اینترنت شاتل بهتره یا ایرانسل ؟ سرعت کدام بالاتر است؟

3
4.8/5 - (11 امتیاز)

سهم هزینه‌های اینترنت همراه در کشور افزایش یافته است. همین امر موجب شده تا رقابت میان اپراتورهای ایرانسل و شاتل موبایل در ارائه بسته‌های اینترنت افزایش یابد. با تعدد  استفاده هموطنان از سیم‌ کارت‌های ایرانسل و شاتل موبایل خود را موظف دانستیم در این مطلب بهترین یاب برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سبد خانوار و مدیریت آن؛ بسته‌های اینترنت همراه و ثابت دو اپراتور ایرانسل و شاتل را از نظر تنوع حجم و قیمت باهم مقایسه کنیم تا شما عزیزان انتخاب‌های مناسب و اقتصادی را داشته باشید. البته توجه داشته باشید که انتخاب هر کدام از این اپراتورها به محل زندگی شما نیز بستگی دارد.

سرعت اینترنت شاتل بهتره یا ایرانسل

مقایسه سرعت اینترنت اپراتورهای همراه ایرانسل و شاتل یک امر بسیار تخصصی است. در این مقاله ما سعی می‌کنیم سرعت اینترنت ایرانسل و شاتل را در زمینه‌های مختلف بر اساس پارامترها و انجام تست‌های مختلف بازگو کنیم. تمامی تجزیه و تحلیل‌ها با استفاده از اپلیکیشن Ooka و در وضعیت کاملا یکسان و مشابه انجام گرفته است. پارامترهای مورد بررسی شامل: سرعت دانلود، سرعت آپلود، پینگ باز‌های آتلاین، سرعت باز کردن صفحه، سرعت باز کردن صفخات در شبکه‌های اجتماعی، موسیقی، استریم ویدیو و… است.

سرعت اینترنت همراه ایرانسل در مقایسه با سرعت اینترنت شاتل

  • سرعت آپلود اینترنت ایرانسل در قالب 4G، در حدود 10 مگابیت بر ثانیه اما برای شاتل در حدود 3.5 مگابیت بر ثانیه است.
  • سرعت دانلود اینترنت ایرانسل در قالب 4G، میان ارقام 14 تا 26 متغیر است که برای شاتل همین امر در حدود 13 تا 23 می‌باشد.
  • پینگ اینترنت همراه ایرانسل میان 150 تا 250 میلی بر ثانیه متغیر است که همین امر برای شاتل عدد 150 میلی بر ثانیه را نشان می‌دهد.
  • در سرعت اینترنت همراه در شبکه‌های اجتماعی (سرعت پخش ویدیو از زمان کلیک تا پخش آن)، ایرانسل بالاترین رتبه را با زمان 1:04 ثانیه دارد.
  • دو اپراتور ایرانسل و شاتل در مقایسه سرعت اینترنت برای پخش موسیقی رقابت تنگاتنگ و نزدیک بهم دارند.
  • ایرانسل رتبه بالاتری از شاتل در لود ویدیو دارد. ایرانسل 5:58 و شاتل 7:40 ثانیه طول می‌کشد.
  • سرعت باز کردن صفحات وب با اینترنت همراه ایرانسل و شاتل اختلاف چندانی ندارند و ایرانسل کمی در این زمینه بهتر از شاتل عمل می‌کند.

سرعت اینترنت ایرانسل در جاده‌ها بیشتر است یا شاتل؟

ایرانسل نسبت به شاتل رتبه بسیار بالایی در زمینه پوشش‌دهی جاده‌ها و خطوط راه آهن دارد. به طوری که در قالب تکنولوژی 3G و 4G بسیار عالی عمل می‌کند. شاتل نیز عمده تمرکز خود را بر روی تکنولوژی 3G یا همان نسل سوم قرار داده و در این زمینه نیز ظاهر پیشرو است.

سرعت اینترنت ایرانسل در تهران بیشتر است یا شاتل؟

ایرانسل! در حال حاضر ایرانسل در قالب تکنولوژی 3G و 4G تهران را به طور کامل پوشش می‌دهد. هر چند در برخی از شهرستان‌های اطراف تهران گاهی اختلال و جابه‌جایی در 2G و 3G ایجاد می‌گردد. اما به طور کلی در شرایط آنتن‌دهی برابر سرعت اینترنت ایرانسل در تهران بیشتر از شاتل است.

مقایسه قیمت بسته‌های اینترنت همراه ایرانسل و شاتل موبایل

  • در مقایسه اینترنت روزانه ایرانسل و شاتل موبایل باید بگوییم که شاتل موبایل بیشترین تنوع و ارزانترین بسته‌ها را از نظر پارامترهای حجم و قیمت ارائه می‌دهد. حتی شاتل موبایل در بعضی از بسته‌های خود مکالمه رایگان نیز هدیه می‌دهد.
  • در مقایسه اینترنت سه روزه ایرانسل و شاتل موبایل باید بگوییم که ایرانسل بیشترین تنوع را در ارائه بسته‌های اینترنت همراه سه روزه دارد.
  • در مقایسه اینترنت هفتگی ایرانسل و شاتل موبایل باید بگوییم که شاتل موبایل ارزانترین بسته‌های اینترنت همره هفتگی را از نظر پارامترهای حجم و قیمت ارائه می‌دهد.
  • در مقایسه اینترنت ماهانه ایرانسل و شاتل موبایل باید بگوییم که شاتل موبایل بسیار متنوع و پر قدرت ظاهر شده است.
  • در مقایسه اینترنت 6 ماهه ایرانسل و شاتل موبایل باید بگوییم که ایرانسل در بازه زمانی 6 ماهه هیچ بسته‌ای را ارائه نداده است. در حالی که شاتل موبایل بیشترین تنوع را در این بازه زمانی برای بسته‌های خود ارائه داده است.

رضایتمندی کاربران از اینترنت همراه ایرانسل و شاتل

سرعت اینترنت ایرانسل در سال‌های اخیر نسبت به دهه هشتاد پیشرفت قابل توجهی داشته است. اما بسیاری از کاربران اینترنت ایرانسل و شاتل در سراسر ایران و حتی تهران که خدمات و امکانات این دو اپراتور بسیار متمرکزتر است نارضایتی کاربران را در زمینه: سرعت دانبود، سرعت آپلود و… را به همراه دارد. سرعت اینترنت ملی ایران در مقایشه با سایر کشورها خصوصا کشورهای همسایه وضعیت بسیار بدی دارد. امیدواریم در سال‌های آتی شرایط اینترنت اپراتورهای کشور تغییر کرده و بهبود پیدا کند.

مقایسه اینترنت ثابت شاتل و ایرانسل

اینترنت ثابت شاتل بهتر است یا ایرانسل؟ بهترین سرویس‌‌های ADSL را ایرانسل ارائه می‌دهد یا شاتل؟ اینها پرسش‌هایی هستند که اگثر کاربران اینترنت ثابت یا ADSL در ذهن خود دارند. مقایسه اینترنت ثابت ایرانسل و شاتل با توجه به تنوع سرویس‌های ارائه شده بر اساس حجم، سرعت، قیمت و کیفیت آنها کاری دشوار و سخت است. باید توجه داشته باشید که وضعیت اینترنت اپراتورهای ایرانسل و شاتل در تهران، مراکز استان‌ها و سایر شهر و روستاها بسیار متفاوت است. کیفیت و قیمت سرویس‌های اینترنت ثابت ارائه شده دو مقوله کاملا متفاوت است. در ادامه وضعیت اینترنت ثابت ایرانسل و شاتل را در 10 شهر پر جمعیت ایران بررسی می‌کنیم.

اینترنت ثابت شاتل یا ایرانسل

همان طور که اشاره کردیم وضعیت اینترنت ثابت در شهرهای مختلف متفاوت است. اما بر اساس نظرسنجی‌های معتبر، شکایات و رضایتمندی کاربران اینترنت ثابت در کشور و 10 شهر پر جمعیت ایران مانند: تهران، مشهد، اصفهان، قم، تبریز، ارومیه، کرج، شیراز، کرمانشاه و اهواز به طور قطع شاتل رتبه بسیار بالایی نسبت به ایرانسل دارد. بنابراین نتیجه می‌گیریم که در زمینه ارائه سرویس‌های اینترنت ثابت و خانگی اپراتور شاتل وضعیت بسیار مناسبی نسبت به ایرانسل دارد.

سخن آخر

همیشه برای کاربران اینترنت همراه این سوال مطرح است که اینترنت همراه کدام اپراتور بهتر است؟ شاتل یا ایرانسل ؟ پاسخ‌های نامعتبر بسیاری در این زمینه وجود دارد چون پاسخ این سوال نیاز به آنالیز و تجیزیه و تحلیل دقیق علمی دارد. اما به طور کلی در این مقاله ما سعی کردیم با بررسی چندین مقاله معتبر پاسخ این سوال را اینگونه بدهیم: در حال حاضر به طور کلی اینترنت ایرانسل تا حدودی از شاتل بهتر است اما در برخی شرایط و مناطق مختلف کشور ممکن است اینترنت شاتل بهتر از ایرانسل عمل کند. پس در پاسخ به این سوال باید موارد مختلف و متععدی را در نظر گرفت بعد از آن نسبت به تهیه اشتراک اقدام نمایید. امیدوارم توانسته باشیم تا حدودی پاسخ سوال شما را که اینترنت ایرانسل بهتر است یا شاتل را داده باشیم.

3 نظرات
  1. مرتضی می گوید

    خوبه، چه عجب درباره شاتل مطلبی خوندیم

  2. رضا جعفری می گوید

    من خودم از شاتل استفاده میکنم و سرعتش خوبه

  3. شکی می گوید

    منم شاتل دارم بعضی وقتا خوبه بعضی وقتا اصلا به درد نمیخوره. مرسی از بررسیتون.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.