قبل از کرم ضد آفتاب چی بزنیم ؟ (ترتیب زدن مرطوب کننده و ضد آفتاب)

0
5/5 - (1 امتیاز)

برای حفظ شادابی و سلامت پوست خود توصیه می‌شود که از یک روال ثابت پیروی کنید. تاکنون به این پرسش فکر کرده‌اید: آیا محصولات مراقبت از پوست خود را به درستی لایه‌بندی می کنید؟ بسیاری از مردم نمی دانند که ترتیب لایه بندی در استفاده از ضد آفتاب ها برای رسیدن به نتایج مطلوب و دلخواه بسیار اهمیت دارد.

برای محافظت و حفظ سلامت پوست خود، ابتدا از ضد آفتاب استفاده می کنید یا مرطوب کننده یا سایر محصولات آرایشی و بهداشتی؟ در این مقاله شما را با نحوه و ترتیب لایه‌بندی محصولات سلامت پوست همچون ضد آفتاب آشنا می کنیم و به سوالات فوق پاسخ می‌دهیم تا از داشتن پوستی زیبا و سالم لذت ببرید.

ترتیب زدن مرطوب کننده و ضد آفتاب

آیا ابتدا باید کرم ضد آفتاب بزنید یا مرطوب کننده؟ پاسخ این پرسش به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور عمده، متخصصان پوست در مورد اینکه ابتدا باید از مرطوب کننده استفاده کرد یا کرم ضد آفتاب تردید دارند. چون آنها فکر می‌کنند که اگر قبل از کرم ضد آفتاب از مرطوب کننده استفاده کنید می تواند در اثربخشی کرم ضد آفتاب شما اختلال ایجاد کند. به عبارت دیگر وقتی مرطوب کننده زیر کرم ضد آفتاب استفاده شود، می‌تواند مانعی برای نفوذ کرم ضد آفتاب به پوست شود. با این حال، هنگامی که مرطوب کننده روی کرم ضد آفتاب قرار گیرد، این احتمال وجود دارد که در چگونگی عملکرد حفاظتی کرم ضد آفتاب با نور خورشید اختلال ایجاد کند.

خب نگران نباشید! متخصصان پوست توصیه می‌کنند اگر از ضد آفتاب‌های شیمیایی استفاده می‌کنید، ابتدا باید از آنها استفاده کنید. چون که کرم ضد آفتاب شیمیایی برای محافظت مناسب از پوست باید حتما به پوست شما نفوذ کند.

با این حال، اگر از ضد آفتاب‌های فیزیکی استفاده می‌کنید (که به عنوان ضد آفتاب های معدنی نیز شناخته می‌شود)، کرم ضد آفتاب باید بعد از مرطوب‌کننده استفاده شود.

بنابراین به خاطر داشته باشید که استفاده از کرم ضد آفتاب قبل یا بعد از مرطوب کننده بهتر از استفاده نکردن از آنها است. برای حفظ سلامت پوست خود شما نباید بدون کرم ضد آفتاب حداقل SPF 30 یا بالاتر از خانه خارج شوید.

مشاهده بهترین کرم های ضد آفتاب

آیا می‌توانم کرم ضد آفتاب را با مرطوب کننده مخلوط کنم؟

خیر! شما نباید این کار را انجام دهید. اگر از دو محصول جداگانه استفاده می‌کنید، توصیه نمی‌شود که آنها را با هم مخلوط کنید زیرا در عملکرد آبرسانی و حفاظت آنها اختلال ایجاد می‌کنید.

محصولاتی وجود دارند که به طور خاص برای ترکیب این دو جزء فرموله شده‌اند. هنگام استفاده از این محصولات، بله، ترکیب ضد آفتاب و مرطوب کننده اشکالی ندارد. با این حال، به عنوان یک قانون کلی، بهتر است کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده خود را جداگانه لایه برداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنیم

استفاده از مرطوب کننده قبل از کرم‌ ضد آفتاب ضروری است؟

لازم نیست قبل از ضد آفتاب حتما از مرطوب کننده استفاده کنید، اما اگر به سلامت پوست خود و جلوگیری از علائم پیری اهمیت می دهید، واقعاً باید این کار را انجام دهید.

اگر قرار است از مرطوب کننده و ضد آفتاب در رژیم مراقبت از پوست خود استفاده کنید، بهتر است آن را قبل از کرم ضد آفتاب معدنی خود استفاده کنید. در نهایت، استفاده از کرم ضد آفتاب قبل یا بعد از مرطوب‌کننده انتخاب شماست، اما استفاده از کرم ضد آفتاب بعد از آن به شما کمک می‌کند تا این اطمینان حاصل شود که بیشترین محافظت را از پوست خود انجام می‌دهید.

بعد از مرطوب کننده چقدر باید صبر کنم تا کرم ضد آفتاب را بزنم؟

در حال حاضر هیچ توصیه علمی دقیقی برای مدت زمانی که باید بین استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده صبر کنید وجود ندارد. با این حال، توصیه می‌شود یک دقیقه به مرطوب کننده خود برای جذب و خشک شدن پوست، فرصت بدهید. به این ترتیب، تمام محصولی را که به تازگی استفاده کرده‌اید پاک نمی‌کنید. چون تمام محصولات حفاظت از پوست ارزان نیستند.

پس از مدت زمان حدودا یک دقیقه یا بیشتر، به آرامی از کرم ضد آفتاب معدنی مورد نظر خود استفاده کنید. بسته به نوع ضدآفتابی که استفاده می‌کنید، کاربرد ممکن است متفاوت باشد.

پیشنهاد مطالعه: سریع ترین راه از بین بردن لک صورت خانگی

آیا در صورت استفاده از آرایش باید از ضد آفتاب استفاده کنم؟

بله، حتی اگر آرایش می‌کنید، همچنان باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. استفاده از کرم ضدآفتاب همراه با آرایش توصیه می‌شود، زیرا بیشتر محصولات آرایشی، حتی آنهایی که SPF تبلیغ می‌کند، دارای سطح SPF کافی برای محافظت از پوست شما نیستند.

آیا می توانم روی ضد آفتاب آرایش کنم؟

مانند مرطوب کننده، باید ضد آفتاب معدنی را روی آرایش خود بمالید. به علاوه، زمانی که زیر نور آفتاب فعالیت می‌کنید باید هر دو ساعت یکبار آن را تجدید کنید، بنابراین اجتناب ناپذیر است که در نهایت مجبور شوید روی آرایش خود ضد آفتاب بزنید.

نکاتی برای استفاده از کرم ضد آفتاب با مرطوب کننده

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، مرطوب کننده‌ها و… برای حفظ سلامت و شادابی پوست شما حیاتی است. هنگام جفت کردن این دو مورد ضروری مراقبت از پوست، در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

  • کرم ضد آفتاب معدنی یا فیزیکی را حتما بعد از مرطوب کننده یا سایر محصولات مشابه استفاده کنید (اگر می‌خواهید از کرم ضد آفتاب شیمیایی استفاده کنید، حتما قبل از مرطوب کننده ضد آفتاب بزنید).
  • برای محافظت کافی و مناسب در برابر آفتاب، از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر بر روی مرطوب کننده خود استفاده کنید.
  • بین استفاده از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب فقط یک دقیقه یا بیشتر باید صبر کنید.
  • حتی اگر آرایش شما دارای SPF باشد، باز هم باید از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • همیشه باید روی آرایش خود از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • کرم ضد آفتاب پوشش و محافظت کامل‌تری را برای شما فراهم می‌کند.
  • شما باید هر روز از ضد آفتاب استفاده کنید (و هر دو ساعت یک بار در بیرون از منزل استفاده کنید).

مشاهده بهترین مروطب کننده های دیجی کالا

خلاصه

استفاده از کرم‌های ضد آفتاب، مرطوب کننده ها و … برای سلامت و شادابی پوست شما بسیار ضروری هستند. اگرچه امروزه قیمت محصولات حفاظت از پوست همچون ضد آفتاب‌ها بالا می‌باشد اما ارزش زیبایی و جوان ماندن شما را دارد. پس به ما اعتماد کنید و توصیه‌های استفاده از ضد آفتاب و سایر محصولات مراقبت از پوست را جدی بگیرید. همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب علت ماسیدن ضدآفتاب روی پوست را مطالعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.