ویژگی های یک دوربین مداربسته خوب

0
5/5 - (1 امتیاز)

دوربین مداربسته وسیله ای نظارتی است که در قرن حاضر کمک زیادی به افراد برای نظارت و کنترل بیشتر به هر محیطی نموده است. بدیهی است که این روزها با پیشرفت روز افزون تکنولوژی که هر روز با یک پدیده ی جدید بشر را شگفت زده می کند، نیاز به امنیت از اساسی ترین و اصلی ترین نیازهای بشریت به حساب می آید. دوربین مداربسته به خوبی توانسته است این نیاز را بر طرف نموده و احساس امنیت را به تمامی جنبه های زندگی بشر برگرداند. اما خب سوالی که در این شرایط معمولا برای افراد مطرح می شود این است که یک دوربین خوب چه ویزگی هایی دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این موضوع کاملا به نیازها و انتظاراتی که شما از دوربین مداربسته خود دارید بستگی دارد. مثلا اگر بخواهید از دوربین برای نظارت بر حسن رفتار پرستار با کودکتان در ساعاتی که در منزل نیستید استفاده کنید بی شک ویژگی هایی مثل ضد آب یا ضد ضربه بودن چندان برایتان مهم نیست. اما اگر بخواهید از دوربین مداربسته برای نظارت بر محفظه بیرونی خانه تابستانی خود استفاده کنید وجود این ویژگی ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. اما به صورت اجمالی و در حالت کلی در ادامه به بررسی بهترین ویژگی ها در یک سیستم نظارتی خواهیم پرداخت.

قابلیت بی سیم در دوربین مداربسته

دوربین مداربسته مجهز به قابلیت بی سیم را اصطلاحا دوربین وایرلس میگویند. این دوربین ها همانطور که از نام آنها نیز قابل حدث است، برای نصب و راه اندازی نیاز چندانی به سیم کشی های بسیار و پیچیده ندارند و از طریق اینترنت به سرور مرکزی وصل شده و اصلاعات را منتقل می کنند. این دوربین ها برای کار کردن به حداقل یک منبع تغذیه نیاز دارند. دوربین مداربسته بیسیم در دو مدل دوربین تحت شبکه و دوربین آنالوگ در بازار محصولات نظارتی یافت می شوند.  از جمله مزایایی که موجب محبوبیت این دوربین ها شده است می توان به: نصب آسان، امکان کنترل از راه دور، عدم نیاز به سیم کشی، امکان نصب در تمامی موقعیت ها و هزینه نصب پایین دوربین مداربسته اشاره نمود.

قابلیت پلاک خوانی در دوربین مداربسته

دوربین مداربسته پلاک خوان از آن دسته از سیستم های نظارتی هستند که،معمولا زمانی به کار شما می آیند که ثبت ورود و خروج برایتان مهم باشد(به طور مثال در پارکینگ های عمومی معمولا مورد استفاده قرار می گیرند). این دوربین ها هم به صورت آنالوگ و هم تحت شبکه تولید می شوند اما در نظر داشته باشید که اگر دوربین مداربسته شما از نوع آنالوگ باشد، دسترسی به رزولوشن بیش از ۷۲۰TVL امکان پذیر نیست. اما خب بدیهی است که کیفیت تصویر در دوربین های پلاک خوان تحت شبکه بسیار بالاتر است و امکان استفاده از نرم افزارهای پردازش تصویر نیز برای آنها فراهم است.  نرم افزار تشخیص پلاک این دوربین مداربسته به شما این امکان را می دهد که پلاک کلیه خودرو های وارد یا خارج شده را در بانک اطلاعاتی خود ذخیره کنید.

قابلیت دید در شب در دوربین مداربسته

دید در شب یکی از ویژگی های پرطرفدار است که در انواع دوربین مداربسته می توانید شاهد آن باشید. در واقع این قابلیت همانطور که از نام آن نیز پیداست امکان تصویر برداری در شب ودر شرایطی که کمترین نور در محیط را دارید فراهم میکند.. دید در شب در دوربین ها به دوصورت دید در شب فول کالر و دید در شب معمولی وجود دارد. دوربین مداربسته دید درشب فول کالر یا تمام رنگی، تصویری که در شب به شما ارائه می دهد، تماما رنگی و واضح است و دروبین دید در شب معمولی یک تصویر سیاه و سفید، کاملا واضح را در شب ارائه می دهد.

برند سازنده دوربین مداربسته

برند سازنده یکی از مهمترین آیتم هایی است که معمولا تفاوت دوربین مداربسته خوب و بد را مشخص می کند. به هر حال در هنگام خرید یک سیستم نظارتی قیمت آن موضوع بسیار مهمی برای هر خریدار است. گاهی پیش می آید که خریداران برای کنترل و صرفه جویی در هزینه ها دوربین هایی را از برند های متفرقه تهیه میککند. خرید دوربین مداربسته از برند متفرقه به معنای خدمات پس از فروش بی کیفیت و ضعیف، پشتیبانی ضعیف و کیفیت کمتر است بدیهی است که چنین دوربینی در مدت زمان کوتاه نیاز به تعمیر پیدا میکند و به علت خدمات پس از فروش ظعیف و کیفیت پایین تعمیر دوربین مشکل شما را حل نمیکند و دوباره مجبور به خرید یک دوربین مداربسته جدید می شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.