معرفی 7 جای دیدنی کیش در زمستان

0
5/5 - (1 امتیاز)

جاذبه‌های دیدنی کیش از آثار تاریخی و طبیعی گرفته تا مراکز خرید لوکس و مدرن، تجربه‌ای خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را از سفر به این جزیره رقم خواهند زد. با توجه به اینکه آب‌وهوای کیش در تابستان بسیار گرم و مرطوب است، اکثر افراد فصل زمستان را برای سفر به این جزیره ترجیح می‌دهند. زمستان‌های جزیره کیش معتدل و همراه با باران‌های تند موسمی غافلگیرانه است؛ اگر می‌خواهید بدانید که دیدنی های کیش در زمستان کدامند، لطفا تا پایان مطلب با ما همراه شوید.

مراکز خرید کیش

مراکز خرید کیش یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره محسوب می‌شوند. معمولا گردشگران علاوه بر بازدید از جاهای طبیعی و تاریخی برای گشت‌وگذار و خرید به مجتمع‌های تجاری این جزیره می‌روند. مراکز تجاری کیش محل مناسبی برای خرید کالاهای باکیفیت و قیمت مناسب هستند. در فهرست زیر چند مورد از بهترین و معروف‌ترین آنها را نام برده‌ایم.

  • بزار پردیس 1 کیش در حد فاصل خیابان فردوسی و بلوار رازی کیش

  • مرکز خرید پردیس 2 کیش در خیابان راضی، بین هتل پارمیس و بازار پردیس 1

  • بازار زیتون کیش در خیابان فردوسی، میدان امیرکبیر، بلوار ساحل

  • مرکز خرید رویا مال در خیابان رودکی، نبش هتل پانیذ کیش

  • مرکز خرید دامون کیش در انتهای خیابان وصال، بلوار ایران

  •  مرکز خرید ونوس کیش در نزدیکی ساحل جزیره و خیابان سنایی

  • مرکز خرید پانیذ در خیابان فردوسی

  • مرکز تجاری و اداری سارینا 1 در بلوار خیام بنا

  • و ….

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش در خیابان سنایی، بلوار دریا این جزیره واقع شده و بهترین مکان برای بازدید در زمستان و هر فصل دیگری است. این اسکله در زمستان حال و هوای بهاری دارد و با رفتن به آنجا ساعت‌های مفرح و آرامش‌بخشی را برای خود رقم خواهید زد.

از ویژگی‌های اسکله تفریحی می‌توانیم به عرشه چوبی و طول 480 متری آن اشاره کنیم که محیط و فضایی جذاب را برای پیاده‌روی فراهم کرده است. جاذبه‌های گردشگری دیگری از جمله سینما چهاربعدی، مجموعه بولینگ مریم، مراکز تفریحی جذاب برای کودکان و بزرگسالان، رستوران‌ها، کافه و کلوپ تفریحات دریایی در اطراف اسکله تفریحی کیش قرار دارند.

بوستان آهوان کیش

پارک‌ها و بوستان‌های کیش در فصل زمستان هم حال و هوایی بهاری دارند و طراوت و سرسبزی آنها روح انسان را سرزنده می‌کند. یکی از این پارک‌ها بوستان آهوان نام دارد که انتخابی ایده‌آل برای تفریح و گشت‌وگذار در زمستان به شمار می‌رود.

در بوستان آهوان کیش علاوه بر آهو، حیوانات دیگری از جمله گوزن، روباه، شغال، میمون و شیر نگهداری می‌شود. جذابیت بوستان آهوان به این است که آهوها در قفس نیستند و به صورت آزادانه در پارک زندگی می‌کنند. البته سایر حیوانات در قفس نگهداری می‌شوند. در بوستان آهوان وسایل بازی برای کودکان فراهم شده و به طور کلی این پارک بهترین مکان برای بازدید در زمستان است که برای تمامی رده‌های سنی جذابیت دارد. این بوستان در انتهای خیابان فردوسی کیش قرار گرفته است.

خانه مردم شناسی؛ جایی برای خرید سوغات کیش

خانه مردم شناسی، یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان است. در این مکان می‌توانید با سبک زندگی مردم بومی جزیره کیش آشنا شوید. این بنای تاریخی قدمتی نزدیک به دو قرن دارد و از بخش‌های مختلفی به نام‌های اتاق زمستان، اتاق تابستان یا مصیف، اتاق خواب یا بیت العود، اتاق بخار، باغچه، بیت الفروخ و بیت القهوه تشکیل شده است.

در خانه مردم‌شناسی علاوه بر لذت بردن از جذابیت بافت سنتی بنا، می‌توانید به غرفه‌های فروش صنایع دستی بروید و سوغات کیش را خریداری کنید. این بنا در سفین قدیم، 200 متری بازار ماهی به سمت کشتی یونانی مقابل بندرگاه صیادی واقع شده است.

کشتی یونانی کیش؛ عروس به گل نشسته

کشتی یونانی، یکی از آثار تاریخی جذاب در جزیره کیش است. این کشتی به گل نشسته در سواحل نیلگون و در جنوب غربی جزیره، خیابان غروب، میدان غروب قرار دارد.

کشتی یونانی به گل نشسته در کیش یکی از سازه‌های عظیم و با ابهت زمان خود به شمار می‌رود که در سال 1345 در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته است. در آن زمان علی‌رغم نزدیک به سه ماه تلاش برای آزادسازی این کشتی، نتیجه‌ای حاصل نشد و مسافران مجبور به خارج شدن از کشتی شدند.

روستای باغو

اگر در سفر بیشتر از هرچیزی به تماشای آثار تاریخی علاقه‌مند هستید، می‌توانید به روستای باغو کیش بروید. با وجود اینکه کیش ساختمان‌های مدرنی دارد، اما بافت تاریخی و سنتی در روستای باغو حفظ شده است. مناظر بکر و زیبای این منطقه به ویژه در زمستان خیره‌کننده و شگفت‌انگیز هستند. اما در تابستان به دلیل گرما و رطوبت هوا، ممکن است چندان نتوانید از دیدن این زیبایی‌ها لذت ببرید.

روستای باغو در سمت جنوب غربی جزیره کیش قرار دارد. قرارگیری اقامتگاه‌های مناسب در روستا فرصت بیشتری را برای دیدن از زیبایی‌های آن در اختیارتان قرار می‌دهد. بنابراین برای جذاب شدن بهتر سفرتان می‌توانید در این اقامتگاه‌ها بمانید و درختان لور و مسجد تاریخی النبی را هم که در این روستا قرار دارند، از نزدیک ببینید.

سافاری کیش

مجموعه سافاری یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی کیش و جزء محبوب‌ترین تفریحات غیرآبی این جزیره به شمار می‌رود. به‌طورکلی رفتن به سافاری کیش در تابستان ایده خوبی نیست، اما در زمستان هیجان و لذتی فراموش‌نشدنی را در آن تجربه خواهید کرد.

با رفتن به سافاری کیش علاوه بر گشت‌وگذار در طبیعت و صحرا، امکان لذت بردن از ورزش‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیز نیز برایتان فراهم است. فعالیت‌های تفریحی متنوع این مجموعه مواردی از جمله ماشین‌سواری با ماشین‌های دو دیفرانسیل لندکروزر، موتورسواری، پینت‌بال، زورب‌بال، بانجی، شوتینگ، شترسواری، باگی، آفرود، و کارتینگ را دربرمی‌گیرند. این مرکز تفریحی در قلب جزیره کیش و در بلوار امام خمینی قرار گرفته است.

همراه با فلای تودی سفر به کیش را آسان آغاز کنید

کیش یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ایران است. در این مقاله چند مورد از بهترین جاهای دیدنی کیش در زمستان را معرفی کردیم. گفتنی است که زمستان به دلیل آب‌وهوای مناسب کیش، فصل پرمسافر این جزیره به حساب می‌آید؛ بنابراین بهتر است پیشنهادات قیمت بلیط هواپیما کیش و نرخ هتل‌‌های این جزیره را از طریق فلای تودی مشاهده کنید و پیش از موعد سفر، بلیط و محل اقامتتان را رزرو نمایید. فلای تودی با امکان رزرو آنلاین در سریع‌ترین زمان، سفری آسان و بدون دغدغه را برایتان رقم می‌زند. آژانس گردشگری فلای تودی خدمات دیگری از جمله فروش تورهای مسافرتی، خرید اینترنتی بلیط قطار، رزرو هتل خارجی، خدمات صدور بیمه‌های مسافرتی و ویزا را به صورت اینترنتی ارائه می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.