آشنایی با خدمات دندانپزشکی

5/5 - (1 امتیاز)

یک کلینیک شناخته شده و معتبر دندان پزشکی قطعاً باید خدمات زیبایی، خدمات درمانی و جراحی را با هزینه ای معقولانه ارائه دهد. در کلینیک دندانپزشکی دکتر مسیح کاویان کلیه این خدمات با تبحر بالا، کیفیت بی نظیر با استفاده از مواد و متریال مرغوب و با قیمت مناسب ارائه می شوند که در مورد هزینه این خدمات در ادامه بیشتر با شما صحبت خواهیم کرد.

خدمات زیبایی

خدمات زیبایی مانند لمینت، بلیچینگ و ارتودنسی هزینه های متغیر و متفاوتی دارند که در ادامه به بررسی هزینه هرکدام بیشتر خواهیم پرداخت.

  • لمینت دندان

لمینت دندان به لایه ای همرنگ دندان گفته می شود که در انواع کامپوزیتی و سرامیکی وجود دارد. هزینه ونیر کامپوزیت نسبت به سرامیکی بالاتر است. با این اوصاف می توان گفت که قیمت لمینت دندان در مطب دکتر مسیح کاویان به نوع مواد استفاده شده مربوط است و اینکه دندان پزشک از چه نوع فناوری و با چه میزان تجربه استفاده کرده است.

  • کامپوزیت دندان

همانطور که گفته شده هزینه لمنیت کامپوزیت نسبت به لمینت سرامیکی کمتر است. با این وجود هزینه کامپوزیت دندان به میزا ضخامت دندان، کیفیت و مرغوبیت مواد مورد استفاده، سابقه و تجربه پزشک تعداد دندان هایی که به ترمیم نیاز دارند و تکنیک دندان پزشک بستگی دارد.

  • بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یکی از رایج ترین و کاربردی ترین روش ها برای سفید کردن دندان ها است. قیمت این نوع خدمات زیبایی در مطب دکتر کاویان به عوامب مختلفی بستگی دارد. اینکه دندانپزشک از چه برندی استفاده می کند مهم ترین عامل به شمار می آید. در این میان، میزان زرد بودن دندان ها، هزینه های جانبی قبل از بلیچینگ، تعداد جلسه ها و مهارت دندانپزشک را هم نباید نادیده بگیرید.

  • ارتودنسی دندان

ارتودنسی که برای مرتب کردن دندان و بهبود طرح لبخند مورد استفاده قرار می گیرد که هزینه خاص خود را برآورد می کند. هزینه ارتودنسی دندان به این عامل بسیار بستگی دارد که دندان پزشک از کدام روش ارتودنسی استفاده می کند. حقیقتاً نمی توان قیمت ثابتی را در نظر گرفت. به این علت که هزینه تصویربرداری قبل از ارتودنسی هم یکی از عوامل مهم به شمار می آید. شاید لازم باشد که برخی از دندان ها کشیده شوند و هزینه کشیدن دندان را هم باید در نظر بگیرید. اینکه دکتر کاویان از چه متریالی استفاده کند را هم نباید نادیده بگیرید.

خدمات درمانی

بسیاری از مردم به خاطر بیماری های دهان و دندان خود صد درصد به استفاده از خدمات درمانی تمایل نشان می دهند. هزینه خدماتی درمانی در کلینیک دندانپزشکی دکتر مسیح کاویان به شرح زیر است که عبارتنداز:

  • عصب کشی دندان

هزینه عصب کشی دندان با توجه به شرایط دندان های شما مشخص می شود و قیمت عصب کشی هر دندانی با دندان دیگر قطعاً متغیر است یعنی باید تعداد کانال های دندان را در این مواقع بسیار مهم در نظر بگیرید. عمدتاً هزینه عصب کشی دندان ۷ در مقایسه با دیگر دندان ها کمی بیشتر است. به این دلیل که دندانپزشک به این دندان دسترسی ساده ای ندارد؛ همچنین هزینه عصب کشی دندان ۸ هم نسبت به دندان ۷ به مراتب بیشتر است و با این حساب، هزینه عصب کشی دندان های عقب نسبت به ردیف جلویی طبیعتاً بیشتر است.

  • ترمیم دندان

معمولاً بخش های آسیب دیدن دندان مانند شکستگی را با ترمیم دندان می توان درمان کرد که هزینه ترمیم دندان با توجه به میزان پوسیدگی دندان متغیر است به این خاطر که دندانپزشک باید از مواد متفاوتی برای ترمیم دندان استفاده کند. علاوه بر نوع موادی که مورد استفاده قرار می گیرد، مهارت و تجربه پزشک را هم باید در برآورد هزینه مهم تلقی کرد.

  • جرم گیری دندان

هزینه جرم گیری دندان معمولاً با توجه به زمانی که از دندان پزشک می گیرد در ابتدا مشخص می شود؛ همچنین روش جرم گیری که دندان پزشک استفاده می کند را هم نباید نادیده گرفت. برخی از دندان ها با جرم گیری سطحی و برخی دیگر به جرم گیری عمقی نیاز دارند. سلامت دهان و دندان را هم باید جدی گرفت؛ چراکه برخی جرم های درون دندان به قدری زیاد هستند که باعث عفونت می شوند و فرایند طولانی تری را دندان پزشک برای جرم گیری باید طی کند. معاینه و تصویر برداری را هم باید در نظر گرفت و در این بین، مهارت و تجربه دندان پزشک را هم باید بسیار عوامل مهمی بسنجید.

  • روکش دندان

عمدتاً برای پوشش دادن ترک ها و صدمات مربوط به دندان، ترمیم دندان بهترین گزینه است که در مورد برآورد قیمت روکش دندان باید گفت که جنس روکش و موارد مورد استفاده مشخص می شوند؛ همچنین تعداد روکش ها را هم باید ملاک قرار داد. در برخی از مواقع هم برخی هزینه های جانبی به هزینه اصلی روکش دندان اضافه می شوند و در این بین، باز هم تجربه و مهارت دندان پزشک را هم باید جزء عوامل مهم در نظر گرفت.

  • اندو دندان

برخی اندو دندان را همان عصب کشی معرفی می کنند در صورتی که اندو به درمان ریشه دندان مربوط است هزینه درمان کانال ریشه دندان متغیر است ولی زمانی که دندان کشیده شود و استفاده از تاج به عنوان جایگزین، باعث کاهش هزینه می شود و باید بدانید که اگر به دندان پزشکی مانند دکتر مسیح کاویان مراجعه نکنید، احتمالاً با عفونت روبرو شوید؛ چراکه مهارت و تخصص دندان پزشک جزء عوامل مهم و کلیدی به شمار می آیند.

جراحی 

یکی  دیگر از خدماتی که در کلینیک دندانپزشکی دکتر مسیح کاویان ارائه می شود مربوط به خدمات جراحی است. این خدمات شامل:

  • جراحی لثه

برای برآورد هزینه جراحی لثه باید شدت بیماری لثه را معیار قرار داد. به این دلیل که شاید دندانپزشک مجبور به استفاده از پیوند استخوان باشد که روی قیمت صد درصد تأثیر می گذارد. این که جراحی به چه میزان پیچیدگی نیاز دارد هم روی هزینه تأثیر گذار است.

  • ایمپلنت دندان

افرادی که دندان یا دندان های خود را از دست داده اند، می توانند از ایمپلنت دندان یا کاشت دندان استفاده کنند. اینکه دندانپزشک از چه نوع درمانی استفاد کند، روی قیمت ایمپلنت تأثیر گذار است. نوع مواد به کار رفته، تعداد درمان ها، نوع تکنولوژی به کار رفته و میزان مهارت و تجربه دندانپزشک را هم نباید نادیده بگیرید.

  • جراحی دندان

جراحی دندان هم هزینه خاص خود را دارد که در این بین، هزینه جراحی عقل را باید به توجه به نوع خارج کردن آن برآورد کرد. اینکه کدام دندان پزشک چه میزان تجربه و مهارت دارد را هم باید در نظر بگیرید. برخی از هزینه‌ های اضافی را هم لایحتمل باید در نظر بگیرید مانند اشعه ایکس و داروی بی حسی.

  • لیزر دندان

هزینه لیزر دندان هم با توجه به عواملی همچون شرایط دندان برآورد می شود که در این بین، نوع لیزر را هم نباید نادیده گرفت.  در لیزر دندان دندانپزشک از دستگاهی استفاده می کند که این دستگاه اشعه با قدرت تمام را از خود ساطع می کند و معمولاً برای کاشت ایپملنت که لیزر توانسته حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. عمدتاً برای زیباسازی دندان، بهبود زخم های دندان و… لیزر دندانپزشکی می تواند بسیار مؤثر واقع شود.

کلینیک خدمات دندانپزشکی

بسیاری از مراجعه کنندگان به کلینیک دندانپزشکی دکتر مسیح کاویان معتقد هستند که برخورد خوب و مناسب دکتر نظر آن ها را جلب کرده است. البته همه چیز به برخورد مناسب دکتر برنمی گردد؛ چراکه باید تجربه، سابقه بالا و تخصص کافی دکتر کاویان را هم ملاک قرار داد. همانطور که در مورد خدمات زیبایی، درمانی و جراحی در این کلینیک با شما صحبت کردیم، هزینه هرکدام از این خدمات با توجه به عوامل مختلفی برآورد می شوند.

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.