بهترین ماشین‌ها برای یادگیری رانندگی

0
5/5 - (1 امتیاز)

ماشینی که می‌خواهید با آن رانندگی را شروع کنید، تاثیر بسیاری بر روی روند پیشرفت و اعتماد به نفس شما در رانندگی خواهد داشت. از این‌رو بسیار مهم است که تصمیم درستی در انتخاب بگیرید و یکی از بهترین ماشین‌ها برای یادگیری رانندگی را بخرید. در ادامه لیستی از مناسب‌ترین خودروهای رایج در ایران که برای یادگیری و شروع رانندگی مناسب هستند را آماده کرده‌ایم تا در این تصمیم سرنوشت‌ساز دچار اشتباه نشوید.

ویژگی‌های بهترین ماشین برای شروع رانندگی چیست؟

بهترین ماشین برای شروع رانندگی، خودرویی است که از نظر ابعاد و فنی با دانش راننده تازه‌کار همخوانی داشته باشد. برای درک این ویژگی‌ها بهتر است نگاهی به خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی بیاندازیم. اغلب این ماشین‌ها ویژگی‌های زیر را یدک می‌کشند و برای شروع یادگیری و آموزش مناسب هستند:

  • ابعاد کوچک
  • توان فنی مناسب
  • شتاب متوسط
  • هندلینگ اطمینان‌بخش
  • کلاچ‌گیری نرم
  • قیمت معقول

توصیه می‌شود جهت آرامش خاطر بیشتر حین رانندگی، از خرید خودروهای صفر بپرهیزید و یک خودروی مناسب کارکرده بخرید. در این صورت در هنگام بروز خسارت و تصادف‌های جزئی دچار خسارت کمتری می‌شوید و با ترسی کمتر تبدیل به یک راننده‌ی حرفه‌ای خواهید شد.

بهترین ماشین‌ها برای یادگیری و شروع رانندگی در ایران

در ادامه با توجه به تنوع کم خودرو در بازار ایران، بهترین نوع آن‌ها را انتخاب کرده‌ایم و به بررسی مزایا و معایبشان پرداخته‌ایم تا با خیالی آسوده و با توجه به بودجه خود، یکی از آن‌ها را برای یادگیری رانندگی انتخاب کنید.

1-   پراید

پراید، پرتکرارترین خودرو در مراکز آموزش رانندگی است. این خودرو در انواع مختلفی که دارد برای یادگیری و شروع رانندگی بسیار مناسب است. ابعاد کوچک پراید و سیستم فنی ساده و به دور از پیچیدگی، او را به یکی از گزینه‌های مناسب تبدیل کرده است. پراید سیستم شتاب بسیار متعادلی دارد که راننده‌های تازه‌کار به راحتی از پس آن بر می‌آیند اما سیستم کلاچ این خودرو به شکلی است که احتمال خاموش شدن ماشین در هنگام شروع حرکت را بالا می‌برد و کار را برای تازه‌کاران دشوار می‌سازد. همچنین ظرفیت باتری پراید طبق تجربیات افراد، چالش های متعددی ایجاد کرده است. البته چنانچه خودرویی که با آن در آموزشگاه رانندگی آموزش دیدید، پراید باشد؛ این موضوع شما را آزار نخواهد داد.

2-   پژو 206

پژو 206 یکی از انتخاب‌های پرتکرار راننده‌های تازه کار فارغ از جنسیتشان است. این ماشین هاچبک به دلیل ظاهر زیبا و چشم‌نواز و ابعاد مناسبی که دارد جایگاه بالایی میان جوانان کسب کرده است. این خودرو تیپ‌های مختلفی دارد که تیپ نوع 2 آن به دلیل شتاب متوسطی که دارد، گزینه‌ی مناسبی برای یادگیری رانندگی است. تنها مورد منفی 206، طراحی قسمت جلویی ماشین است که برای راننده قابل مشاهده نیست و ممکن است برای یادگیری و شروع رانندگی دردسرساز شود.

3-   کوییک

کوییک با طراحی و سایز مناسبی که دارد به یکی از بهترین خودروها برای یادگیری رانندگی تبدیل شده است. کوییک توانسته با عملکرد مناسب کلاچ و تعویض دنده‌های نسبتا نرم، توجه بسیاری را به خود جلب کند تا علی‌رغم قیمت بالای آن، یکی از انتخاب‌های یادگیری رانندگی باشد.

4-   تیبا هاچبک

اگر به دنبال خودرویی با مشخصات فنی پراید ولی با ظاهری به‌روزتر و زیباتر هستید، تیبا هاچبک گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. این خودرو پرهزینه‌تر از پراید است اما با این حال جزو خودروهای اقتصادی و کم هزینه محسوب می‌شود.

5-   ام وی ام 110

اگر هزینه و قیمت ماشین برایتان مهم نباشد، ام وی ام 110 یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای یادگیری رانندگی برای شماست. این خودرو ابعاد بسیار کوچکی دارد که در ابتدا تسلط شما بر روی رانندگی را آسان می‌کند. ام وی ام 110 یک انتخاب ایده‌آل برای بانوان است.

جمع‌بندی

بهترین و مناسب‌ترین خودرو برای شروع رانندگی، ماشینی است که با آن احساس راحتی و امنیت دارید. البته انتخاب یک خودروی ارزان نیز مزیت محسوب می‌شود تا با خیالی آسوده دوره یادگیری را پشت سر بگذارید و تبدیل به یک راننده حرفه‌ای شوید. با توجه به ویژگی‌های انتخاب بهترین خودرو برای یادگیری، مناسب‌ترین گزینه خرید پراید یا تیبا هاچبک است که قیمت و قطعات ارزان‌تری به نسبت دیگر خودروها دارند و مدل کارکرده آن‌ها نیز با قیمتی بسیار مناسب یافت می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.