علت ماسیدن ضد آفتاب روی پوست چیست؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

محافظت از پوست در برابر اثرات مخرب خورشید یکی از بهترین راه‌های دفاعی در برابر پیر شدن است. امروزه کرم‌های ضد آفتاب انواع مختلفی دارند که باید بخشی از رژیم روزانه مراقبت از پوست شما باشند و مهم است بدانید که استفاده از کرم‌های ضد آفتاب به جلوگیری از چین و چروک و ابتلا به سرطان پوست کمک می‌کند. با همه مزایایی که کرم‌های ضد آفتاب دارند ممکن است برخی از افراد با مشکل ماسیدن کرم‌های ضد آفتاب مواجه شوند و از استفاده آنها صرف نظر کنند. در ادامه علت ماسیدن کرم های ضد آفتاب بر روی پوست و چگونگی جلوگیری از آن را برای شما توضیح می‌دهیم. یافتن یک کرم ضد آفتاب مناسب به شما کمک می‌کند تا از آسیب‌های ناشی از نور خورشید در امان بمانید و در عین حال بهترین حالت چهره خود را نمایان کنید.

ماسیدن کرم ضد آفتاب

ماسیدن ضد آفتاب یک اصطلاح است و در واقع پوسته‌های ریزی که ممکن است هنگام استفاده از ضد آفتاب بر روی پوست خود مشاهده کنید را توصیف می‌کند. ماسیدن زمانی اتفاق می‌افتد که کرم ضد آفتاب بر روی پوست شما پوسته پوسته شود در حالیکه می‌تواند برای افراد دیگر قابل مشاهده باشد. ماسیدن کرم ضد آفتاب بر روی سطح پوست شما، استفاده از لایه بعدی آرایش یا محصولات مراقبت از پوست را تقریبا غیرممکن می‌سازد.
ماسیدن ضد آفتاب به این معنی است که محصول شما به طور موثر کار نمی‌کند. هیچ کس دوست ندارد دانه‌ها و پوسته‌های سفید روی پوست خود داشته باشد و این امر می‌تواند برای بسیاری از افراد خجالت‌آور باشد. ماسیدن ضد آفتاب همچنین می‌تواند به این معنی باشد که شما از محصولی استفاده می‌کنید که با مواد اولیه بی‌کیفیت ساخته شده و باید فورا یک کرم ضد آفتاب مناسب را جایگزین آن نمایید. شما همیشه باید سعی کنید بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک را انتخاب کنید .

چه عواملی باعث ماسیدن ضد آفتاب می‌شود؟

در یک سناریوی ایده‌آل، شما به سادگی ضد آفتاب را بر روی پوست خود می‌مالید و اجازه می‌دهید کاملا جذب پوست شما شود. با این حال، ماسیدن ضد آفتاب می‌تواند یک مشکل رایج باشد.
برخی از عواملی که ممکن است در ایجاد ماسیدن ضد آفتاب نقش داشته باشند عبارتند از:
• داشتن پوست خشک
• قرار دادن کرم ضد آفتاب بر روی پوست چرب یا مواد آرایشی
• استفاده از محصول بی‌کیفیت
• استفاده بیش از حد ضد آفتاب
به عبارت دیگر پوستی که خیلی چرب یا خیلی خشک است می‌تواند به فرآیند ماسیدن ضد آفتاب کمک کند. به همین منظور می توانید بهترین مارک ضد آفتاب برای پوست حساس را تهیه کنید تا از این مسئله جلوگیری به عمل آید.

خرید بهترین ضد آفتاب از دیجی کالا با تخفیف

چگونه از ماسیدن ضد آفتاب جلوگیری کنیم؟

خوشبختانه، راه‌هایی برای غلبه بر ماسیدن ضدآفتاب‌ها وجود دارد، و شما می‌توانید با رعایت برخی اقدامات احتیاطی در طول رژیم مراقبت از پوست، احتمال ابتلا به ماسیدن را کاهش دهید.

تمیز کردن پوست

قبل استفاده از ضد آفتاب و محصولاتی که می‌خواهید جذب شوند، همیشه باید پوست خود را تمیز و خشک کنید. پوست شما دائماً در حال تولید چربی‌های طبیعی است که آن را انعطاف پذیر و عاری از آسیب نگه می‌دارد. بنابراین باید این چربی‌ها و کثیفی‌هایی که در طول روز یا هنگام خواب بر روی پوست جمع می‌شوند را پاک نمایید.
از پاک کننده مورد علاقه خود برای ایجاد یک سطح تمیز برای مالیدن ضد آفتاب شروع کنید. به یاد داشته باشید که از حرکات ملایم برای شستن و خشک کردن پوست خود استفاده کنید و در عین حال مطمئن شوید که مواد آرایشی یا باقیمانده آن به طور کامل پاک شده است.

مرطوب کردن پوست

یک بحث قدیمی در مورد اینکه آیا ابتدا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کرد یا مرطوب کننده وجود دارد. بهتر است قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب، پوست خود را مرطوب کنید. شروع کار با پوست مرطوب، از ماسیدن ضد آفتاب تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.

مطمئن شوید که پوست شما خشک است

به خاطر داشته باشید که باید به مرطوب کننده زمان بدهید تا به پوست شما نفوذ کند. معمولاً فقط باید حدود 30 تا 60 ثانیه صبر کنید. اگر بیشتر از آن طول بکشد، باشد از یک پارچه نرم برای پاک کردن باقیمانده مرطوب کننده اضافی استفاده کنید.

تمامی مواد مورد استفاده را به آرامی بر روی پوست بمالید

ممکن است عجله داشته باشید که سریعا بیرون بروید و از فعالیت‌های مورد علاقه خود در یک روز آفتابی لذت ببرید، اما عجله بیش از حد ممکن است باعث شود از حرکات خشن بر روی پوست خود استفاده کنید. کرم ضد آفتاب را همیشه با آرامی بر روی پوست بمالید. می‌توانید از دو انگشت وسط خود استفاده کنید تا احتمال اینکه پوست لطیف خود را بکشید کمتر شود. مالش ملایم ضد آفتاب از بلند شدن تصادفی سلول های پوستی که می‌توانند با محلول مخلوط شده و باعث پوسته پوسته شدن شوند، جلوگیری می‌کند.

اجتناب از استفاده بیش از حد ضد آفتاب

گاهی اوقات افراد در تلاشی نادرست برای محافظت از پوست خود در استفاده از ضد آفتاب زیاده‌روی می‌کنند. به خاطر داشته باشید که به سختی می‌توان گفت چقدر از نوع محصولی که استفاده می‌کنید برای محافظت کامل پوست شما لازم و موثر است. به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که ضد آفتاب را به صورت یکنواخت بر روی تمام پوست خود مالیده‌اید.

خرید بهترین ضد آفتاب از دیجی کالا با تخفیف

خلاصه

همان طور که می‌دانید امروزه استفاده از ضد آفتاب‌ها امری اجتناب ناپذیر در رژیم‌های مراقبت از پوست هستند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم با توجه به مزایای بسیاری که این نوع محصولات در حفاظت از پوست و جلوگیری از پیری آن دارند، اما استفاده از ضد آفتاب‌های بی‌کیفیت می‌تواند موجب خراب شدن پوست شما شوند. بنابراین برای جلوگیری از ماسیدن و آسیب‌های احتمالی ضد آفتاب‌ها همواره بهتر است برای انتخاب بهترین کرم ضد افتاب ضد لک خارجی یا ایرانی که با پوست شما سازگارباشند با متخصصین پوست و زیبایی مشورت کنید تا همواره با پوستی زیبا و سالم بدرخشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.