اسپید دام داهوا و امکانات حرفه‌ای؛ نگاهی عمیق به امکانات پیشرفته این دوربین

0
5/5 - (2 امتیاز)

آیا تابه‌حال اتفاق افتاده است که به‌دلیل بارش برف یا باران دید دوربین‌های مداربسته شما محدود شود؟ آیا نوسانات نوری موجب محدودیت دید دوربین‌های مداربسته فروشگاه‌تان شده است؟ به‌قطع و یقین این موارد برای بسیاری از افراد مشکلاتی جدی به‌وجود آورده و درست همین‌‌جا‌ست که اهمیت خرید یک دوربین مداربسته به‌روز، پیشرفته و با امکانات تکمیلی خودش را نشان می‌دهد. دوربین اسپید دام داهوا نسل جدید دوربین‌های مداربسته است که توسط برند معتبر داهوا به بازار ارائه شده است. در این مقاله به معرفی کامل این دوربین، قابلیت‌ها و کاربردهای آن خواهیم پرداخت.

معرفی دوربین اسپید دام داهوا

دوربین‌های اسپید دام از‌جمله دوربین‌های مداربسته بسیار پیشرفته بازار به‌شمار می‌آیند و از آن‌ها با نام‌های دوربین ptz داهوا نیز یاد می‌شود. این دستگاه‌ها به‌صورتی طراحی شده‌اند که گنبدی فلزی شکل از دوربین به‌طور کامل محافظت می‌کند و بسیاری از افراد این دوربین‌ها را به‌پاس همین طراحی از سایر دستگاه‌های مشابه تشخیص می‌دهند. دوربین‌های اسپید‌ دام دوربین‌هایی با قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه هستند و می‌توانند از محیط مدنظر شما با شیب ۱۸۰ درجه نیز تصویربرداری کنند.

این دوربین‌ها هیچ نقطه کوری ندارند و می‌توانند مکان‌هایی با متراژ بسیار بالا را به‌خوبی تحت‌پوشش قرار دهند. ماژول زوم قدرتمند از دیگر ویژگی‌های دوربین اسپید دام داهوا به‌شمار می‌آید و وضوح تصویر در حالت زوم، قابل‌توجه است.

دوربین داهوا اسپید دام برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

همان‌طور‌که اشاره شد، دوربین اسپیددام داهوا هیچ نقطه کوری ندارد و می‌تواند از محیط با چرخش ۳۶۰ درجه فیلم‌برداری کند. از این دوربین‌ها برای مقاصدی همچون گشت‌زنی، نظارت بر اماکن مهم و با متراژ بالا به‌وفور استفاده می‌شود.

از‌جمله مکان‌هایی که دوربین‌های اسپید دام داهوا در آن‌ها بیشترین کاربرد را دارند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ‌بنزین‌ها؛
  • کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی و صنعتی؛
  • کتابخانه‌های عمومی؛
  • راه‌آهن؛
  • فرودگاه؛
  • محوطه و فضای بیمارستان‌ها؛
  • باغ‌های میوه؛
  • جاده‌ها و چهارراه‌های سطح شهر؛
  • شهرک‌های مسکونی
  • و… .

به‌طورکلی تمامی اماکنی که نیاز به نظارت دقیق و گسترده دارند می‌توانند از این دوربین بیشترین بهره را ببرند.

ویژگی‌ها و قابلیت‌های دوربین اسپید دام داهوا کدام‌اند؟

شرکت داهوا، دوربین‌های ptz خود را با امکانات و ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی به بازار عرضه کرده است که آن‌ها را از سایر دوربین‌های مداربسته حال‌حاضر بازار متمایز می‌کند. از‌جمله این امکانات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی منحصربه‌فرد، استحکام و مقاومت بالای بدنه

در بسیاری از موارد سارقان با از کار انداختن دوربین‌های مداربسته به‌وسیله پرتاب سنگ و چوب به مکان‌های مختلف دستبرد می‌زنند. بدنه دوربین ptz داهوا دارای محافظی گنبدی‌شکل است و می‌تواند از دوربین در برابر اعمال خرابکارانه محافظت کند. مقاومت بدنه این دوربین‌ها بسته به مدل و متریال به‌کاررفته متفاوت است.

کیفیت بالای ضبط تصاویر

دوربین اسپید دام داهوا تحت شبکه می‌تواند فیلم‌ها را با رزولوشن ۴ مگاپیکسل و کیفیت 2k ضبط کند.

SMD Plus

در بسیاری از دوربین‌های مداربسته قابلیت تشخیص سوژه‌های متحرک از‌جمله انسان‌ها و حیوان‌ها وجود دارد؛ اما اگر این دستگاه‌ها را در جاهایی مانند باغ‌ها قرار دهید، دوربین‌ها حتی با حرکت برگ‌های درختان نیز برای شما آلارم ارسال می‌کنند. دوربین‌های اسپید دام داهوا این مشکل را حل کرده‌اند؛ این دوربین‌ها دارای قابلیت SMD Plus (Smart Motion Detection) هستند.

فناوری SMD Plus می‌تواند سوژه‌های متحرک اعم از انسان‌ها، وسایل نقلیه و حیوانات را از هم تفکیک کرده و تنها برای تحرک آن‌ها روی سیستم امنیتی تعبیه‌شده آلارم بفرستد. عموما دوربین اسپید دام داهوا می‌تواند از فاصله ۷ متری انسان‌ها و حیوانات، و از فاصله ۱۰ متری وسایل‌نقلیه را تشخیص دهد و آن‌ها را با ضریب خطای کمتر از ۱٪ از هم تفکیک کند.

ماژول زوم بسیار قوی

دوربین داهوا اسپید دام قدرت زوم بسیار بالایی دارد؛ به‌گونه‌ای که بعضی از انواع آن می‌توانند تصاویر و فیلم‌ها را تا ۴۵ برابر (45x اپتیکال زوم) بزرگ کنند؛ بنابراین، استفاده از آن‌ها در مکان‌هایی که سوژه‌های مدنظر در فاصله دورتر از دوربین قرار می‌گیرند، کاربردی است.

Auto Tracking

قابلیت Auto Tracking در دوربین اسپید دام داهوا یک ویژگی مهم است که به‌طور خودکار و کاملاً دقیق اشیا و افراد را تشخیص داده و ردیابی می‌کند. این قابلیت برای نظارت بر مناطقی با ترافیک کم و فضاهای محدودی مانند پارکینگ‌ها بسیار کاربردی است. با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، دوربین‌های اسپید دام می‌توانند اشیا را تشخیص داده و در صورت نیاز، آن‌ها را ردیابی کنند. این ویژگی به افزایش امنیت و کنترل ترافیک در محیط‌های مختلف کمک می‌کند. برای فعال‌کردن این قابلیت در دوربین‌های اسپید دام داهوا، تنظیمات مربوطه از طریق رابط کاربری دوربین انجام می‌شود.

Face Detection

قابلیت تشخیص چهره (Face Detection) در دوربین‌ اسپید دام داهوا یک ویژگی امنیتی است که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، افراد را بر‌اساس مشخصه‌هایی مانند سن، جنسیت، اجزای صورت، رنگ لباس، عینک، ریش، کلاه و ماسک تشخیص می‌دهد. این ویژگی به افزایش امنیت و نظارت دقیق‌تر بر محیط‌های پرتردد کمک می‌کند.

برای فعال‌کردن قابلیت تشخیص چهره در دستگاه‌های دارای هوش مصنوعی (مثل مدل‌های XVR سری I2 و I3 داهوا)، می‌توانید از تنظیمات منوی دستگاه استفاده کنید. ابتدا به قسمت SYSTEM رفته، گزینه AI Mode را روی گزینه Face قرار دهید و روی Apply را کلیک نمایید.

Starlight

قابلیت Starlight در اسپید دام داهوا یک قابلیت بسیار کاربردی است. این قابلیت به دوربین‌ها اجازه می‌دهد تا تصاویر را در شرایط نوری ضعیف به‌صورت رنگی ثبت کنند. به‌عبارت‌دیگر، حتی در محیط‌هایی با کمترین نور، دوربین‌های استارلایت داهوا قادر به ثبت تصاویر با کیفیت بالا هستند. این ویژگی برای نظارت در شب و محیط‌هایی با نور کم کاربرد بسیاری دارد.

قیمت دوربین اسپید دام داهوا

دوربین ptz داهوا به‌دلیل داشتن قابلیت‌ها، ویژگی‌های کاربردی و منحصربه‌فرد، قیمت زیادی دارد و هزینه تهیه قدیمی‌ترین مدل‌های آن نیز بالای ۱۰ میلیون تومان است؛ اما امکانات آن به‌قدری گسترده هستند که شما را از خرید چند دوربین به‌طور هم‌زمان بی‌نیاز می‌کند. شما می‌توانید مشخصات و قیمت مدل‌های مختلف دوربین اسپید دام داهوا را از سایت‌های معتبر فروش محصولات داهوا استعلام بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.