فرق صندلی ماشین با کریر چیست؟ (راهنمای جامع)

0
5/5 - (1 امتیاز)

هنگامی که در حال خرید لیست ضروری سیسمونی هستید ممکن است برای انتخاب محصول دچار سردرگمی شوید. مثلا فرق صندلی ماشین با کریر چیست؟ کریر بخرم یا صندلی ماشین؟ اصلا خرید کریر چه ضرورتی دارد؟ این مقاله راهنمای جامعی برای پاسخ به سوالات درباره تفاوت صندلی ماشین با کریر است. با ما همراه باشید.

کریر چیست؟

کریر نوزاد

کریر یا صندلی ماشین نوزاد که به عنوان صندلی ایمنی کودک نیز شناخته می‌شود، برای محافظت از نوزادان در هنگام تصادف طراحی شده است. از این محصول برای حمل نوزاد هم استفاده می‌شود و به همین دلیل آن کریر هم می‌گویند. کریر باید رو به عقب (پشت به صندلی جلو ماشین) نصب می‌شود.

صندلی ماشین چیست؟

صندلی ماشین

صندلی ماشین کودک مدل‌های مختلفی دارد که مختص گروه سنی مختلف است. این محصول از نوزادی تا ده سالگی در انواع مدل‌های مختلف تولید می‌شود. بعضی از انواع صندلی ماشین که قابل تبدیل هستند از تولد تا خردسالی  و برخی دیگر از نوپایی تا سنین خردسالی قابل استفاده هستند. انتخاب مدل صندلی ماشین کاملا بستگی به سبک زندگی شما دارد. در صفحه زیر از سایت فروشگاه سیسمونی کودکو انواع مدل صندلی ماشین قابل مشاهده است:

https://www.koodakoo.com/278-صندلی-ماشین-و-لوازم-جانبی

فرق صندلی ماشین با کریر چیست؟

فرق صندلی ماشین با کریر در این است که کریر برای گروه سنی از بدو تولد تا حدود یک‌سالگی قابل استفاده است. یعنی از بدو تولد تا وقتی کودک به ده کیلوگرم و قد حدود ۸۰ سانتی‌متر برسد.

اما صندلی ماشین برای گروه سنی بالاتر را می توان در هر دو حالت رو به عقب و رو به جلو استفاده کرد که آن را برای نوزادان، کودکان نوپا و خردسالان مناسب می کند. صندلی ماشین قابل تبدیل چون محدودیت وزنی و قدی بالاتری دارد یک گزینه اقتصادی برای خرید سیسمونی محسوب می‌شود. ممکن است این سوال برای شما ایجاد شده باشد که حالا کریر بخریم یا صندلی ماشین تبدیلی ؟ در بخش بعدی این موضوع را بررسی می‌کنیم.

کریر بخرم یا صندلی ماشین تبدیلی؟

تا اینجا درباره تفاوت صندلی ماشین با کریر صحبت کردیم. اگر انتخاب شما از نظر اقتصادی، صندلی ماشین تبدیلی است پیشنهاد می‌کنیم دلایل زیر را برای انتخاب بین کریر و صندلی ماشین تبدیلی بخوانید:

مزایای خرید کریر

  • یک کریر با کیفیت طراحی ارگونومیک و مخصوص فرم بدن نوزادان را دارد.
  • کریر ایمن‌ترین وسیله برای حمل نوزاد در حین رانندگی است. یک صندلی ماشین قابل تبدیل و کمربند آن ممکن است برای نوزاد شما بزرگ باشد و ایمنی نوزاد به خطر بیفتد.
  • کریر برای نوزادان ایمن‌تر است و در صورت کاهش ناگهانی سرعت، حمایت بیشتری از سر کودک می‌کند.
  • کریر را با یک بیس یا پایه می‌توانید به عنوان صندلی ماشین استفاده کنید و در صورت لزوم آن را از پایه دربیاورید به عنوان یک سبد حمل نوزاد در خارج از ماشین استفاده کنید. این بیس به صورت جداگانه از فروشگاه‌های معتبر ( com ) قابل تهیه است.
  • کریر دسته‌ دارد. زمانی که نوزاد در ماشین به خواب رفته است می‌توانید دسته کریر را گرفته و به راحتی کودک را از ماشین خارج کنید بدون اینکه خواب نوزاد برهم بخورد.
  • نوزادان در ماه‌های اول زندگی کنترلی روی سر و گردن خود ندارند. برای محافظت از نوزاد هنگام حمل خرید کریر یک انتخاب عالی است.
  • اتفاقا اگر کریر سازگار با کالسکه خریداری کنید از نظر اقتصادی به صرفه است. چون می‌توانید یک سیستم سفر راحت و ایمن داشته باشید.
  • در صورت خرید کریر سازگار با کالسکه می‌توان آن را از ماشین خارج و روی کالسکه نصب کرد.
  • یک کریر جمع و جور به راحتی زاویه خواب مورد نیاز نوزاد را در ماشین تامین می‌کند. یک صندلی ماشین قابل تبدیل معمولا در نصب رو به عقب فضای زیادی را در ماشین اشغال می‌کند و ممکن است مجبور به جابه‌جایی صندلی بشوید.

معایب خرید کریر

  • ​محدودیت زمانی استفاده از کریر چون تا حدود یک‌سالگی کاربرد دارد.

سخن پایانی

در این مقاله درباره فرق صندلی ماشین با کریر صحبت کردیم.  کریر در واقع همان صندلی ماشین نوزادی است. دقت کنید که هنگام انتخاب کریر برای خرید سیسمونی مهم است که عواملی مانند سن، وزن و قد کودک و همچنین سبک زندگی و نیازهای حمل و نقل را در نظر بگیرید. علاوه بر این، ویژگی های ایمنی، سهولت نصب، و سازگاری با کالسکه ها یا سیستم های مسافرتی ملاحظات مهمی هستند. در نهایت در این اوضاع اقتصادی خرید از فروشگاهی که تضمین کننده اصالت کالا است و همچنین نمایندگی اصلی برندهای معتبر وبا کیفیت است، آرامش و خیال راحت را هنگام خرید به شما هدیه می‌دهد. اگر هنوز سوالی برای خرید کریر یا صندلی ماشین دارید می‌توانید با کارشناسان فروش سایت کودکو به آدرس koodakoo.com تماس بگیرید و راهنمایی کامل درباره برندهای مدنظرتان دریافت کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.