لاستیک ماشین را کی عوض کنیم ؟ عمر لاستیک چند کیلومتر است ؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

لاستیک های خودرو یکی از حیاتی ترین مواردی هستند که شما می توانید آنها را به عنوان عناصر مهم در ماشین و یا خودروی تان در نظر بگیرید. معمولا به خاطر یک سری مواردی که ممکن است در طی رانندگی رخ دهد ما باید لاستیک های ماشین مان را عوض کنیم. یکی از آن موارد این است که سبک رانندگی ما می تواند باعث آسیب به چرخ های ماشین شود و باید آن را در نظر داشته باشید.

لاستیک ماشین را کی عوض کنیم؟

رانندگی در جاده های نامناسب باعث می شود تا یک حالت فرسایشی برای ماشین ها بوجود آید که باید آن را در نظر بگیرید چون این امر مهم است و از درجه اهمیت بالایی نیز برخوردار خواهد بود. در صورتی که سرعت شما در هنگام رانندگی بالا باشد باید بدانید که این کار دمای لاستیک ها را بالا می برد و می تواند بر روی ساختار لاستیک ها نیز تاثیرگذار باشد که این مورد هم باید از سوی شما در نظر گرفته شود.

وزن لاستیک ها نیز می توانند بر روند فرسایش خود لاستیک ها نیز تاثیر گذار باشند و باید این مورد در نظر گرفته شود چون مهم است و از درجه اهمیت بالایی برخوردار می باشد و باید آن را در نظر بگیرید.

خرید بهترین لاستیک انواع ماشین

از دیگر مواردی که می توانیم به آن اشاره کنیم و دلیلی برای عوض کردن لاستیک خودروها می باشد باد لاستیک می باشد. معمولا باد لاستیک یکی از مهمترین موارد در خصوص فرسوده شدن لاستیک ها است. استفاده از لاستیک ها از این جهت می تواند باعث ایجاد اصطکاک شود و باعث ایجاد فرسایش بر روی لاستیک ها می شود که باید آنها را در نظر داشته باشید.

عوض کردن لاستیک ماشین

زمان تعویض لاستیک

در صورتی که بخواهیم بدانیم لاستیک ماشین را کی عوض کنیم باید نکاتی را در این خصوص در نظر بگیریم. اولین نکات ضخامت رویه لاستیک است که می تواند بر عمر لاستیک ها تاثیر گذار باشد. این امر همچنین سلامت لاستیک ها را نیز تعیین می کند و باید آن را در نظر بگیرید. در صورتی که احساس کردید ضخامت لاستیک کم شده است باید لاستیک های خودتان را تعویض کنید.

ولی باید بدانید که به طور کلی می توانیم عمری چند ساله را برای لاستیک ها در نظر داشته باشیم. در صورتی که عمر لاستیک های شما فراتر از 10 سال باشد باید شما به سرعت تمام لاستیک های خودرو را تعویض کنید. این امر اهمیت فراوانی دارد و بر سلامت خودرو نیز تاثیر گذار است. حال بررسی برخی عوامل نیز می تواند زمان تعویض لاستیک ماشین را عقب و جلو بیندازد.

خرید بهترین یرند لاستیک ماشین

در ابتدا باید بدانید که بررسی سلامت فیزیکی وضخامت رویه لاستیک های خودرو به ما نشان مید هد که  لاستیک ماشین را کی عوض کنیم.

تعویض لاستیک ماشین

لاستیک چند درصد باید تعویض شود؟

همچنین مورد بعدی این است که ببینیم بررسی فرسایش های ناهمگون در سطح لاستیک های خودرو چه گونه است و از همه منظر باید موارد را بررسی کنیم چون این امور مهم هستند و تاثیرات زیادی بر عمر خودرو خواهند داشت.

در خصوص عمر لاستیک باید در نظر داشته باشید که بعد از 5 سال لاستیک مقاومت اولیه خودش را از دست می دهد. در این خصوص باید بدانید که بستگی به خودتان دارد که چه زمانی قصد دارید لاستیک های ماشین را عوض کنید ولی بعد از پنج سال حتما این کار باید انجام گیرد. عوامل زیادی تاثیر دارند و به ما نشان می دهد که لاستیک ماشین را کی عوض کنیم. این امرمی تواند دقت در حس رانندگی را به ما نشان دهد.

به طور کلی تعویض به موقع لاستیک های ماشین می تواند به ما قدرت این را دهد که بتوانیم به لاستیک های بادوام دسترسی پیدا کنیم و باید این مورد را در نظر داشته باشیم.

خرید بهترین لاستیک ماشین

نتیجه گیری

در این مقاله ما بررسی کردیم که لاستیک ماشین را کی عوض کنیم. این مورد یکی از مهمترین مواردی است که باید در نظر بگیریم چون بسیار مهم هستند و ازا همیت بالایی نیز برخوردار می باشند. باید در نظر داشته باشید که لاستیک های ماشین نیز عمر مخصوصی دارند. این عمر بیشتر به این دلیل است که نشان می دهد که لاستیک های ماشین مان را دقیقا در چه زمانی باید عوض کنیم. وجود برخی عوامل دیگر مثل تراز بودن چرخ های خودرو و جابجا کردن لاستیک های خودرو و دقت در حس رانندگی میتواند بر اینکه ما لاستیک ماشین را کی عوض کنیم تاثیر گذار باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.