بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

0
5/5 - (1 امتیاز)

بازار ارز دیجیتال به دلیل نوسانات قیمتی بالا قابل پیش‌بینی نیست. بنابراین برای این که سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید لازم است که از روش‌های مختلف استفاده کنید. سرمایه‌گذاری موفق زمانی اتفاق می‌افتد که شما بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال را بدانید. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که چه زمانی برای خرید ارز دیجیتال مناسب است.

چه زمانی برای خرید ارز دیجیتال بهتر است؟

بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال برای انواع معامله‌گران متفاوت است. چرا که تریدرهای روزانه استراتژی‌های متفاوتی با سرمایه‌گذاران میان مدت و بلند مدت دارند. قیمت ارزهای دیجیتال در ساعات اولیه صبح و بعدازظهرها بیشترین تغییر را تجربه می‌کند.

برای درک بهتر این موضوع می‌توانید رمزارز مورد نظر خود را در یک بازه زمانی در نظر بگیرید. برای مثال فرض کنید با تحلیل دوج کوین و بررسی الگوی حرکتی قیمتی آن، به این نتیجه می‌رسید که دوج کوین به اخبار واکنش زیادی دارد. بنابراین با تکرار این الگو هنگام اخبار مربوط به دوج، می‌توانید نوسان گیری پرسودی داشته باشید.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

به‌طور کلی بهترین زمان خرید رمز ارزها در بازه‌های زمانی مختلف به‌صورت زیر است:

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال ماهانه

با بررسی ارزهای دیجیتال در تایم فریم ماهانه متوجه خواهید شد که قیمت ارزهای دیجیتال در هفته‌های اول ماه روند نزولی دارد و در ادامه بهبود پیدا می‌کند. البته این روند برای همه ارزها صدق نمی‌کند و نیاز به بررسی‌های دقیق‌تر دارد.

معمولا کارشناسان ادعا می‌کنند که روزهای پایانی ماه بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال هستند. این روند اغلب برای ارزهای قدیمی و قدرتمند کریپتو صدق می‌کند. با تحلیل قیمتی برخی ارزهای دیجیتال برتر مانند تحلیل سولانا می‌توانید به این مهم پی ببرید.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال هفتگی

نحوه عملکرد بازار کریپتو در روزهای هفته یکسان نیست و دچار تغییر می‌شود. در حالت کلی بازار ارزهای دیجیتال در ساعات کاری معمولی فعال‌تر است و در ساعات اولیه صبح، شب و تعطیلات آخر هفته فعالیت کمتری دارد.

همچنین قیمت ارزهای دیجیتال در ابتدای هفته میلادی یعنی دوشنبه در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد و به مرور افزایش پیدا می‌کند. با توجه به این تفاسیر می‌توان گفت که دوشنبه بهترین روز از هفته برای خرید ارزهای دیجیتال است. همچنین کارشناسان توصیه می‌کنند که روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه فعالیت محدودی در کریپتو داشته باشید.

بهترین زمان خرید ارز دیجیتال روزانه

برخی از کارشناسان و متخصصان کریپتو بر این باور هستند که بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال در طول روز در ساعات اولیه صبح قبل از شروع بازار نیویورک است. چرا که عمده نوسان قیمت در تایم بازار نیویورک رخ می‌دهد. به این ترتیب با تشخیص درست روند بازار در تایم لندن که قبل از نیویورک است، به محض شروع بازار نیویورک می‌توان تریدهای موفق‌تری داشت.

عوامل موثر در تشخیص زمان مناسب خرید ارز دیجیتال

برای تشخیص بهترین زمان خرید ارز دیجیتال لازم است که یک سری عوامل مهم را مورد بررسی قرار دهید. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  • اخبار بازار: همانطور که می‌دانید اخبار نقش موثری در روند بازارهای دیجیتال دارند. اخبار کریپتو می‌توانند روند میان مدتی قیمت ارزها را تغییر دهند. بنابراین شما با پیگیری اخبار و استفاده از تحلیل بنیادی می‌توانید بهترین زمان برای خرید ارزهای دیجیتال را شناسایی کنید.
  • میزان عرضه و تقاضا: یکی دیگر از عواملی که می‌تواند زمان خرید ارز دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد میزان عرضه و تقاضا برای ارزهای دیجیتال است. طی بازه‌های زمانی مختلف عرضه و تقاضا دچار تغییر می‌شود و این باعث تغییر قیمت ارزها نیز می‌شود.
  • استراتژی معاملاتی: هر یک از معامله‌گران کریپتو استراتژی معاملاتی خاص خود را دارند و بر اساس آن معامله می‌کنند. به‌عنوان مثال معامله‌گری که قصد سرمایه‌گذاری بلند مدت دارد به دنبال این است که دارایی مورد نظر را در زمان مناسب خریداری کنید و باید برای آن صبر کند اما معامله‌گر روزانه می‌تواند طی روز چندین بار از نوسان قیمتی ارز کسب سود کند.
  • منطقه معاملاتی: کریپتو کارنسی یک بازار جهانی است که به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند اما میزان استقبال از دارایی‌ها در قاره‌ها و حتی کشورها با یکدیگر متفاوت است. با توجه به این موضوع شما با بررسی منطقه معاملاتی می‌توانید بهترین زمان برای ترید ارز دلخواه خودتان را شناسایی کنید.

روش تشخیص بهترین زمان خرید ارز دیجیتال

در حالت کلی هیچ روش تضمینی در دنیای ارزهای دیجیتال وجود ندارد و نمی‌توان به‌طور قاطعانه درباره بهترین زمان خرید ارزهای دیجیتال نظر داد. با این حال با استفاده از یک سری تکنیک‌های موثر می‌توان زمان مناسب برای این کار را تشخیص داد و نتیجه مطلوبی از معاملات کریپتویی به دست آورد. در این بخش دو روش تشخیص بهترین زمان برای خرید رمز ارزها را برای شما شرح می‌دهیم. این روش‌ها عبارتند از:

  • تقسیم فرآیند خرید: در این روش شما می‌توانید خرید خود را در چندین مرحله انجام دهید. این روش اصطلاحا متوسط ارزش دلاری یا DCA نامیده می‌شود. با استفاده از روش متوسط ارزش دلاری می‌توانید ریسک معاملات خود را به حداقل برسانید. در این روش به جای خرید یک جای ارز دیجیتال باید آن را در بازه‌های زمانی مختلف خریداری کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید 1000 دلار را به 10 قسمت تقسیم کنید و سپس خرید انجام دهید.
  • شناخت بازه‌های زمانی پرطرفدار: همانطور که در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم زمان مناسب برای انجام معامله در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه با یکدیگر متفاوت است. با شناخت این موارد می‌توانید بهترین زمان جهت خرید ارز دیجیتال را با توجه به مدت زمان مورد نظر خود، تشخیص دهید.

سخن پایانی

ارزهای دیجیتال جزو دارایی‌های ارزشمند و پرطرفدار دنیا هستند که سرمایه‌گذاری روی آن‌ها سود خوبی به همراه دارد. برای این که در این زمینه موفق عمل کنید باید ابتدا یک ارز مستعد رشد پیدا کنید و سپس در زمان مناسب روی آن سرمایه‌گذاری کنید. در این مقاله بهترین زمان خرید ارز دیجیتال و نحوه شناسایی بهترین زمان معامله را برای شما شرح دادیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.