بهترین فروشگاه محصولات گیاهی و وگان – غنی ترین منبع موادغذایی طبیعی برای شما

0
5/5 - (1 امتیاز)

گیاه‌خواری نوعی از شیوه زندگی است که طی آن، افراد تلاش دارند تا محصولات گیاهی را جایگزین خوراکی‌های به دست آمده از فراورده‌های حیوانی کنند. در‌ نگاه اول، ممکن است که گیاه‌خواری به نظر پیچیده و محدودکننده به نظر برسد؛ اما واقعیت آن است که امروزه به ‌دلیل تنوع بالای محصولات وگان، دیگر هیچ جای نگرانی برای افرادی که قصد تغییر رژیم غذایی خود به گیاهخواری را دارند، وجود نخواهد داشت. ما در‌ این مطلب، قصد داریم تا به بررسی محصولات گیاهی بپردازیم و برترین مجموعه جهت خرید خوراکی‌های مناسب گیاهخواران را معرفی کنیم؛ تا انتها ما را همراهی کنید.

تعریفی از گیاهخواری محض

گیاه‌خواری به عنوان یک نوع رژیم غذایی که طی آن افراد از مصرف گوشت و دیگر محصولات حیوانی مانند لبنیات حیوانی و تخم‌مرغ منع هستند، معرفی می‌شود. افراد پیرو این شیوه تلاش دارند تا در حد امکان، از حیوانات در به دست آوردن غذا، لباس و سایر محصولات استفاده نکنند.

اصطلاح “وگان” اغلب به مفهوم رژیم گیاه‌خواری اشاره دارد؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که “وگانیسم” فراتر از یک رژیم غذایی است و درواقع به معنی حذف هرگونه استثمار و ظلم به حیوانات در زندگی روزمره افراد خواهد بود.

از این رو، بسیاری از افراد وگان از خرید کت‌های پشمی، مبلمان چرمی، بالش‌ها و روتختی‌های تولید شده از پشم یا پر‌ حیوانات اجتناب می‌کنند و ترجیح می‌دهند به جای رفتن به باغ وحش، سیرک یا مزارعی که حیوانات به عنوان ابزاری جهت جلب توجه به کار می‌روند، به پناهگاه‌های حیوانات سر بزنند و به فرایند زیستی آنان کمک‌رسانی کنند.

چرا افراد رژیم گیاهخواری می‌گیرند؟

از آنجایی که گوشت‌خواری از زمان انسان‌های نخستین برای بشر امری طبیعی شناخته می‌شده است؛ این سوال پیش می‌آید که “چرا برخی از افراد تصمیم به پیروی از رژیم گیاهخواری می‌گیرند؟” پاسخ این سوال تا حدی واضح است. از آنجایی که جهت تهیه گوشت، مرغ، لبنیات حیوانی و برخی محصولات پوشیدنی، حیوانات نقش مهمی ایفا می‌کنند؛ دوستداران جانداران دیگر، از این امر آزرده خاطر شده و تصمیم به تغییر سبک زندگی و رژیم خود می‌گیرند. در ادامه دیگر دلایل گیاهخواری را بیان می‌کنیم.

سلامتی

رژیم گیاهخواری می‌تواند در مرحله اول کمک بزرگی به افزایش سلامتی کند. مصرف بالای گوشت، به ویژه گوشت قرمز، احتمال بروز بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد و همین امر سبب خواهد شد تا افراد تصمیم به تغییر رژیم غذایی خود بگیرند.

از طرف دیگر، افزایش مصرف محصولات گیاهی می‌تواند فرایند هضم غذا را بهبود ببخشد و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را به حداقل برساند.

این رژیم غذایی همچنین به کاهش عوارض جانبی مرتبط با آنتی‌بیوتیک‌ها و هورمون‌های مورد استفاده در کشاورزی مدرن حیوانات کمک‌کننده خواهد بود. در نهایت، به نظر می‌رسد که بهره‌گیری از محصولات وگان، در همه ابعاد زندگی تاثیرات مثبتی می‌گذارد.

اخلاقیات و عقاید

انسان‌های وگان معتقدند که همه موجودات حق زندگی دارند و باید از فعالیت‌هایی که سبب ایجاد درد و رنج برای حیوانات می‌شود، اجتناب کرد. از این رو، آن‌ها مخالف کشتن حیوانات به منظور مصرف گوشت یا پوشیدن پوست آن‌ها هستند.

گیاه‌خواران همچنین با شیوه‌های کشاورزی مدرن که ممکن است باعث استرس روانی و فیزیکی در حیوانات شود، مخالفت می‌کنند. برای مثال، قفس‌های کوچکی که حیوانات در آن‌ها زندگی می‌کنند و تا زمان ذبح رها نمی‌شوند، مورد نقد و انتقاد این افراد قرار می‌گیرد.

گیاه‌خواران اعتقاد دارند که مصرف محصولاتی که برای تهیه‌شان نیاز به کشتن حیوانات دیگر است، قابل قبول نیست؛ چراکه می‌توانیم آنان را از طریق محصولات گیاهی نیز تهیه کنیم. از همین رو باید بگوییم که تمامی افرادی که علاقمند به بهره‌گیری از رژیم گیاهخواری هستند، صرفا استفاده از محصولات گیاهی را مورد قبول می‌دانند.

در نظر گرفتن محیط زیست

استفاده از فراورده‌های حیوانی می‌تواند تأثیرات زیست‌محیطی نامطلوبی را به همراه داشته باشد؛ بنابراین برخی افراد تصمیم می‌گیرند تا از مصرف این محصولات خودداری کنند. بر اساس تحقیقات به دست آمده، حیواناتی‌ مانند گاو، گوسفند و بز بیشترین میزان گازهای گلخانه‌ای را به ازای هر گرم پروتئینی که تحویل می‌دهند، منتشر می‌کنند.

بخش قابل‌توجهی از پروتئین گیاهی که در حال حاضر تولید می‌شود، به عنوان غذای حیوانات مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان نمونه، برای تولید پروتئین حیوانی، نیاز به ۶ الی ۱۷ برابر بالاتر از همان مقدار پروتئین سویا خواهد بود. این نوع پروتئین همچنین به طور متوسط، بسته به عواملی مانند فصل و نوسانات سالانه بارندگی، به ۲ تا ۳ برابر بیشتر از پروتئین گیاهی، آب نیاز دارد. در کنار همه این موارد، پرورش حیوانات سبب تخریب جنگل‌ها خواهد شد؛ مخصوصا زمانی که بخش‌هایی از جنگل جهت چرای حیوانات از بین می‌روند.

افراد وگان مجاز به مصرف چه محصولاتی هستند؟

اغلب افراد گمان می‌کنند کسانی که به رژیم گیاهخواری روی می‌آورند، صرفا مجاز به خوردن خوراکی‌هایی محدود هستند. چنانچه بخواهیم پاسخی سطحی به این پرسش بدهیم، باید گفت افراد گیاهخوار عملا از مصرف تمامی خوراکی‌هایی که منشا حیوانی دارند، منع می‌شوند؛ اما از طرفی با پیشرفت علوم غذایی، تمامی محصولاتی که پیش‌تر فقط از طریق حیوانات تولید می‌شدند، امروزه با بهره‌گیری از محصولات گیاهی نیز تهیه می‌شوند.

یک نمونه پرطرفدار از محصولات وگان که حتی نظر مخالفان گیاهخواری را نیز جلب می‌کند، شکلات وگان است. این نوع از شکلات بدون استفاده از محصولات حیوانی تهیه می‌شود و صرفا در آن موادی مانند کاکائو، روغن‌های گیاهی، شکر و افزودنی‌های گیاهی دیگر وجود دارد. شکلات وگان همواره یکی از خوراکی‌های مورد علاقه گیاهخواران بوده است.

پروتئین‌های گیاهی، برترین مکمل‌ برای بدنسازان

انواع پروتئین گیاهی، مکمل‌هایی کارآمد برای بدنسازان گیاه‌خوار هستند. ورزشکاران وگان، باتوجه به اینکه در مصرف مواد غذایی با محدودیت‌هایی روبه‌رو هستند، نمی‌توانند از پروتئین‌های حیوانی بهره‌ ببرند.

در نتیجه، این دسته از افراد به مصرف پودرهای پروتئینی روی خواهند آورد. البته که مصرف این محصولات صرفا به گیاهخواران توصیه نمی‌شود. از آنجایی که مصرف تخم‌مرغ به عنوان منبعی از پروتئین حیوانی شناخته می‌شود، ممکن است پس از مدتی برای افراد غیرگیاهخوار خسته‌کننده باشد. از همین رو، بهره‌گیری‌ از پروتئین گیاهی برای تمامی ورزشکاران مناسب خواهد بود.

فواید پروتئین‌های گیاهی

رژیم‌هایی که در آن‌ها پروتئین گیاهی وجود دارد، دارای مزایای بسیار زیادی برای حفظ سلامتی هستند و مصرف آن‌ها به شدت توصیه شده است. تحقیقات نشان می‌دهد که گیاه‌خواران کم‌تر به اضافه وزن و چاقی مبتلا می‌شوند و اغلب کلسترول و فشار خون پایین‌تری نسبت به گوشت‌خواران دارند.

در کنار این موارد، خطر ابتلا به سکته مغزی، سرطان و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی در گیاه‌خواران به میزان قابل‌توجهی کم‌تر از گوشت‌خواران است.

فواید لبنیات گیاهی

برخی از افراد به دلیل اینکه به لبنیات حیوانی حساسیت دارند، می‌توانند از ماست و شیر بر پایه گیاهان استفاده کنند. این دسته از محصولات ارزش غذایی بالایی دارند و در تهیه آنان از طعم‌دهنده‌های گوناگونی استفاده شده است. چند نمونه از شیرهای گیاهی عبارت‌اند از:

  • شیر دانه‌های روغنی

  • شیر آجیلی

  • شیر گیاهی

شما می‌توانید محصولات مذکور را از فروشگاه لبنیات گیاهی خریداری کنید و بدون نگرانی از حساسیت، به مصرف آنان بپردازید. این دسته از محصولات، تمامی ویتامین‌های مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کنند و می‌توانند بهترین جایگزین برای محصولات حیوانی به شمار روند.

محصولات وگان

این روزها به ‌دلیل اینکه تنوع محصولات گیاهی بالا رفته است، دیگر گیاهخوار شدن، کار چندان سختی نیست. اغلب افراد گمان می‌کنند که چنانچه رژیم گیاهخواری داشته باشند، نمی‌توانند خوراکی‌هایی مانند شکلات و کباب مصرف کنند. این فرضیه کاملا اشتباه است؛ چراکه شکلات وگان از دسته پرطرفدارترین محصولات وگان بوده که پیروی از این نوع رژیم را بسیار راحت و قابل تحمل خواهد کرد. انواع شکلات وگان در فروشگاه محصولات گیاهی وجود دارند و نسبت به شکلات‌هایی که کاملا بر پایه گیاهان نیستند؛ کالری کم‌تری را دارا هستند.

خرید محصولات گیاهی

از آنجایی که امروزه تعداد فروشگاه‌ محصولات گیاهی بالا رفته است، یافتن بهترین فروشگاه وگان کاری دشوار خواهد بود. وج کالا به عنوان بهترین فروشگاه لبنیات گیاهی شناخته می‌شود که شما می‌توانید خرید محصولاتی بر پایه گیاهان مانند شکلات وگان را از طریق این مجموعه انجام دهید. وج کالا باتوجه به خدمات گوناگونی که ارائه می‌کند، می‌تواند به عنوان بهترین فروشگاه گیاهی نیز شناخته شود. شما قادر خواهید بود تا با مراجعه به وب‌سایت رسمی این فروشگاه، محصول گیاهی مورد نظر خود را بررسی کنید و خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

چرا وج کالا؟

وج کالا به دلیل ارائه خدماتی ویژه، توانسته است عنوان بهترین فروشگاه وگان را به خود اختصاص دهد. این فروشگاه آنلاین انواع گوناگونی از محصولات گیاهی را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت ارائه می‌کند. وج کالا سفارش شما را با بسته‌بندی زیبا در کم‌ترین زمان ممکن به ‌دستتان می‌رساند. همچنین چنانچه هزینه سفارش شما از تهران بالای ۸۰۰،۰۰۰ تومان و از شهرستان بیشتر از ۱،۲۰۰،۰۰۰ تومان باشد، موظف به پرداخت هزینه پیک نخواهید بود.

جمع‌بندی

خرید محصولاتی مانند شکلات وگان، پروتئین گیاهی و لبنیات بر پایه گیاهان، از طریق فروشگاه آنلاین وج کالا میسر خواهد بود. این فروشگاه سفارشات مشتریان را در کم‌ترین زمان ممکن آماده می‌کند و با بالاترین کیفیت به دست افراد می‌رساند. شما می‌توانید از هر کجای ایران، محصولات گیاهی مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و خیالتان نیز از بابت کیفیت آسوده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.