طرز استفاده از مایکروویو ال جی ، دوو ، سامسونگ ، کنوود ، تکنو ، شارپ و سایر مدل ها

0
5/5 - (1 امتیاز)

در این مطلب قصد داریم تا چگونگی استفاده صحیح و بهینه از مایکروویو ، روش نصب آن ، عملکردهای مختلف آن نظیر گرم کردن غذا ، پخت و پز ، یخ زدایی و همچنین نحوه نظافت و نگهداری بهینه آن جهت طول عمر بیشتر را خدمت شما شرح دهیم . پس در ادامه با سایت بهترین یاب همراه باشید تا طرز استفاده از مایکروویو را آموزش دهیم.

خرید بهترین مایکروویو از دیجی کالا

مایکروویو چیست ؟

مایکروویو یک نوع وسیله خانگی است که در اغلب خانه ها یافت میشود . مایکروویو ها در 3 نوع مختلف شامل تک کاره ، گریل و چند منظوره ، در حجم های مختلف یافت می شوند . عملکرد مایکروویو بر پایه امواج الکترومغناطیسی می باشد . در ادامه ما عملکردهای مختلف مایکروویو و همچنین نحوه نگهداری و نظافت بهینه آن را خدمت شما شرح خواهیم داد:

  • چگونه مایکروویو را نصب و راه اندازی کنیم ؟
  • چگونه می توان یخ زدایی مواد غذایی را توسط مایکروویو انجام داد ؟
  • چگونه می توان غذا را توسط مایکروویو گرم کرد ؟
  • چه غذاهایی را می توان با استفاده از مایکروویو طبخ کرد ؟
  • نگهداری و نظافت بهینه مایکروویو

جهت اطلاعات بیشتر در مورد حجم مایکروویو و انوع آنها و همچنین معیارهای اصلی انتخاب یک مایکروویو خوب و مناسب به مطلب مربوطه ای که برای شما به طور مفصل تهیه کرده ایم مراجعه فرمایید .

 

چگونه مایکروویو را نصب و راه اندازی کنیم ؟

دو متد برای نصب مایکروویو وجود دارد : یکی نصب داخلی و توکار و دیگری نصب مستقل و بیرونی .

نصب مایکروویو به صورت مستقل :

  • این نوع نصب بسیار ساده است ، به همین منظور می توانید مایکروویو را روی یک سطح صاف و خشک به دور از سینک ظرفشویی و اجاق گاز قرار دهید و از آن استفاده نمایید . دقت کنید که در اطراف مایکروویو بایستی فضای کافی جهت تهویه مناسب وجود داشته باشد .
  • حال بایستی سینی گردان دایره ای شکل را به درستی در جای خود قرار دهید . معمولا به همین منظور 3 اسلات تعبیه شده تا سینی بدون مشکل و پایدار در جای خود قرار گیرد .
  • حال مایکروویو جهت استفاده آماده است و میتوانید آن را به پریز برق متصل کرده و از عملکردهای مختلف آن نظیر یخ زدایی ، گرم کردن ، پخت و پز بهره گیرید .

 

نصب مایکروویو به صورت داخلی و توکار :

  • در این متد نصب باید دقت داشته باشید تا محفظه ای که برای قرار دادن مایکروویو تدارک دیده اید دارای ابعاد مناسب و فضای کافی را در بالا و پشت مایکروویو جهت تهویه مناسب باشد ، به علاوه لازم است تا پریز در جایی مناسب با توجه به محل قرار گیری تدارک دیده شود .
  • حال بعد از اینکه دو مورد بالا را انجام دادید همانند متد نصب مستقل ، مراحل آن را به ترتیب انجام دهید .

خرید بهترین مایکروویو از دیجی کالا

آموزش یخ زدایی مواد غذایی توسط مایکروویو

میدانیم که استفاده از یخ زدا مایکروویو خیلی سریع تر مواد غذایی را برای ما آماده می کند تا اینکه بخواهیم بگذاریم تا در هوا یخ زدایی مواد غذایی به شکل معمول انجام گیرد . تقریبا تمام مایکروویو ها این آپشن را دارا می باشند اما اگر به هر حل مایکروویو این حالت را نداشت می توانید در جه حرارت را بسیار پایین آورده تا یخ زدایی انجام شود بدون اینکه غذا پخته شود .

حال جهت یخ زدایی ابتدا مواد غذایی را از فریزر خارج کنید و بسته بندی دور آن را جدا سازید و خود مواد غذایی را در بشقاب یا ظرف شیشه ای مناسب قرار هید و به مدت 2 الی 3 دقیقه به مایکروویو وقت دهید تا یخ زدایی را به خوبی انجام دهد و سپس بررسی کنید که اگر هنوز نیاز به زمان بیشتری است بگذارید تا یخ زدایی مقداری دیگر ادامه پیدا کند .

به هر حال این روش یخ زدایی برای غذاهایی در حجم کم استفاده میشود . در مقوله یخ زدگی و یخ زدایی به 2 نکته مهم بایستی توجه داشته باشید ؛ اول اینکه بهتر است مواد غذایی بهتر است قبل از پخت به مدت 12 الی 24 ساعت درون فریزر قرار گیرد و نکته مهم دیگر این است که غذایی که یخ زدایی شده مجدد در فریزر قرار ندهید زیرا ممکن است مسمومیت غذایی را به دنبال داشته باشد .

چگونه می توان غذا را توسط مایکروویو گرم کرد ؟

جهت گرم کردن مجدد غذا بهتر است که حداکثر 4 روز قبل پخته شده باشد زیرا اگر این مدت بیشتر شود بهتر است تا آن را استفاده نکنید زیرا احتمال مسمومیت غذایی بالا میرود .

در ادامه مراحل گرم کردن مجدد غذا توسط مایکروویو را برای شما شرح خواهیم داد :

  • غذا را ابتدا در ظرف مناسب قرار دهید .
  • غذا را به طور کامل درون ظرف پخش کنید تا به طور یکنواخت گرم کردن صورت بگیرد و و همه جای غذا گرم شود .
  • روی ظرف غذا را با یک درپوش بگذارید تا از پاشیده شدن آن در مایکروویو جلوگیری شود . دقت نمایید درپوش های گنبدی شکل مخصوصی به همین منظور وجود دارند که علاوه بر اینکه غذا گرم می شود ، رطوبت و کیفیت غذا حفظ می شود .
  • حال به مدت 1 الی 2 دقیقه منتظر بمانید تا غذا گرم شود اما اگر بررسی کردید و نیاز به گرم کردن بیشتر داشتید یک دوره 30 ثانیه ای دیگر به آن زمان بدهید .

دقت نمایید که گرم کردن برخی از مواد غذایی ها از قبیل : پاستا ، شیرینی های پفکی و شیرینی های کوچک ، پیتزا ،  نان ، غذاهای سرخ شده همانند سیب زمینی سرخ کرده و دونات ، تخم مرغ ، ذرت ، میوه ها ، غذاهای دریایی و هر نوع غذای دیگری که حاوی این مواد یا غذاهای آهن دار در مایکروویو توصیه نمی شود .

خرید بهترین مایکروویو از دیجی کالا

چه غذاهایی را می توان در مایکروویو درست کرد ؟

مایکروویو های چند منظوره امکان طبخ انواع غذا از جمله طبخ مرغ ، ماهی ، کیک و … را به ما میدهد . به طور کلی از مایکروویو جهت پخت غذاهای زیر می توان استفاده نمود :

  • پخت انواع آش و سوپ
  • بخار پز کردن سبزیجات
  • مغز پخت کردن مواد غذایی ( توصیه می گردد از ورقه های آلومینیومی استفاده نکنید و به جای آن از پوشش های مخصوص موجود در بازار را تهیه کنید )
  • پخت کیک در قالب های مخصوص

 

لازم به ذکر است که کیفیت غذا در هنگام پخت با مایکروویو کاملا حفظ می گردد اما طعم و مزه آن ممکن است نسبت به کبابی کردن یا پختن در تابه تفاوت هایی را داشته باشد .

 

همواره مایکروویو خود را تمیز نگه دارید

جهت طول عمر بیشتر مایکروویو بهتر است همواره آن را تمیز نگه دارید به همین منظور سعی کنید هفته ای یکبار آن را تمیز کنید . در همین راستا بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید :

  • خرده غذاهای باقی مانده و خشک شده در مایکروویو را با یک پارچه مرطوب بردارید .
  • با استفاده از مخلوط آب و جوش شیرین ، با مالشی ملایم محفظه داخلی مایکروویو را تمیز کنید .
  • با استفاده از سرکه سفید سینی گردان و اسلات های نگه دارنده را تمیز کنید .
  • سپس پس از مراحل بالا تمام سطوح مایکروویو و سینی گردان را توسط یک پارچه مرطوب مجدد تمیز کرده و سپس توسط یک پارچه خشک سطوح را خشک نمایید .
  • در آخر با استفاده از ترکیب آبلیمو و آب به جهت از بین بردن بوی نامطبوع درون مایکروویو تمام سطوح را توسط یک پارچه مرطوب مجدد تمیز کرده و در آخر با استفاده از یک پارچه خشک سطوح را خشک کنید .

اگر همین مراحل ساده را طی دوره های زمانی منظم انجام دهید به طول عمر مایکروویو خود کمک بسیاری خواهید کرد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.