5 رستوران برتر ماسال برای چشیدن طعم‌های بی‌نظیر گیلان

0
5/5 - (1 امتیاز)

هر گوشه از کشورمان را می‌توان تکه‌ای از بهشت دانست که بر روی زمین مجسم شده است. گاهی طبیعت بکر ایران‌زمین به‌قدری حیرت‌انگیز است که نمی‌توان واقعی‌بودن آن را باور کرد. مناظر این‌چنینی را بیش از هر‌جا، در گیلان همیشه زیبا مشاهده می‌کنید. از روستاهای کوچک گرفته تا شهرهای شلوغ گیلان، همگی زیبایی وصف‌نشدنی دارند که هر گردشگری را شیفته خود می‌کنند. یکی از زیباترین شهرهای این استان‌ که رستوران‌های فوق‌العاده‌ای برای چشیدن طعم غذاهای گیلان دارد، ماسال است. برای سفر به این بهشت بی‌بدیل، کافیست بهترین هتل های ماسال را رزرو کرده و پس از خرید بلیط قطار، راهی سفر شوید.

نگاهی به شهر زیبای ماسال در ییلاقات گیلان

اگر به سرسبزی بی‌انتها علاقه‌مندید، باید از ماسال و ییلاق‌های آن دیدن کنید. این گوشه از کشورمان آن‌قدر زیباست که هرگز از تماشای آن سیر نمی‌شوید. ماسال شهرستانی در غرب استان گیلان است که در کوهپایه‌های تالش واقع شده و با صومعه‌سرا و فومن نیز مجاورت دارد. اگر اهل خلخال اردبیل هستید، باید بدانید که ماسال به شما نیز نزدیک است و به‌راحتی می‌توانید از آن دیدن کنید. چند نکته مهم درباره این شهر وجود دارد که سبب محبوبیت هر‌چه بیشتر ماسال شده‌اند.

نخستین چیزی که نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند، سرسبز‌بودن این خطه است. ازآنجاکه ماسال شهری شمالی است، سرسبز‌بودن آن دور از انتظار نیست؛ بااین‌حال، شرایط اقلیمی آن سبب برتری نسبی آن نسبت به سایر شهرهای استان گیلان می‌شود؛ به‌عبارت‌دیگر، ماسال از دیگر نقاط گیلان سبزتر است؛ از‌سوی‌دیگر، قرارگیری این شهر در ارتفاعات، سبب بهره‌مندی از هوایی فوق‌العاده پاک شده است. پس از رودبار، ماسال را می‌توان مرتفع‌ترین شهر گیلان دانست. گاهی در ییلاقاتی نظیر اولسبلنگاه دریاچه ابر شکل می‌گیرد که بسیار دیدنی است. باوجود چنین مزایایی، چرا نباید حداقل یک بار از ماسال دیدن کرد؟

فهرستی از بهترین رستوران‌های ماسال

با خرید بلیط قطار و رزرو هتل ماسال، راهی شهری می‌شوید که بهترین رستوران‌های محلی را دارد. همه می‌دانند که گیلان، منبع خوش‌طعم‌ترین غذاهای محلی است؛ غذاهایی که با یک بار چشیدن، شیفته آن‌ها می‌شوید. از میرزاقاسمی و ترشه‌تره گرفته تا اناربیج و کباب‌ترش، همگی از خوشمزه‌ترین غذاهایی هستند که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. اگر ماسال را برای سفر انتخاب کرده‌اید، 5 مورد از بهترین رستوران‌های این شهر را به شما معرفی می‌کنیم تا به‌هیچ‌وجه چشیدن طعم غذای اصیل گیلانی را از دست ندهید.

رستوران خزر

نخستین رستورانی که به شما معرفی می‌کنیم، رستوران خزر است. اگر از اهالی شمال کشور باشید، حتما نام این رستوران معروف را به‌فراوانی شنیده‌اید. شعبه دوم این رستوران در جاده رشت به انزلی واقع شده و همواره مملو از مشتریان و مسافران است. رستوران خزر ماسال در ابتدا تنها یک کته‌پزی کوچک بود. این موضوع به بیش از سی سال پیش برمی‌گردد. رفته‌رفته به‌سبب استقبالی که از این رستوران شد، فعالیت آن گسترش یافت. در‌حال‌حاضر، منوی رستوران خزر بیش از 30 غذا را شامل می‌شود. علاوه‌بر غذاهای محلی گیلان، می‌توانید غذاهای ایرانی مثل انواع کباب را نیز در رستوران خزر میل کنید. رستوران خزر در خیابان انقلاب ماسال واقع شده است.

رستوران خانی

از دیگر رستوران‌های محلی ماسال که در محیطی بکر و آرام واقع شده می‌توان رستوران خانی را نام برد. در محوطه این رستوران، آلاچیق‌ها و کلبه‌های چوبی قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و غذا را در محیطی دلچسب میل کنید. محیط سرسبز رستوران باعث لذت‌بردن هر‌چه بیشتر از غذا می‌شود. باید گفت که این رستوران بخشی از یک هتل ماسال است؛ اما می‌توان از رستوران بدون اقامت در هتل استفاده کرد. هر سه وعده غذایی در رستوران خانی سرو می‌شوند. این رستوران در خیابان معلم ماسال واقع شده است.

رستوران راتینس

آن دسته از مسافرانی که به محیط‌های لوکس و مجلل علاقه‌مندند، باید سری به رستوران راتینس بزنند. این رستوران هم بخشی از رستورانی به همین نام است. در این رستوران زیبا و لوکس، انواع غذاهای ایرانی و محلی گیلان سرو می‌شوند. غذاهای رستوران راتینس بسیار باکیفیت‌اند و رضایت مشتری برای پرسنل این رستوران، حرف اول را می‌زند. از‌نظر مشتریان راتینس، جوجه‌کباب، چلو‌گوشت و میرزاقاسمی این رستوران فوق‌العاده‌اند و چشیدن طعم آن‌ها پیشنهاد می‌شود. برای دسترسی به این رستوران، باید جاده ماسال به شاندرمن را پیش بگیرید. در کیلومتر چهار این جاده، به هتل و رستوران راتینس خواهید رسید.

رستوران شکم‌پر

بدون شک در هنگام سفر به ماسال، رفتن به رستوران شکم‌پر، به یکی از بهترین خاطرات شما تبدیل خواهد شد. این رستوران بر تهیه و ارائه غذاهای محلی گیلان متمرکز است و انواع غذاهای گیلانی را با بهترین عطروطعم عرضه می‌کند. پرسنل این رستوران از طعم‌ها خاطره می‌سازند و این، شعار رستوران شکم‌پر است. هرکسی که کباب‌ترش و خورشت فسنجان رستوران شکم‌پر را چشیده، آن را به سایر مسافران هم پیشنهاد می‌کند. پس از خرید بلیط قطار و رسیدن به ماسال، به کیلومتر 3 جاده شاندرمن بروید تا به این رستوران برسید.

رستوران تاپ جمشید

تاپ جمشید یک رستوران سنتی فوق‌العاده است که با اقامت در هتل ماسال می‌توانید به آن دسترسی آسانی داشته باشید. این رستوران محیط سرسبز و زیبایی دارد که می‌توانید نهایت لذت را از آن ببرید. انواع غذاهای محلی گیلان با کیفیتی کم‌نظیر در رستوران تاپ جمشید سرو می‌شوند. ترکیب غذای باکیفیت، پرسنل حرفه‌ای و محیط رؤیایی، تاپ جمشید را به بهترین رستوران منطقه تبدیل کرده است.

استعلام قیمت بلیط قطار ماسال از فلای تودی

برای تهیه بلیط قطار و همچنین رزرو هتل ماسال، فلای تودی بهترین انتخاب است. این پلتفرم کمترین قیمت بلیط قطار را ارائه می‌کند و همچنین بیش از 1.5 میلیون هتل از سراسر دنیا را برای رزرو آنلاین، پوشش می‌دهد؛ ازاین‌رو، برای آن‌که به‌راحتی برای سفرهای‌تان آماده شوید، فلای تودی را در نظر داشته باشید. برای خرید بلیط هواپیما و اخذ ویزای توریستی هم می‌توانید از سایت فلای تودی کمک بگیرید. با این توصیف، با پلتفرم فلای تودی به هیچ مرجع دیگری برای سفرهای‌تان نیاز نخواهید داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.