چرا تلویزیون سامسونگ روشن نمیشه؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

فرض کنید بعد از کلی کار به خانه بر می‌گردید و می‌خواهید برنامه تلویزیونی موردعلاقه‌تان را در تلویزیون‌ سامسونگتان ببینید، اما هر کاری می‌کنید دستگاه روشن نمی‌شود. مشکل از کجاست؟

گاهی مشکل از کنترل و گاهی نیز از خود تلویزیون است. این موضوع نیاز به بررسی‌های کامل از طرف شما یا نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ دارد. بنابراین ابتدا با توجه به راهکارهایی که در این مقاله می‌گوییم، دستگاه‌تان را بررسی کنید و اگر نتیجه نگرفتید، به‌سراغ نمایندگی‌های تعمیرات بروید.

بررسی علت‌های روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

در ادامه لیستی از مهمترین علت‌های روشن نشدن تلویزیون سامسونگ را ذکر می‌کنیم:

– روشن بودن چراغ حالت آماده به کار

اگر چراغ حالت آماده به‌کار تلویزیون روشن باشد، یعنی مشکل جدی دستگاه‌تان را تهدید نمی‌کند. در چنین مواقعی مشکل از طرف کنترل است؛ یعنی شاید باتری‌های کنترل ضعیف شده باشند یا به‌هرعلتی کنترل از راه دور دیگر کار نکند.

برای اینکه مطمئن شوید مشکل از خود تلویزیون نیست، ابتدا با استفاده از دکمه پاور تعبیه‌شده بر روی آن، تلویزیون را روشن کنید. اگر دستگاه شروع به‌کار کرد، یعنی قطعاً مشکل از کنترل شماست.

در این حالت می‌توانید به‌سراغ فروشگاه‌های لوازم الکتریکی و الکترونیکی بروید و از آن‌ها بخواهید یک کنترل متناسب با تلویزیونتان را در اختیارتان بگذارند. البته پیشنهاد می‌دهیم ابتدا باتری‌های کنترل را تعویض کنید، چون شاید مشکل از باتری‌ها باشد.

– خاموش بودن چراغ حالت آماده به کار

اگر چراغ آماده به‌کار تلویزیونتان خاموش بود، شاید مشکل از پریز برق باشد. در واقع در بسیاری از مواقع پریز برق لازم را به‌دستگاه نمی‌رساند و به‌همین‌دلیل دستگاه روشن نمی‌شود. بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید، چک‌کردن سالم‌بودن پریز برق است.

گاهی اوقات مشکل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ به‌دلیل سیم آن است؛ بنابراین سیم را بررسی کنید و حتی برای 30 ثانیه از پریز برق بکشید. همچنین مطمئن شوید که سیم دستگاه‌تان سالم بوده و هیچگونه زدگی ندارد. سیم باید به‌طور ثابت در جای خود قرار بگیرد تا اختلالی در عملکرد تلویزیون به‌وجود نیاورد.

خاموش بودن چراغ حالت آماده به‌کار به‌معنی این است که دستگاه برق ندارد. بنابراین حتی اگر مشکل از سیم یا پریز نبود، سایر بخش‌های دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که برق دارند.

 دلیل روشن نشدن تلویزیون سامسونگ

– چشمک زدن چراغ حالت آماده به کار

گاهی چراغ حالت آماده به‌کار چشمک می‌زند که در این زمان باید به فرسودگی و خرابی قطعه‌های داخلی دستگاه یا نداشتن برق کافی در آن شک کنید. اگر مشکل از قطعه‌های داخلی باشد، باید دستگاه را نزد تعمیرکاران حرفه‌ای ببرید یا محافظ تلویزیونتان را عوض کنید. گاهی محافظ، برق لازم را به تلویزیون نمی‌رساند و به‌همین‌دلیل چراغ آماده به‌کار آن به‌طور مداوم چشمک می‌زند.

– خرابی مین برد

مین‌برد تلویزیون‌ها یکی از اصلی‌ترین اجزا و قطعات آنهاست. در صورتی که مین‌برد دچار مشکل شود، خطر‌های زیادی دستگاهتان را تهدید خواهند کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به روشن نشدن تلویزیون اشاره کرد. تشخیص آسیب‌های وارد شده به مین‌برد کاری تخصصی است و  احتمالا به‌تنهایی از عهده تعمیر آن را برنمی‌آیید؛ بنابراین تعمیر این قطعه را باید بر عهده افراد متخصص بگذارید.

– خرابی پاور

اگر پاور تلویزیونتان کار نکند نیز دستگاه روشن نخواهد شد. دکمه پاور نیز گاهی اوقات دچار مشکل می‌شود و در نتیجه جلوی روشن شدن دستگاه را می‌گیرد. بنابراین در صورت روشن نشدن تلویزیونتان، شاید پاور خراب شده باشد.

عیب یابی و تعمیر تخصصی تلویزیون سامسونگ

دلیل روشن نشدن سری‌های مختلف تلویزیون سامسونگ

روشن نشدن سری‌های مختلف تلویزیون‌های سامسونگ، دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. در ادامه مشکلات سری‌های مختلف تلویزیون سامسونگ که موجب روشن نشدن آن می‌شوند را بررسی می‌کنیم:

– روشن نشدن تلویزیون سری f

در این سری بیشتر مواقع مین‌برد تلویزیون‌ دچار مشکل شده و به‌همین‌دلیل تلویزیون نیز روشن نمی‌شود. این سری از تلویزیون‌ها گاهی به‌حالت استندبای ‌می‌روند و روشن کردنشان سخت می‌شود. علاوه‌ بر این، قطع و وصل‌شدن تصاویر نیز یکی دیگر از مواردی است که در تلویزیون‌های سری f سامسونگ دیده می‌شود. پیشنهاد ما برای رفع این مشکل، مراجعه به یک مرکز تعمیراتی تخصصی و معتبر است.

– روشن نشدن تلویزیون سری es

تلویزیون‌های سری es سامسونگ نیز در بیشتر مواقع به‌دلیل خرابی قطعه روشن نمی‌شوند. در واقع در این سری از دستگاه‌های برند سامسونگ از قطعه‌های smd استفاده می‌شود. تعمیر کردن این قطعه‌ها نیز کار ساده و راحتی نیست و نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد. به‌همین‌دلیل پیشنهاد می‌دهیم درصورتی‌که دستگاه‌تان از سری es است، آن را نزد مراکز تعمیر محصولات سامسونگ ببرید و از آن‌ها بخواهید دستگاه‌تان را عیب‌یابی و تعمیر کنند.

در صورت روشن نشدن تلویزیون سامسونگ چه کنیم؟

در صورتی که مشکلات بالا برایتان اتفاق افتاد، در اغلب موارد می‌توانید خودتان مشکل را برطرف کنید. مثلاً اگر مشکل از کنترل بود، به‌راحتی امکان تعویض آن را دارید. اما گاهی مشکل فراتر از این حرف‌هاست و باید حتماً یک نیروی کاربلد و حرفه‌ای تلویزیون را تعمیر کند. درچنین‌حالتی پیشنهاد می‌دهیم فقط به‌سراغ مراکز حرفه‌ای در زمینه تعمیرات دستگاه‌های الکترونیکی بروید که مطمئن باشید مشکل دستگاه‌تان را حل می‌کنند و آسیبی به تلویزیونتان نمی‌رسانند.

جمع بندی

در این مطلب درباره اینکه “چرا تلویزیون سامسونگ روشن نمی‌شود” صحبت کردیم. دلایل و مشکلات زیادی هستند که موجب روشن نشدن این سری از تلویزیون‌ها می‌شوند که ما سعی کردیم درباره بیشتر آن‌ها صحبت کنیم. اکنون می‌توانید با آگاهی بیشتری برای تعمیر دستگاه خود اقدام کنید و مشکل تلویزیونتان را هر چه سریعتر از بین ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.