علت کار نکردن فریزر چیست؟

0
3/5 - (2 امتیاز)

علت یخ نزدن فریزر یکی از رایج ترین سوالات کاربران است که در این مقاله قصد داریم به پاسخ این سوال و نحوه رفع این مشکل بپردازیم.

فرقی نمی کند برند یخچال فریزر شما چه باشد گاهی اوقات یخچال فریزر دچار مشکلاتی میشود که یکی از آنها کار نکردن فریزر است که باعث فاسد شدن مواد غذایی داخل فریزر می شود. زمانیکه با مشکل یخ نزدن فریزر مواجه شده اید سریعا اقدام به رفع آن کنید زیرا عدم توجه به این مشکل باعث آسیب دیدن قطعات دیگراز جمله موتور یخچال می شود.

برای رفع این مشکل ابتدا باید علت منجمد نکردن فریزر را بیابید و اگر نیاز به تعمیرات تخصصی دارد بهتر است از خدمات نمایندگی های تعمیرات یخچال فریزر استفاده کنید. برای آشنای با دلایل کار نکردن فریزر با ما همراه باشید.

راهکارهای مناسب در زمان کار نکردن فریزر

یخ نزدن فریزر به این معنا است که یخچال فریزر کار می کند اما نمی تواند دمای فریزر را کاهش دهد. گاهی اوقات این مشکل با رعایت کردن نکاتی به آسانی قابل رفع شدن است و گاهی اوقات نشان دهنده خرابی قطعاتی است که باید توسط متخصصین بررسی و تعمیر شود.

زمانیکه متوجه شدید فریزر یخ نمیزند موارد زیر را بررسی کنید:

  1. برق منزل را چک کنید و از وصل بودن آن و سالم بودن پریز برق اطمینان حاصل کنید.
  2. دمای فریزر را تنظیم کنید دمای مناسب برای فریزر در فصل تابستان بین -18 تا -20 درجه سانتی گراد و در فصل زمستان بین -16 تا -19 درجه سانتی گراد است.
  3. در یخچال فریزرهای دارای ترموستات دمای یخچال و فریزر همزمان تنظیم می شود و دارای شماره هایی از 0 تا 5 است که حالت نرمال دمای بین 3 تا 4 است.
  4. از قرار دادن مواد غذایی به مقدار زیاد خودداری کنید قرار دادن مواد غذایی بیشتر از حد مجاز باعث گرم شدن فریزر می شود.
  5. دریچه های هوا و فن ها را چک کنید که با بسته های حجیم مسدود نشده باشد در این صورت هوا به درستی داخل کابین گردش پیدا نمی کند.

علت یخ نزدن فریزر

اگر با انجام مراحل بالا موفق به رفع مشکل یخ نزدن فریزر نشدید بهتر است از متخصصین کمک بخواهید تا علت خنک نکردن یخچال فریزر را بررسی و مشکل را رفع کنند.

خرابی یکی از قطعات زیر میتواند علت کار نکردن فریزر باشد.

·         ایراد کویل های کندانسور

·         خرابی لاستیک دور درب

·         کم شدن گاز مبرد یخچال

·         خرابی ترموستات

·         خرابی فن اواپراتور

·         خرابی موتور فن

·         خرابی سیستم دیفراست

·         خرابی رله و کمپرسور

·         خرابی برد کنترل دما

 

ایراد کویل های کندانسور علت یخ نزدن فریزر

بروز مشکل در کویل های کندانسور یکی از اصلی ترین دلایل یخ نزدن فریزر است. این کویل ها وظیفه انتقال هوای گرم به خارج یخچال را برعهده دارد.

در صورت خرابی کویل های کندانسور، یخچال فریزر با مشکلات زیادی مواجه می شود و ممکن است گاز مبرد کاهش یابد و باعث یخ نزدن فریزر شود.

برای رفع این مشکل باید کویل های کندانسور بررسی  شوند اگر کویل ها با گرد و غبار کثیف شده است آن را تمیز کنید. اگر کویل ها دچار ترک خوردگی یا آسیب شده باشند باید تعمیر یا تعویض شوند.

معیوب شدن درب یخچال فریزر

خراب شدن یا بسته نشدن درب یخچال فریزر یکی از رایج ترین مشکلاتی است که عملکرد صحیح یخچال را مختل می کند و این مشکل می تواند علت یخ نزدن فریزر باشد. برای رفع این مشکل باید موارد زیر را بررسی کنید.

  1. مطمئن شوید مواد غذایی داخل یخچال به درستی چیده شده اند و مانع بسته شدن درب نشوند.
  2. یخچال فریزر را تراز کنید. تراز نبودن باعث میشود درب به درستی بسته نشود.
  3. لاستیک دور درب چک شود اگر کثیف است آن را تمیز کنید. در صورت خرابی، لاستیک دور درب تعویض شود.
  4. اگر درب یخچال فریزر خراب باشد باید تعمیر یا تعویض شود.

خرابی ترموستات یکی از دلایل کار نکردن فریزر

ترموستات یکی از قطعات مهم یخچال فریزر است که وظیفه کنترل دما را برعهده دارد و خرابی آن یکی از دلایل کار نکردن فریزر است. در صورت خرابی یا قطعی ترموستات این قطعه باید تعویض شود. از آنجائیکه رفع این مشکل تخصصی است حتما از متخصصین کمک بخواهید.

خرابی فن اواپراتور یخچال فریزر

فن اواپراتور وظیفه انتقال هوای سرد به داخل یخچال فریزر را بعهده دارد و خرابی آن باعث می شود دمای یخچال فریزر افزایش پیدا کند و این مشکل میتواند علت یخ نزدن فریزر باشد.

این مشکل باید توسط متخصصین بررسی شود امکان دارد پره های فن کثیف یا دچار شکستگی شده باشد که باید اقدام به تعمیر یا تعویض آن شود.Top of Form

خرابی موتور فن یخچال فریزر

موتور فن یکی از مهم ترین قطعات است که نقش مهمی در خنک نگه داشتن یخچال فریزر را دارد. اگر موتور فن خراب شود مشکلات حرارتی در یخچال فریزر به وجود می آید.

بررسی و رفع این مشکل را به متخصصین بسپارید تا با تعمیر این قطعه مشکل خنک نکردن یخچال فریزر شما رفع شود.

خرابی سیستم دیفراست یخچال فریزر

سیستم دیفراست وظیفه یخ زدایی یخچال فریزر را برعهده دارد و خرابی آن باعث میشود اواپراتور وظیفه خود را به درستی انجام ندهد و سرمای یخچال کم شود و مشکلاتی از جمله برفک زدن یخچال، افزایش دمای داخل یخچال و یخ نزدن فریزر مشاهده شود.

اگر سیستم دیفراست خراب شود قطعه مهمی است که تعمیر آن کاملا تخصصی است و حتما باید توسط متخصصین انجام شود.

خرابی رله استارت و کمپرسور

رله استارت قطعه ای است که وظیفه انتقال انرژی به کمپرسور را برعهده دارد. اگر رله استارت خراب شود موتور به درستی راه اندازی نمی شود و این مشکل میتواند علت یخ نزدن فریزر باشد.

برای رفع این مشکل باید رله استارت چک شود در صورت خرابی تعویض شود اگر مشکل رفع نشد احتمالا موتور معیوب شده است و باید توسط متخصصین قطعات موتور بررسی شود و در صورت خرابی تعمیر شود. اگر موتور بطور کامل سوخته باشد باید تعویض شود.

این مشکل مربوط به برند خاصی نیست. تمامی برندها از جمله ال جی، سامسونگ، دوو و.. امکان دارد با خرابی موتور مواجه شود. برای تعمیرات یخچال دوو در تهران کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شوند.

خرابی برد کنترل دما علت یخ نزدن فریزر

یکی از اصلی ترین قطعات برای کنترل دما، برد کنترل دما است که خرابی این قطعه علت کار نکردن فریزر است.

برای رفع این مشکل موارد زیر را بررسی کنید:

  1. از وصل بودن برق و تنظیم مناسب دما و صحیح بسته شدن درب یخچال اطمینان حاصل کنید.
  2. نمایشگر را چک کنید از سلامت آن اطمینان حاصل کنید.
  3. اتصالات برد با قطعات چک شود در صورت قطعی یا فرسودگی تعویض شوند.
  4. اگر مشکل رفع نشد برد معیوب شده است و باید توسط متخصصین تعمیر یا تعویض شود.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.