آیا عمل زیبایی بلفاروپلاستی دارای عوارض خطرناک می‌باشد؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

عمل زیبایی بلفاروپلاستی با این هدف انجام می‌شود که پوست اضافه، برآمدگی‌ها و پف کردگی‌های پلک و به طور کلی ناهمواری‌هایی که در پلک بالا و پایین وجود دارد کاملاً برطرف می‌شود و شما می‌توانید یک پلک طبیعی زیبا داشته باشید. هر نوع ناهنجاری که در صورت وجود داشته باشد خصوصاً در ناحیه چشم می‌تواند بر کل چهره تاثیر منفی بگذارد. پس زیباجویان که دارای چنین مشکلی هستند حتماً باید برنامه‌ریزی دقیقی برای درمان و مشاوره با متخصص حوزه زیبایی داشته باشند.

در این مقاله می‌خواهیم نگرانی‌هایی که در مورد عمل بلفاروپلاستی وجود دارد را برطرف کنیم. ببینیم که آیا در همه موارد خطراتی در حین عمل و بعد از آن افراد را درگیر خواهد کرد یا خیر؟ پس برای دریافت پاسخ سوالات خود به ادامه مقاله توجه فرمایید.

عمل بلفاروپلاستی دخالتی در اعصاب و عضلات چشمی ندارد؟

یکی از موضوعات مهم و بسیار اساسی که باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشیم این است که عمل بلفاروپلاستی دقیقاً به چه صورت انجام می‌شود. این عمل هم برای پلک بالا و هم پلک پایین قابل انجام است. در جراحی پلک بالا پزشک یک برش کوچک با استفاده از لیزر یا کوترها بر روی سطح پوست انجام می‌دهد تا بتواند به بافت چربی زیرین دسترسی داشته باشد. اگر پلک بالا پف کردگی داشته باشد در آن صورت باید این چربی‌ها خارج شوند. اگر چنین چیزی وجود نداشته باشد لازم است با اندازه‌گیریی‌های دقیق پوست‌های اضافه جدا شوند. این کار برای هر دو پلک انجام می‌شود. در مورد پلک پایین نیز غالباً این انباشت چربی وجود دارد.

پزشک با برش دادن داخل پلک پایین می‌تواند این چربی‌ها را کاملاً خارج کند. اما در هر دوی این عمل‌ها یعنی عمل بلفاروپلاستی پلک بالا و پلک پایین جراح هیچ دخالت یا دستکاری روی اعصاب و بافت عضلات بالابرنده پلک یا متصل به آن ندارد. مگر آنکه به دلیل اشتباه یا خطا آسیبی به آنها وارد شود که همین موضوع یکی از عوارض خطرناک آن محسوب می‌شود. پس باید به بهترین کلینیکی که سابقه بالایی در این عمل دارد مراجعه فرمایید.

جهت دریافت مشاوره از بهترین جراح بلفاروپلاستی در تهران میتوانید  وارد سایت کلینیک آی گل شوید.

عمل بلفاروپلاستی باید با قرینگی کامل در دو پلک انجام شود

عمل بلفاروپلاستی باید با قرینگی کامل در دو پلک انجام شود؟

بروز غیر قرینگی در پلک‌ها نیز می‌تواند در گروه خطرات و عوارض جراحی بلفاروپلاستی باشد. اگر در یکی از پلک‌ها به دلیل مقیاس سنجی نامناسب و اندازه‌گیری غیر استاندارد بخش زیادی از پوست‌های اضافه جدا شود در آن صورت نمی‌توانید آن زیبایی که مد نظر دارید را به دست آورید. این موضوع برای همه زیباجویان اهمیت دارند زیرا آنها این عمل را با هدف زیباتر شدن چهره انجام می‌دهند و نمی‌خواهند غیر قرینگی تاثیری بر چهره آنها بگذارد. البته در هر عمل زیبایی ایجاد قرینگی صد درصد بسیار سخت و مشکل می‌باشد. پزشکان دائماً در تلاش هستند که با بهره‌گیری و استفاده از تجهیزات مدرن روز دنیا یک عمل دقیقی را انجام دهند.

جای زخم یا خط بخیه باید محو یا حداقل قابل رویت نباشند

جای زخم یا خط بخیه در عمل‌های جراحی امر بسیار رایج می‌باشد. اگر این بخیه ها در دیگر نقاط بدن باشند چندان مشکلی را به وجود نمی‌آورند. زیرا کاملاً قابل مشاهده نیستند. اما اگر در نقاط مختلف صورت باشند قطعاً باعث می‌شود تا فرد ابراز نگرانی در این موضوع داشته باشد. در مورد عمل بلفاروپلاستی به دلیل برش‌هایی که در پلک بالا انجام می‌شود و بخیه‌های ایجاد شده امکان دارد این خط بخیه‌ها وجود داشته باشد اما پزشک جراح به دلیل تبحر و تجربه‌ای که دارد برش‌ها را در خط پلک انجام می‌دهد تا بعد از آن محل بخیه در زیر خط طبیعی پلک پنهان شوند و قابل مشاهده نباشند.

از طرفی به جهت استفاده از لیزر این برش‌ها بسیار ظریف و کوچک هستند. به طوریکه پس از بخیه و بسته شدن از نمای روبرو چندان مشخص نیستند. پس پیدا بودن جای بخیه‌ها نیز می‌تواند یکی از عوارضی باشد که به وجود می‌آید. اما با انجام دقیق عمل و مراجعه به کلینیک‌های تخصصی که از ابزارهای حرفه‌ای استفاده می‌کنند این معضل نیز کاملاً حل شده است. البته بعد از اتمام عمل نیز شما باید یکسری مراقبت‌های توصیه شده توسط پزشک را انجام دهید تا در کوتاه‌ترین زمان دوران نقاهت تکمیل شود. این مراقبت‌ها خصوصاً در هفته اول که بخیه‌ها روی پلک هستند بسیار اهمیت دارند.

اعمال کشش، ضربه، قرار گرفتن در معرض آفتاب و محیط آلوده می‌تواند عوارض و خطرات احتمالی را افزایش دهد. از طرفی در همه موارد امکان دارد شما احتیاج به جراحی نداشته باشید و با روش‌هایی همچون پلاسماجت و ایجاد سوختگی‌های نقطه‌ای بتوان تا حدودی پوسته‌های اضافه را برطرف کرد. این موضوع بستگی به میزان ناهمواری پلک شما دارد.

جای زخم یا خط بخیه باید محو یا حداقل قابل رویت نباشند

کلینیک آی گل یک مرکز تخصصی زیبایی پوست و مو

در کلینیک زیبایی آی گل خدمات جراحی بلفاروپلاستی با بهترین کیفیت و توسط متخصصین با تجربه انجام می‌شود. بر اساس میزان ناهنجاری لازم است که زیباجویان یک معاینه دقیقی را در مطب داشته باشند. پس از آن می‌توان برنامه‌ریزی‌های مناسب و طرح درمان را انجام داد. برای کسب اطلاعات بیشتر علاوه بر مطالعه محتویات سایت می‌توانید با کارشناسان ما جهت تعیین وقت تماس حاصل فرمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.