌ترین زمان ممکن تحویل بگیرید. در روش‌های سنتی در صورت مساعد بودن کلیه شرایط ممکن بود که شستشو و خشک شدن فرش‌ها روزها یا حتی هفته‌ها به طول بیانجامد. اما امروزه در قالیشویی‌ها به دلیل استفاده از تکنیک‌ها و تجهیزات مدرن خدمات شست و شو و خارج کردن رطوبت از فرش در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد.
  • استفاده از خدمات قالیشویی این تضمین را به شما می‌دهد که کلیه آلودگی‌ها و لکه‌های فرش شما به صورت کاملاً تخصصی پاک خواهند شد و در فرایند شستشوی فرش به هیچ وجه شاهد تغییر رنگ فرش خود نخواهید بود‌ در واقع قالیشویی تضمین می‌کند که زیبایی اصلی فرش‌های شما را حفظ کند.
  • قالیشویی‌ها مثل قالیشویی اصفهان برای اینکه اعتبار خود را حفظ کنند و با این کار مشتریان خود را افزایش دهند ارائه خدمات حرفه‌ای و اصولی در زمینه حفظ سلامت فرش را در اولویت خود قرار می‌دهند. به عبارتی قالیشویی‌ها تضمین می‌کنند که طی فرایند شستشوی فرش‌های شما هیچگونه آسیبی از جمله پاره شدن یا از بین رفتن ریشه و … سلامت فرش‌های شما را تهدید نمی‌کند.
  • کارکنانی که در قالیشویی‌ها استخدام می‌شوند با رعایت اصول و دقت خاصی انتخاب می‌شوند. در نتیجه احتمال هرگونه آسیب به فرش‌های شما حتی در فرایند حمل و نقل به شدت کاهش می‌یابد. در صورتی که ممکن است با شستشوی فرش‌ها در منزل شاهد وقوع برخی خسارات باشید. در نتیجه شما عزیزان می‌توانید شستشوی فرش‌های خود را به مجموعه‌های قالیشویی بسپارید تا بدین ترتیب خسارت‌های احتمالی حین شستشوی فرش را کنترل کنید.
  • در قالیشویی‌ها خدمات مربوط به خشک کردن فرش‌ها به صورت کاملاً حرفه‌ای و کارآمد انجام می‌گیرد. از آن‌جایی که ممکن است مرطوب یا خیس ماندن فرش‌ها باعث ایجاد کپک و بوی نامطبوع گردد در نتیجه برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی لازم است برای شستشوی فرش‌ها از تکنیک‌های تخصصی قالیشویی‌ها برای خشک کردن فرش استفاده گردد.
  • قالیشویی‌ها دارای واحدی به نام کنترل کیفیت اختصاصی هستند. وظیفه این واحد این است که بر فرایند شستشوی فرش‌ها نظارت داشته باشند و اطمینان حاصل نمایند که بالاترین استانداردها در شستشوی فرش‌ها لحاظ شده است. در نهایت نیز با ثبت بازخورد مشتریان سعی می‌کنند تا بهترین خدمات را به شما مشتریان عزیز ارائه دهند.

شما کدام یک را ترجیح می‌دهید شستشوی فرش در خانه یا استفاده از خدمات قالیشویی؟

ما در این بخش قصد داریم یک راهنمایی کلی به شما ارائه دهیم تا بتوانید بین این دو روش برای شستشوی فرش‌های خود یک انتخاب درست و اصولی داشته باشید. با توجه به اینکه مجموعه‌های قالیشویی به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارند و شستشوی فرش‌ها را با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات انجام می‌دهند قطعاً در این زمینه تجربه و تخصص بیشتری دارند که می‌تواند سلامت و کیفیت فرش‌های شما را تضمین کند. در نتیجه شستشوی فرش‌ها در قالیشویی‌ها ریسک کمتری نسبت به شستشوی فرش‌ها در منزل خواهد داشت. علاوه بر این مجموعه‌های قالیشویی به شما تضمین کیفیت و سلامت ارائه می‌دهند. در صورتی که حتی اگر خود شما در منزل شستشوی فرش‌ها را انجام دهید نمی‌توانید نسبت به حفظ سلامت فرش‌ها اطمینان کافی داشته باشید. همانطور که ملاحظه می‌کنید مزایای شستشوی فرش در قالیشویی بسیار بیشتر از مزایای شستشوی فرش در خانه است که ذکر کلیه این مزایا در این مقاله نمی‌گنجد و ما تنها بخشی از مزایای شستشوی فرش در قالیشویی را برای شما در این مقاله عنوان کردیم تا بتوانیم گام کوچکی در جهت راهنمایی شما برای شستشوی اصولی فرش‌های‌تان و حفظ طول عمر آن‌ها برداشته باشیم.

خدمات ارائه شده از جانب شرکت‌های قالیشویی شامل موارد زیر هستند:

  • شستشوی فرش‌ها با توجه به نوع بافت آن‌ها و انتخاب مواد شوینده مخصوص با توجه به دست بافت یا ماشینی بودن فرش‌ها به همراه شستشوی موکت و مبلمان
  • انجام لکه‌گیری فرش با استفاده از مواد شوینده مخصوص و توسط متخصصان لکه‌گیری
  • ترمیم و بازسازی نقاط آسیب دیده فرش توسط متخصصان روفوگری
  • ترمیم و بازسازی ریشه‌های آسیب دیده فرش توسط متخصصان ریشه بافی
  • انجام غبارگیری برای آماده سازی فرش جهت شستشو
  • عطر آگین کردن فرش در مرحله آخر پس از اتمام فرایند شستشو جهت خوشبو کردن فرش
  • ارائه خدمات مربوط به حمل و نقل فرش‌ها
  • ارائه ضمانت نامه معتبر کیفیت خدمات

نتیجه‌گیری

همانطور که از مطالعه این مقاله باید متوجه شده باشید قالیشویی‌ها مثل قالیشویی در زعفرانیه نقش مهمی در حفظ سلامت تمیزی فرش‌ها دارند. از آن‌جایی که خدمات قالیشویی‌ها شامل تحویل سریع و شستشوی با کیفیت با کمترین آسیب و ارائه نتایج موثر به همراه کنترل کیفیت است در نتیجه اشکالات مربوط به شستشوی سنتی از قبیل وابستگی شستشوی فرش‌ها به شرایط جوی و سایر محدودیت‌های انسانی و ملاحظات هزینه یا … در استفاده از خدمات قالیشویی برای شستشوی فرش‌ها وجود نخواهد داشت. در نهایت شما عزیزان می‌توانید با مد نظر قرار دادن این موارد به طور آگاهانه تصمیم بگیرید و شستشوی فرش‌های خود را به بهترین قالیشویی‌ها بسپارید.

البته توجه داشته باشید که پیش از سپردن فرش‌های خود به قالیشویی‌ها حتماً با مجموعه مورد نظر خود مشورت داشته باشید تا در خصوص نحوه تمیز کردن فرش شما را راهنمایی کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.