بهترین بیمه بدنه برای خودرو کدام است؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

مشکلاتی مثل آفتاب سوختگی ماشین خیلی جدی نیستند و با کمترین هزینه برطرف می شوند؛ به طور مثال شما برای رفع آفتاب سوختگی ماشین خود هزینه های کمتری را پرداخت می کنید نسبت به زمانی که ماشینتان دچار سانحه رانندگی شده باشد. زمانی که تصادفی رخ می دهد، گاهی خسارات به قدری زیاد هستند که عطایش را به لقایش می بخشید و دیگر خودرو را تعمیر نمی کنید. در این زمان بهترین بیمه بدنه برای خودرو بسیار به کارتان می آید.

اگر در تصادف چراغ های خودرو یا سایر بخش های ماشین طرف مقابل آسیب ببیند، بیمه ثالث تمام هزینه های آن را پرداخت خواهد کرد. اما هزینه ای بابت آسیب های خودروی مقصر پرداخت نمی شود! اینجاست که اهمیت بیمه بدنه مشخص می شود، با توجه به گران بودن خرید مجدد قطعات خودرو مثل چراغ جلوی پراید و … بیمه ای خوب است که هزینه های ماشین مقصر را نیز پرداخت کند.

هم اکنون شرکت های خدماتی زیادی ازجمله ایران و آسیا و … هستند که در زمینه خدمات بیمه کامل بدنه فعالیت دارند. اما آیا می دانید کدامشان جزء بهترین ها به شمار می آیند؟

معرفی بهترین بیمه بدنه برای خودرو

با بهترین بیمه بدنه خودرو اگر مشکلی برای سپر ماشین یا آینه ها و سایر قسمت های آن به وجود بیاید، می توانید هزینه را از بیمه بگیرید و نیازی نیست هزینه های کامل خسارات را بپردازید. با کمک بیمه خرید مجدد قطعات آسیب دیده ماشین برای شما ارزانتر محاسبه می شود.

این بیمه الزامی نیست، اما اهمیت بسیار زیادی دارد؛ به همین منظور باید هر چه سریعتر برای دریافت آن اقدام کنید.

بهترین بیمه بدنه برای خودرو برای هر کسی شرایطش متفاوت است. مثلا برخی افراد می خواهند هزینه های کمی برای دریافت آن بپردازند، بنابراین بهترین شرکت خدمات بیمه از نظر آنها شاید با کسی که می خواهد پوشش کاملی داشته باشد، فرق کند.

شما در انتخاب شرکت های خدماتی باید حتما قیمت های آنها را در نظر بگیرد. مثلا برای ثالت شرکت ها حق ندارند بیشتر از 2.5 درصد سود بگیرند، اما برای بدنه برخی شرکت ها امکان ارائه تخفیفات برای جذب مشتریان بیشتر را دارند؛ بنابراین اگر می خواهید کمترین میزان هزینه را بپردازید، به سراغ شرکت های خدماتی بروید که تخفیف های خوبی ارائه می دهند.

عوامل مختلفی در تعیین قیمت دریافت خدمات از این دفاتر نقش دارند که از جمله آنها می توان به کاربری ماشین ها نیز اشاره کرد. هزینه مربوط به ماشین های باربر قاعدتا نسبت به عمومی یا شخصی متفاوت است. شما باید نحوه قیمت گذاری دفاتر بیمه برای هر یک از این خودروها را متوجه شوید تا در انتخاب یکی از آنها بتوانید با دید بازتری عمل کنید.

شرایط شرکت های ارائه دهنده خدمات بهترین بیمه بدنه برای خودرو

عوامل مختلفی تعیین کننده بهترین دفاتر ارائه دهنده خدمات هستند؛ به همین منظور ما از جهت های مختلف این عوامل را بررسی کرده و بهترین دفاتر را به شما معرفی خواهیم کرد:

میزان فروش

هر دفتری که بتواند فروش بیشتری در طی یک سال داشته باشد، قاعدتا جزء بهترین ها خواهد بود؛ به همین منظور میزان فروش دفاتر را بررسی کنید.

آماری که هم اکنون در اینترنت منتشر شده، مربوط به سال ها قبل است؛ برای اینکه اطلاعات به روز و دقیقتری به دست بیاورید، کافیست با نماینده های هر شرکت در شهرتان تماس بگیرید و میزان فروش سالیانه شان را جویا شوید. بعد از اینکه با چند دفتر تماس گرفتید، به راحتی متوجه خواهید شد که کدام یک میزان فروش بیشتری دارد.

در سال 97 ایران با 44.61 درصد از سهم بازار، آسیا با 13.33 درصد از سهم بازار و پارسیان با 7 درصد از سهم بازار توانسته اند فروش خوبی را از آن خود کنند.

اهمیت تعداد مراکز، در انتخاب بهترین بیمه بدنه ماشین

تعداد مراکز شرکت ها در سطح شهر بهترین بیمه بدنه برای خودرو را مشخص می کند؛ مثلا ایران 192 مرکز مختلف در سراسر کشورمان دارد و آسیا با تاسیس 79 شعبه توانسته نیاز مشتریان خود را برطرف کند. همچنین شرکت هایی ماند پارسیان یا پاسارگاد به ترتیب با 60 و 62 شعبه پاسخگوی طرفداران خود هستند.

هر چه تعداد مراکز بالاتر باشد، قاعدتاً دسترسی به آنها نیز در مناطق مختلف شهر برایتان راحتتر خواهد بود؛ بنابراین اگر به دنبال بهترین بیمه بدنه برای خودرو می گردید، ما مراکزی را مانند ایران پیشنهاد می دهیم.

توانگری مالی

هر چه یک شرکت توانگری مالی بیشتری داشته باشد، گزینه بهترین برای دریافت خدمات خواهد بود. در واقع توانگری مالی به این موضوع اشاره دارد که یک ارائه دهنده خدمات تا چه اندازه توانایی در پرداخت خسارت ها دارد.

بر اساس بررسی های صورت گرفته ، بیشتر دفاتر ارائه دهنده خدمات در کشور از لحاظ توانگری مالی در سطح یک یعنی سطح بسیار خوبی قرار دارند و می توانند بیشتر خسارات را پرداخت کنند؛ از جمله این شرکت ها می توان به سامان، پاسارگاد، دانا، آسیا، البرز، پارسیان و ایران اشاره کرد. شرکت هایی مانند معلم نیز در سطح 2 قرار دارند.

بهترین بیمه بدنه خودرو از نظر کسر فرانشیز

کم کردن مبلغی به عنوان فرانشیز در بین دفاتر ارائه دهنده خدمات بیمه متداول است و بسیاری از آنها این کار را انجام می دهند. اگر یک دفتر پوشش اضافی برای مشتری های خود در نظر بگیرد، فرانشیز مربوط به آنها را نیز کسر خواهد کرد. از همین رو شما باید به فرانشیز ارائه دهنده های خدمات نیز توجه داشته باشید تا بتوانید مناسبترین شرکت را انتخاب کنید.

هر دفتر خدماتی فرانشیزی متفاوت نسبت به دیگری دارد؛ مثلا سامان برای بلایای طبیعی 10 درصد در نظر می گیرد، در حالی که پارسیان برای همین نوع پوشش 30 درصد در نظر گرفته است.

بهترین حق بیمه از نظر مردم

بهترین بیمه بدنه برای خودرو توسط شرکتی ارائه می شود که حق الزحمه کمی دریافت کند. هرچه یک شرکت خدمات و پوشش های بیشتری ارائه دهد و در مقابل حق کمتری از مشتریان بگیرد، گزینه بهتری برای انتخاب نسبت به دیگران خواهد بود. این مجموعه قطعا مورد توجه مردم خواهد بود.

سهولت در صدور بیمه نامه

برخی شرکت ها در صدور بیمه نامه قوانین ساده تری نسبت به برخی دفاتر دیگر دارند؛ مثلا پاسارگاد اجازه صدور بیمه نامه برای ماشین هایی با طول عمر بیشتر از 20 سال را ندارد یا ایران برای خودروهایی با طول عمر بیشتر از 10 سال مبالغ بیشتری دریافت می کند.

به طور کلی سال تولید خودرو در نحوه صدور بیمه نامه بسیار موثر است. برخی شرکت ها برای خودروهایی با طول عمر زیاد دارند، محدودیت هایی اعمال می کنند که همین محدودیت ها برخی متقاضیان آنها را آزرده خاطر خواهد کرد.

بهترین بیمه ماشین از نظر تخفیفات ویژه

هر چه تخفیفات ویژه دفاتر بیشتر باشد، مشتریان رغبت بیشتری برای رفتن به آنجا خواهند داشت. مثلا برخی دفاتر برای خودروهای صفر تخفیفات 20 تا 30 درصدی در نظر گرفته اند که قاعدتاً آنها را یک سروگردن نسبت به رقبا بالاتر می برد. برخی شرکت ها نیز شرایطی را فراهم کرده اند تا تخفیفات بیشتری را به متقاضی بیمه ارائه دهند که بیمه ثالثشان را از همانجا دریافت کرده اند.

بهترین بیمه بدنه برای خودرو که از بقیه بهتر است؟

همانطور که متوجه شدید، معیارهای سنجش بهترین دفاتر خدماتی با یکدیگر متفاوت هستند و شما ابتدا باید تعریفتان را از بهترین بیمه بدنه برای خودرو مشخص کنید تا سپس بتوانید بهترین شرکت را بیابید و برای بیمه بدنه ماشین خود به سراغ آن بروید. این شرکت ها معمولا مشاوران و کارشناسانی نیز دارند که قبل از تحت پوشش قرار گرفتن می توانید از مشاوره آنها بهره مند شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.