چطور لکه لاک ناخن روی فرش را پاک کنیم؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

اگر شما هم مثل من یکی از اون افرادی هستید که هر وقت لاک می‌زنن، لاک ناخن همه جا پخش میشه و بعدش کلی اعصابتون خرد میشه که چطور باید این لکه رو پاک کنین؛ حتما این مقاله براتون جالب خواهد بود. چون قراره انواع روش های پاک کردن لکه لاک ناخن از فرش رو براتون به طور خیلی جامع، کامل و کاربردی بررسی کنیم.

اول از همه،صبر تون رو باید زیاد کنید، چون پاک کردن لکه لاک ناخن از فرش کار آسونی نیست، اما با تلاش می‌تونین به راحتی این مشکل را حل کنین و از داشتن فرش تمیز لذت ببرید.

کلیدی ترین نکته اینه که باید سریع عمل کنین: اگر لکه تازه ایجاد شده است، زود دست به کار بشین. هر چه زودتر لاک را از روی فرش پاک کنید، احتمال پاک شدن کامل آن بیشتر هست. اگه لکه خشک بشه زحمت زیادی برای پاک کردنش باید بکشید.

• استفاده از الکل: با یک اسپری، روی لکه الکل بپاشید. سپس با دستمال یا اسفنج نرم، به آرامی لاک را پاک کنید. الکل باعث می‌شود لاک در آن حل شود و راحت‌تر از فرش جدا شود.

• استفاده از اسپری حالت دهنده مو: اگر الکل ندارید، می‌توانید از اسپری حالت دهنده مو هم استفاده کنید. این اسپری‌ها مواد مشابه الکل دارن و می‌تونن به خوبی لاک را حل کنن و سپس با دستمال خشک محل لکه را پاک کنین.

• از مواد طبیعی کمک بگیرید: اگر به دنبال راه‌حل‌های طبیعی هستید و دوست ندارین از مواد شیمیایی برای پاک کردن لکه لاک از فرشتون استفاده کنین ، از مخلوطی از سرکه سفید و آب استفاده کنید. با دستمال این مخلوط را روی لکه به آرامی بکشید و سپس با دستمال خشک دیگر آن را پاک کنید.

• استفاده از آب گرم و صابون: در مقداری آب گرم صابون را حل کنین. سپس با یک دستمال یا اسفنج نرم، به آرامی لاک را پاک کنید. آب گرم باعث می‌شود لاک آسان‌تر حل شده و از فرش جدا شود و سپس محل لکه را خشک کنید.

• استفاده از استون: مقداری از استون رو روی لکه بریزین و با دستمال تمیز به آرامی لکه را پاک کنید، همچنین اگه لکه لاک خشک شده بود چند قطره استون روی لکه ریخته و صبر کنید و سپس با دستمال تمیز به آرامی لکه را پاک کنین، توجه داشته باشین که فشار وارد نکنید تا لکه به الیاف فرش نفوذ نکند. در جای دیگه ای از فرش که قابل دیدن نیست یبار تست کنین که فرش خراب نشه.

• استفاده از آب اکسیژنه: مقداری آب اکسیژنه تهیه کنین و با یک دستمال نرم، آن را به آرامی روی لکه لاک بکشین. با دقت لاک را پاک کنید. این ماده همچنین می‌تواند به خوبی لاک را حل کند و سپس محل لکه را خشک کنید.

• استفاده از پودر شستشوی ماشین لباسشویی: اگر هیچ یک از راهکارهای بالا به نظرتان جواب نداد، می‌تونید از پودر شستشوی ماشین لباسشویی استفاده کنید. این مواد می‌تونند لاک از روی فرش پاک کنند و در آخر محل را با دستمال تمیز خشک کنید.

برای پاک کردن لکه لاک از روی فرش به چه نکاتی توجه کنیم؟

احتیاط در استفاده از مواد شیمیایی: هنگام استفاده از هر نوع محلول شیمیایی برای پاک کردن لکه، مطمئن شوید که فرش شما با آن سازگار است. همچنین از مقدار مناسبی از ماده استفاده کنید تا به فرش آسیب نرسد. ( بهتر است در نقطه ای از فرش که دید کمتری دارد یک بار تست کنید)

استفاده از ترکیبات مختلف: اگر چندین راهکار را امتحان کردید اما به نتیجه نرسیدید، می‌توانید ترکیبی از راهکارهای مختلف را امتحان کنید. به عنوان مثال، ابتدا از الکل استفاده کنید و سپس با یک مقداری از مخلوط سرکه و آب برای پاک کردن لکه تلاش کنید.

تست در نقطه ای از فرش: همیشه قبل از استفاده از هر روشی، در یک نقطه پنهانی از فرش تست کنید تا از ایجاد آسیب جلوگیری کنید.

نتیجه ی همه صحبت ها رو اگر بخواهیم خلاصه کنیم:

حالا که با راهکارهای مختلف برای پاک کردن لکه لاک ناخن از روی فرش آشنا شدیم، بیایین یه جمع بندی درباره مطالبی که گفتیم داشته باشیم. اول از همه صبر داشته باشین، چون لاک ناخن از اون دسته لکه‌هاست که یه کم وقت می‌طلبه تا کامل پاک بشه.

همیشه یادتون باشه که قبل استفاده هر راهکاری، یه تست کوچولو روی فرش انجام بدین تا از هر آسیبی جلوگیری کنید. در کل، با یه کم صبر و دقت، لکه لاک ناخن رو از فرشتون پاک کنید و دوباره از زیبایی و تمیزی اتاقتون لذت ببرید. با اجرای این ترفندها و توصیه‌ها، امیدوارم که بتوانید لکه لاک ناخن را به خوبی از روی فرش خود پاک کنید.

راستی اگه از روش های بالا استفاده کردین و نتونستین به طور کامل لکه لاک رو از فرشتون پاک کنین می تونید از خدمات بهترین قالیشویی صادقیه استفاده کنین، این قالیشویی بهترین خدمات شستشو و پاکسازی لکه ها از انواع فرش با هر نوع جنس رو ارائه میدن. قالیشویی استادکار با شعبه ی خودش در صادقیه میتونه فرش شما رو که لکه لاک ناخن گرفته به خوبی از بین ببره و فرش شما مثل روز اول می‌شه.

همچنین این قالیشویی در تهرانسر و سایر نقاط تهران دارای شعبه های متعدد هستن که با دستگاه های به روز و اتوماتیکی که دارند، انواع لکه های روی فرش رو به آسونی پاک می کنن.

سوالات متداول

۱. آیا میشه لاک ناخن رو از فرش خونگی پاک کرد؟

اگه لکه تازه باشه، از الکل یا اسپری حالت دهنده مو استفاده کنید. اگه چیزی جواب نداد، از آب گرم و صابون هم می‌تونید استفاده کنید.

۲. آیا اسپری‌های شیمیایی برای پاک کردن لکه مناسبند؟

بله، می‌تونید از اسپری‌های شیمیایی مثل آب اکسیژنه و … استفاده کنید. اما همیشه یادتون بمونه که در قسمتی از فرش تست کنید تا مطمئن بشید هیچ آسیبی بهش وارد نمی‌شه.

۳. چطور می‌شه از مواد طبیعی استفاده کرد؟

اگر دوست دارید از مواد طبیعی استفاده کنید، از مخلوط سرکه و آب استفاده کنید. اینا می‌تونند لاک رو حل کنند و از فرش جدا کنند.

۴. آیا همه فرش‌ها یکسان به روش‌ها جواب می‌دهند؟

نه، متاسفانه همه فرش‌ها یکسان نیستند. برخی از روش‌ها ممکنه بر روی یک نوع فرش جواب بدهند ولی بهتره هر روش رو اول تست کنید تا از ایجاد آسیب جلوگیری کنید.

۵. اگه لکه خشک شده باشه باید چیکار کنیم؟

اگر لکه خشک شده باشه، می‌تونید از پودر شوینده استفاده کنید. این مواد می‌تونند لاک رو خشک کرده و از فرش جدا کنند و اگر بازهم پاک نشد از خدمات قالیشویی استادکار شعب های آن مثل قالیشویی شهران استفاده کنین.

تلفن قالیشویی استاد کار : ۰۲۱-۴۴۷۷۰۹۱۳

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.