روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنیم ؟

0
3/5 - (2 امتیاز)

شکی نیست که همه باید پوست صورت خود را مرطوب نگهدارند. اما سوال این است که روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنیم؟ در واقع، نوع پوست شما می‌تواند مهم‌ترین فاکتور هنگام تصمیم‌گیری برای استفاده از کرم‌های آبرسان یا مرطوب کننده‌های صورت باشد!

پوست‌هایی که خشک هستند ممکن است به رژیم مرطوب‌کنندگی دقیق‌تری نیاز داشته باشند، در حالی که پوست‌های چرب یا پوست‌هایی که مستعد لک و آکنه هستند ممکن است نیاز به رژیم‌های متفاوتی داشته باشند که دفعات آن کمی کمتر باشد. در ادامه شما را با نحوه استفاده از کرم‌های آبرسان آشنا می‌کنیم.

اهمیت کرم‌های آبرسان

واقعیت این است که اگر می‌خواهید پوستتان سالم به نظر برسد، استفاده روزانه از ضد آفتاب یا محصولات پاک‌کننده کافی نیست بلکه باید از یک مرطوب‌کننده مناسب هم استفاده کنید.
پوست شما به صورت طبیعی دارای یک سد حفاظتی است که پوست را از آسیب های خارجی مانند: آلودگی محیطی، اکسیداسیون ناشی از اشعه ماوراء بنفش، تغییرات آب و هوا و… محافظت می‌کند.
کرم‌های آبرسان محصولات آرایشی هستند که برای جلوگیری از خشکی و کدر شدن پوست طراحی شده‌اند. در واقع، عملکرد آبرسان‌ها وسیع‌تر از اینها است. بهترین کرم آبرسان پوست معمولاً با روغن و آب فرموله می‌شوند. آنها سطوح رطوبت را در لایه های پوست شما دوباره پر می‌کنند و رطوبت را در سطح پوست حبس می‌نمایند و به ایجاد مانعی بین پوست و عناصر خارجی کمک می‌کنند.

نقش اصلی کرم‌های آبرسان

کرم‌های آبرسان محصولات یا موادی هستند که مولکول‌های آب را از محیط اطراف خود جذب می‌کنند. در مراقبت از پوست، با استفاده موضعی از مرطوب کننده‌ها بر روی پوست، نه تنها آب را از محیط اطراف جذب می‌کنند، بلکه می توانند آب را از لایه‌های عمیق تر پوست به لایه بالایی نیز برسانند.
کرم‌های آبرسان برای انواع پوست مناسب هستند، اما به ویژه برای پوست های چرب و مستعد لک مفید هستند زیرا سبک وزن هستند. ترکیبات رایج مرطوب کننده شامل هیالورونیک اسید، گلیسیرین و گلیکول است.

خرید بهترین کرم آبرسان از دیجی کالا

برخی از آبرسان‌ها را می توان بر اساس فرمولاسیون آنها به کرم‌ها، لوسیون‌ها و ژل‌ها تقسیم‌بندی نمود:

کرم‌های آبرسان : کرم مرطوب کننده، محصولاتی ضخیم و سنگین هستند که لایه‌ای روی پوست ایجاد می‌کنند تا از هدر رفتن رطوبت پوست جلوگیری کرده و از آن محافظت می‌کنند. آنها حاوی مرطوب کننده‌ها، نرم کننده‌ها و برخی روغن های مسدود کننده هستند و تعادل بهینه‌ای را بین این سه ایجاد می‌کنند. کرم‌های مرطوب کننده‌ در مقایسه با لوسیون‌ها و سایر فرمولاسیون‌های سنگین، محتوای آب کم‌تری دارند.

لوسیون‌های آبرسان : لوسیون‌ها در مقایسه با کرم‌های مرطوب کننده دارای آب بیشتری هستند. این بدان معناست که از نظر قوام نازک‌تر از کرم‌ها هستند و لایه‌ای ضخیم روی سطح پوست به طور کاملاً یکسان ایجاد نمی‌کنند.

ژل‌های آبرسان : آبرسان‌های فرموله شده ژل، محصولاتی مبتنی بر آب هستند که بسیار سبک وزن و قابل تنفس هستند. آنها سرشار از مرطوب کننده‌ها هستند که به راحتی جذب پوست شما می‌شوند و فقط حاوی نرم کننده‌ها و مسدود کننده‌ها در مقادیر جزئی هستند.

روزی چند بار از کرم آبرسان استفاده کنیم؟

توصیه عمومی پذیرفته شده در مورد استفاده از کرم‌های آبرسان این است که آن را دو بار در روز و یک بار در شب استفاده کنید. این رایج ترین روش پذیرفته شده در استفاده از کرم‌های آبرسان است زیرا تضمین می‌کند که رطوبت پوست شما در کل دوره 24 ساعته ثابت بماند.

صرف نظر از اینکه از چه محصولاتی در رژیم حفاظتی از پوست خود استفاده می‌نمایید، شما باید مطمئن شوید که از یک کرم آبرسان به صورت روزانه هم هنگام بیدار شدن و هم هنگام خواب استفاده می‌کنید. صبح‌ها، مرطوب کننده صورت باید بعد از هر سرم و تونر، اما قبل از هر ضد آفتاب و محصول آرایشی استفاده شود. اینکه آیا صبح صورت خود را تمیز کنید یا خیر، به شما بستگی دارد.

در شب‌ها، مرطوب‌کننده را باید تنها پس از تمیز کردن پوست صورت خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که هیچ آرایش و کثیفی بر روی پوست شما قرار وجود ندارد.

پیشنهاد مطالعه: عوارض استفاده از کرم آبرسان

کرم آبرسان مناسب برای انواع پوست

انواع مختلف پوست به کرم‌های آبرسان متفاوتی نیاز دارند تا کارآمد و موثر عمل کنند. کرم آبرسانی که پوست چرب نیاز دارد ممکن است برای انواع پوستهای خشک مناسب نباشد و بالعکس. برای اینکه پوست شما به بهترین شکل مرطوب شود، ابتدا باید نوع پوست خود را مشخص کنید تا بتوانید مرطوب کننده مناسب پوست خود را انتخاب کنید. برای این امر هم می‌توانید از متخصصین پوست مشاوره و راهنمایی بگیرید.

کرم آبرسان برای پوست چرب

پوست چرب دارای مقدار زیادی چربی روی صورت است، به خصوص در ناحیه T پیشانی، بینی و چانه. این باعث می‌شود که پوست شما ظاهری دائماً چرب و براق داشته باشد. پوست چرب به راحتی مسدود می‌شود و می‌تواند مستعد ایجاد لک شود.
هر مرطوب‌کننده‌ای که برای پوست‌های چرب استفاده می‌کنید باید سبک باشد، بنابراین منجر به مسدود شدن منافذ نمی‌شود و به پوست شما اجازه تنفس می‌دهد. فرم‌های ژل و لوسیون برای انواع پوست‌های چرب مناسب هستند.

کرم آبرسان برای پوست خشک

پوست خشک با سفتی و تیرگی مشخص می‌شود و فاقد درخشش طبیعی و براقی در پوست‌های چرب است. دلیل این امر آن است که پوست خشک در نگهداری رطوبت مشکل دارد چون از چربی کمتری در لایه بالایی خود برخوردار است.
کمبود لیپید باعث از دست دادن رطوبت می‌شود و پوست شما را در معرض عوامل خارجی قرار می‌دهد و آسیب پذیر می‌شود. پوست خشک به مرطوب کننده‌هایی نیاز دارد که برای تقویت سد حفاظتی پوست شما مفید باشد. سعی کنید به دنبال آبرسان‌هایی با فرمول کرم یا لوسیون باشید که حاوی نرم کننده‌ها و مرطوب کننده-ها هستند. مانند: اسید هیالورونیک، گلیسیرین، دی متیکون، لانولین، ترکیبات گلیکول، پروتئین، سرامیدها و ویتامین E.

خرید بهترین کرم آبرسان از دیجی کالا

خلاصه:

کرم‌های آبرسان در هر فرمی که باشند اهمیت بسیاری در حفظ سلامتی و شادابی پوست دارند. بنابراین در سبد محصولاتی که برای رژیم حفاظتی پوست خود استفاده میکنید حتما باید از انواع کرم‌های آبرسان نیز استفاده کنید. سن و نوع پوست شما نقش اساسی در انتخاب یک آبرسان مناسب دارند بنابراین حتما از یک متخصص پوست مشاوره بگیرید. با توجه به برندهای مختلفی که در بازار وجود دارند برای اینکه بدانید چند بار در روز باید از کرم آبرسان خود استفاده کنید حتما بروشور مختص برند خریداری شده را به دقت مطالعه کنید تا با گونگی استفاده از کرم آبرسان آشنا شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.