بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین 2024

0
5/5 - (2 امتیاز)

آیا به دنبال بهترین لپ تاپ برای انجام کارهای گرفیکی می‌گردید؟ هنوز در جستجوی بهترین لپ تاپ برای طراحی گرافیکی با قوی‌ترین CPU و GPU (واحد پردازنده گرافیکی) هستید؟ ما در این مقاله به شما بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی 2023 را معرفی خواهیم کرد. همچنین به شما خواهیم گفت که بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین کدام لپ تاپ‌ها هستند.

قبلا ما بهترین لپ تاپ ها را معرفی کردیم اما زمانی که با بهترین و حرفه‌ای ترین نرم‌ افزارهای گرافیکی کار می‌کنید عملکرد لپ تاپ شما بسیار حائز اهمیت است. نرم افزارهای گرافیکی از جمله برنامه‌های سنگین کاربردی هستند و اگر لپ تاپ شما ظرفیت پردازش این نوع نرم افزارهای گرافیکی را نداشته باشد، روند طراحی و مسیر خلاقانه کارهای گرافیکی شما دچار مشکل خواهد شد. بهترین لپ تاپ کارهای گرافیکی سنگین باید دارای RAM، CPU، GPU، فضای ذخیره سازی مناسب و… باشد. کیفیت صفحه نمایش باید به گونه‌ای باشد که طیف وسیعی از رنگ‌ها را با رزولیشن مناسب نمایش دهد. بنابراین نگران خرید بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی نباشید. در ادامه ما چند تا از بهترین لپ تاپ کارهای گرافیکی را از نظر CPU، GPU، کیفیت صفحه نمایش، پورت‌های اتصال، فضای ذخیره سازی، قیمت و عملکرد کلی لپ تاپ به هنگام اجرای نرم افزارهای گرافیکی به شما معرفی خواهیم کرد.

در این مطلب از بهترین یاب ابتدا لیستی از بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی سنگین را معرفی کرده ایم. در انتهای مطلب نیز راهنمای خریدی در این خصوص ارائه داده ایم. همچنین میتوانید دیگر مطالب وب سایت ما مانند بهترین لپ تاپ اپل برای برنامه نویسی و قوی ترین لپ تاپ گیمینگ جهان را نیز برای اطلاعات بیشتر مطالعه کنید.

خرید بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2023

Apple MacBook Pro 14-inch 2023 (M2 Pro) بهترین لپ تاپ گرافیکی همه کاره

لپ تاپ مک بوک پرو 14 اینچی یک ایده عالی برای طراحی و انجام کارهای گرافیکی است. اگر اهل طراحی و کارهای گرافیکی هستید و مدام با نرم افزارهای حرفه‌ای گرافیکی و بصری سر و کار دارید ما به شما مک بوک پرو 14 اینچی را پیشنهاد می‌کنیم. چه مبتدی باشید یا حرفه‌ای، مک بوک پرو 14 اینچی با سی پی یو 12 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 19 هسته‌ای خود تمام کارهای گرافیکی دشوار شما را، سریع و با عملکردی خیره‌کننده انجام خواهد داد. تراشه‌های M2 Pro اپل قدرت و سرعت بی‌نظیری را به بهترین لپ تاپ کارهای گرافیکی بخشیده است. این لپ تاپ با دارا بودن رم 16 گیگابایتی و صفحه نمایش خیره کننده 14.2 اینچی Liquid Retina XDR mini-LED با نرخ نوسازی 120 هرتز شما را برای چالش‌برانگیز ترین کارهای گرافیکی آماده می‌کند.

با عمر باتری 18 ساعته مک بوک پرو 14 اینچی و عملکرد عالی تراشه‌ M2 Pro آن شما می‌توانید شبانه‌روز به طراحی و انجام کارهای گرافیکی بپردازید بدون آنکه اختلال و وقفه‌ای در کار شما ایجاد شود. از مزایای مهم مک بوک پرو 14 می‌توان به طراحی عالی و همیشگی اپل، عملکرد عالی و بهترین کیفیت صفحه نمایش اشاره کرد. همچنین از معایب این لپ تاپ قیمت بالای آن است که برای کاربران معمولی کارهای گرافیکی مقرون به صرفه نیست. و نکته دیگر آن است که اگر چه کیفیت صفحه نمایش بسیار بالاست اما اندازه 14 اینچی صفحه نمایش ممکن است برای بسیاری از کاربران حرفه‌ای گرافیکی جالب نباشد.

مشخصات لپ تاپ Apple MacBook Pro 14-inch 2023 (M2 Pro)

  • صفحه نمایش 14.2 اینچی Liquid Retina XDR
  • نرخ نوسازی 120 هرتز و رزولیشن 1964*3024
  • پردازنده Apple M2 Pro
  • واحد پردازنده گرافیکی اپل 16 یا 19 هسته‌ای
  • رم 16 گیگابایتی
  • فضای ذخیره سازی 512 تا 1 ترابایت SSD

MSI Katana GF66 بهترین لپ تاپ  با قیمت مناسب برای کارهای گرافیکی

MSI Katana GF66 یک لپ تاپ توانمند برای طراحی و انجام کارهای گرافیکی با قیمت مناسب است. لپ تاپ MSI Katana GF66 مجهز به آخرین نسل دوازدهم پردازنده i7 اینتل، پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti GPUm و رم 16 گیگابایتی است. به همین دلیل MSI Katana GF66 سریع‌ترین لپ تاپی است که می‌توانید با قیمت زیر 1000 دلار آن را خریداری کنید.

صفحه نمایش 15.6 اینچی فول اچ دی با نرخ نوسازی 144 هرتز، دسترسی آسان به اتصالات، وضوح صدا و تصویر بالا همگی از مزایای مهم لپ تاپ MSI Katana GF66 بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی با قیمت مناسب است.  از معایب آن می‌توان به طول عمر 6 ساعته باتری اشاره کرد. برای انجام کارهای گرافیکی سنگین و طولانی ممکن است نیاز داشته باشید لپ تاپ را به برق متصل کنید. اما جای نگرانی نیست چون سیستم خنک کننده لپ تاپ MSI Katana GF66 به فناوری Cooler Boost 5 مجهز است. به عبارت دیگر با از داغ شدن شدید لپ تاپ سریعا جلوگیری می‌کند و کارایی و عملکرد لپ تاپ را بدون هیچ مشکلی در بالاترین حد خود نگه می‌دارد. شاید این لپ تاپ از نظر بسیاری از کاربران کامل نباشد اما بهترین لپ تاپ 2023 برای کارهای گرافیکی با قیمت مناسب است.

مشخصات لپ تاپ MSI Katana GF66

  • صفحه نمایش 15.6 اینچی فول اچ دی با رزولیشن 1080*1920 IPS و نرخ نوسازی 144 هرتز
  • پردازنده دوازدهمین نسل i7 اینتل
  • پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti
  • رم 16 گیگابایتی
  • فضای ذخیره سازی 512 گیگابایت SSD

Asus Zenbook Pro Duo 15 بهترین لپ تاپ برای طراحان گرافیک با عملکرد فوق‌العاده بالا

Asus Zenbook Pro Duo 15 یک لپ تاپ منحصر به فرد با دو نمایشگر 15.6 اینچی و 14 اینچی است. صفحه نمایش 15.6 اینچی از فناوری‌های 4K OLED و DCI-P3 همچنین صفحه نمایش 14 اینچی از فناوری 4K برخوردار است. لپ تاپ Zenbook Pro Duo 15 ایسوس با دارا بودن تراشه آخرین نسل دوازدهم i7 اینتل و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3060 و رم 16 گیگابایتی امکان همزمان کار بر روی دو نمایشگر را براحتی و با عملکردی بالا فراهم می‌کند. به همین دلیل ما لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro Duo 15 را منحصر به فرد می‌نامیم.

کیفیت و وضوح تصویر هر دو نمایشگر بی‌نظیر است. هر دو نمایشگر با فناوری قلم سازگار هستند یعنی شما می‌توانید از هر دو نمایشگر به عنوان رایانه لوحی استفاده کنید. و کارهای گرافیکی خود را با دقت هر چه بیشتر انجام دهید. و نکته قابل توجه این است که این کار را می‌توانید به طور همزمان بر روی هر دو نمایشگر انجام دهید.

یکی از معایب لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro Duo 15 عمر باتری نه چندان بالای آن است که البته با دارا بودن دو نمایشگر امری طبیعی است. لپ تاپ Zenbook Pro Duo 15 ایسوس عملکرد، طراحی و قیمت مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال بهترین لپ تاپ 2023 برای انجام کارهای گرافیکی سنگین با قیمت مناسب هستید لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro Duo 15 در خدمت شماست.

مشخصات لپ تاپ ایسوس Zenbook Pro Duo 15

  • دارا بودن دو صفحه نمایش 15.6 اینچی و 14 اینچی
  • پردازنده دوازدهمین نسل i7 اینتل
  • پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3060
  • 16 گیگابایت رم
  • فضای ذخیره سازی 1 ترابایت SSD

Dell XPS 17 بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی با صفحه نمایش بزرگ

یک لپ تاپ با صفحه نمایش بزرگ 17 اینچی تفاوت بزرگی را برای طراحان گرافیکی ایجاد می‌کند. این لپ تاپ همان DELL XPS 17 است. صفحه نمایش بزرگ و 17 اینچی با رزولیشن 2400*3840 این لپ تاپ موجب می‌شود طراحان بتوانند کارهای گرافیکی را به صورت همزمان و با دقت و جزئیات بیشتری انجام دهند. لپ تاپ Dell XPS 17 با اینکه دارای صفحه نمایش 17 اینچی است اما نسبت به سایر مدل‌های 17 اینچی هنوز ضخامت و نازکی خود را حفظ کرده است که می‌تواند از مزیت‌های لپ تاپ Dell XPS 17 باشد.

لپ تاپ Dell XPS 17 با دارا بودن پردازنده آخرین نسل دوازدهم i7 اینتل، پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3050 و رم 16 گیگابایتی همه چیز را مهیای انجام کارهای گرافیکی شما می‌کند. همچنین قیمت این لپ تاپ آن را به بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی با قیمت مناسب تبدیل نموده است.

مشخصات لپ تاپ DELL XPS 17

  • صفحه نمایش 17 اینچی الترا اچ دی با رزولیشن 2400*3840
  • پردازنده دوازدهمین نسل i7 اینتل
  • پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce RTX 3050
  • 16 گیگابایت رم
  • فضای ذخیره سازی 512 گیگابایت SSD
  • طول عمر باتری 8 ساعته

HP Spectre x360 مناسب برای کارهای گرافیکی

لپ تاپ HP Spectre x360 بهترین لپ تاپ 2 در 1 برای کارهای گرافیکی است. طراحی این لپ تاپ بسیار انعطاف‌پذیر است بگونه‌ای که می‌توانید صفحه نمایش را برگردانید و از آن به عنوان تبلت استفاده کنید و با قلم فوق‌العاده آن کارهای گرافیکی خلاقانه‌ای انجام دهید. لپ تاپ HP Spectre x360 دارای صفحه نمایش 16 اینچی 3K+ با فناوری لبه به لبه است. طراحی زیبای صفحه نمایش از نقاط قوت لپ تاپ HP Spectre x360 است. عمر باتری چندان قابل ملاحظه نیست اما وجود تراشه یکپارچه اینتل Core i7-13700H و رم 16 گیگابایتی عملکرد و سرعت لپ تاپ را برای انجام کارهای گرافیکی متنوع آماده می‌کند.

مشخصات لپ تاپ HP Spectre x360

  • صفحه نمایش 16 اینچی 3K IPS
  • پردازنده Intel Core i7-13700H
  • پردازنده گرافیکی Intel Iris Xe
  • 16 گیگابایت رم
  • فضای ذخیره سازی 512 گیگابایت PCIe NVMe

سخن آخر

کاربران حرفه‌ای نرم افزارهای گرافیکی همواره تمایل دارند از لپ تاپ‌هایی استفاده کنند که از عملکرد و قدرت بالایی برخوردار باشند. البته باید توجه داشته باشید که هیچ مدل لپ تاپ گرافیکی وجود ندارد اما مشخصاتی وجود دارد که می‌توانید در انتخاب بهترین لپ تاپ برای انجام کارهای گرافیکی آنها را مد نظر قرار دهید. این مشخصات می‌تواند: حداقل رم 16 گیگابایتی، حافظه ذخیره سازی 1 ترابایت، بهترین خدمات ذخیره سازی ابری برای پشتیبان‌گیری، صفحه نمایشی با قابلیت‌های DCI-P3 و sRGB و… برنامه‌های طراحی گرافیکی مانند: Adobe Illustrator می‌توانند بر سخت‌افزار تأثیر بگذارند، بنابراین مهم است که لپ تاپی را انتخاب کنید که بتواند بدون هیچ تأخیری، اجرای چنین برنامه‌هایی را مدیریت کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.