ربات های معامله گر و تریدر چیست ؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله ضمن آشنایی با ربات های معامله گر و یا به اصطلاح ربات های تریدر نگاهی کلی و مفید به موارد زیر در ادامه خواهیم داشت و یکی از بهترین ربات های بازار ارزهای دیجیتال را معرفی خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

نگاه کلی به ربات معامله گر

مکانیزم ربات های  معامله گر

امنیت ربات های معامله گر

مزایای ربات های معامله گر

معایب ربات های معامله گر

معرفی ربات معامله گر فالکن

ربات معامله گر چیست و چگونه عمل می کند؟

ربات معامله گر نرم افزاری است که معاملات را در بازار ارز به صورت دیجیتال انجام می دهد . یک ربات تریدر کار معامله گران ارز را بسیار راحت می کند و نقش تسهیل گر دارد و باعث می شود که معامله گران کار خود را بدون نظارت مداوم بر معاملات انجام دهند و خطر از دست دادن معاملات بالقوه ی عظیم را نداشته باشند. امروزه در دنیای مدرن اقتصاد و بازارهای جدید مالی مفهومی با نام ربات تریدر یا ربات معامله گر ترند شده است و به غول مدرن بازارهای مالی تبدیل شده است . ربات های معامله گر نمادی از پیشرفت بازارهای مالی و دنیای فناوری است و از طرفی دیگر سوالاتی را برای کاربران ایجاد می کند که با وجود ربات های تریدر تصمیمات خرید و فروش در بازارهای جهانی و به حداقل رساندن ریسک های معاملات بدون نظارت انسان چگونه خواهد بود.

رباتهای معامله گر امروزه در تمامی بازارهای مالی دیجیتالی از جمله فارکس ، ارز دیجیتال و بازار سهام فعالیت دارند و سیگنال های مهمی را هنگام خرید و فروش در زمان های مشخصی به معامله گران می دهد. در بازار کریپتو معامله گران همیشه با چلنج هایی رو به رو هستند زیرا این بازار به صورت 24 ساعته فعال بوده و واکنش های مداوم نسبت به تغییرات را  در لحظه به دنبال دارد و باید همواره قابل پیگیری باشد. در این گیر و دار کنش ها و واکنش های لحظه ای ربات های معامله گر وارد چالش می شوند و بر اساس تنظیماتی که معامله گر تعریف می کند، به انجام معامله می پردازد و ترید ها به صورت اتوماتیک انجام می شوند.  امارهای ریاضی نشان داده اند که ربات های معامله گر 70 الی 80 درصد از حجم معاملات بازارهای کریپتو را شامل می شوند.

مکانیزم ربات های تریدر چگونه است ؟

ربات های معامله گر اساسا اسکریپ های اتوماتیکی هستند که یک معامله گر می تواند زمانی که سیگنال های فنی خاصی را شناسایی کرده است یا زمانی که یک ارز به آستانه های مشخص و قابل خوانشی رسیده است، برای خرید و فروش ارز برنامه نویسی و برنامه ریزی کند.  برات های معامله گر در ابتدا اطلاعات بازار را جمع آوری می کند و در ادامه با توجه به استراتژِی های معاملاتی که مبتنی بر فلوشیپ و چارتهای تاریخی بازار هستند مانند داده های قیمت، حجم معاملات ،و سایر معیارهای مرتبط را تجزیه و تحلیل می کند.سپس داده های به دست آمده بر اساس الگوریتم ربات تحت پردازش قرار می گیرند و سیگنال های مفید و قابل اجرا را تولید می کند. رباتهای معامله گر کاملا قانونی هستند و به مقدار زیادی دانش تجاری و برنامه نویسی برای جمع آوری نیاز دارند و می توانند ابهامات معاملات ارزها را رفع کنند. برای مثال می توان یک ربات معامله گر فارکس را برنامه ریزی کنید تا زمانی که نرخ معامله به دلار به پایین ترین حد خود می رسد، اقدام به خرید ین ژاپن کند. و بعد از می توانید از ربات بخواهید که تا زمانی که نرخ تبدیل دلار به ین به یک نقطه ی بالا می رسد آن ین را فروخته و تبدیل به دلار کند.

 ربات معاملگر حرفه ای فالن

مزایا و معایب ربات های معامله گر

در حالی که رباتهای معاملاتی می توانند بسیار سود اور باشند مهم است که قبل از استفاده آنها جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید .

  • از جنبه ی مثبت، ربات های معاملاتی پتانسیل بازده قابل توجهی را ارائه می دهند. انها می توانند معاملات را به صورت خودکار انجام دهند و در وقت و تلاش شما صرفه جویی کنند و معاملات را بسیار سریع تر از یک انسان انجام دهند.
  • رباتهای تریدر می توانند چندین معامله را به صورت همزمان انجام دهند که این مورد برای یک فرد غیرقابل انجام است.
  • ربات های تریدر می توانند همزمان کل بازار را رصد کنند و سیگنال بگیرند و به صورت 24 ساعته فعالیت دارند .
  • ربات های تریدر می توانند در سریع ترین زمان ممکن محاسبات طولانی و پیچیده را مدیریت کنند و در کوتاه ترین زمان ممکن به محض دریافت سیگنال وارد کانال معاملاتی شوند.
  • ربات های تریدر هیچ عواطف و احساساتی ندارند و تفکر منطقی دارند و عملکردهایی مانند ترس و هیجان و تردید در بازار در آنها وجود ندارد. بنابراین اگر به درستی برنامه ریزی شده باشند می توانند خرید و فروش به موقع را انجام دهند .
  • با وجود مزایای بسیار زیاد ربات های معاملاتی باید این نکته را در نظرداشت که بعضی از مواقع ربات های معاملاتی می توانند جوانب منفی هم داشته باشند بنا بر این ربات های معامله گر فارکس برای همه مناسب نیست و باید در این مورد بسیار دقیق عمل کرد .
  • ربات های معامله گر را نمی توان به حال خود گذاشت و باید به طور مداوم و با توجه به الگوریتم ها و تحلیل های تکنیکال بازار معامله گر به بروز رسانی ربات های تریدر اقدام کند و ممکن است تنظیم آن پیچیده باشد وکاربر مجبور باشد چندین مورد را امتحان کند تا یک کیس مناسب را پیدا کند. و این ممکن است هزینه ی زیادی داشته باشد.
  • اگر مهارت های برنامه نویسی کاربر بالا نباشد، ممکن است کدی به اشتباه ایجاد شود و هزینه های زیادی به دنبال داشته باشد.
  • با توجه به نقاط مثبت و بازده بالای ربات های معامله گر اغلب از معایب آن می توان چشم پوشی کرد .

نکاتی برای استفاده ی ایمن از ربات های معاملاتی

قبل از هرگونه سرمایه گذاری تحقیق کاملی درباره ی ارز دیجیتال انجام دهید .

برای آزمون اثربخشی ربات های معامله گر در ابتدا با سرمایه های کوچک شروع به کار کنید.

به طور منظم سود خود را برداشت کنید تا آنها را تضمین کنید.

بر عمکلرد ربات های معاملاتی نظارت داشته باشید و تنظیمات صحیح را انجام دهید .

از تصمیم های تکانشی بر اساس نوسانات کوتاه مدت قیمت ها خودداری کنید و صبور باشید.

ربات های معاملاتی می توانند ابزارهای بسیار ارزشمندی برای ایجاد درامد اضافی باشند اما باید از آنها مسئولانه استفاده کرد.

خرید ربات تریدر فالکن

 

ربات معامله گر فالکن

در این قسمت از مقاله می خواهیم به معرفی ربات معامله گر امنی بپردازیم که یکی از بهترین تریدرهای بازار رمز ارزهای دیجیتالی است و بهترین بات معامله گر در بازار کریپتو به شمار می آید و نام آن بات فالکن است.

ربات معاملاتی فالکن (Falcon-Trading-Bot)  فرصت بی نظیری را برای کاربران بازار کریپتو ایجاد کرده است .این ربات تریدر با قابلیت شخصی سازی بیشتر از صد گزینه ورودی و داده را برای وارد کردن اطلاعات به کاربران خود داده است و فرصتی فراهم کرده است تا کاربران بتوانند بات های شخصی خود را ایجاد کرده و استراتژی های معاملاتی مخصوص خود را در بازارهای رمز ارز دیجیتال چون کریپتو تعریف کنند.

ربات تریدر فالکن امکانات بسیار متنوع و کاربردی دارد :

توانایی تحلیل اندیکاتورهای تکنیکال

بررسی و تحلیل الگوهای کندل استیک

اجرای استراتژی مارتینگل

مدیریت حرفه ای حد سود و حد ضرر

تعریف حد ضرر متحرک

مدیریت پوزیشن‌های باز و بسته به صورت کاملا حرفه ای

سفارش‌گذاری به صورت‌های مختلف سفارش بازار یا Market Order یا سفارش محدود یا Limit Order مرسوم در اکثر صرافی های ارز دیجیتال

اتصال به چهار صرافی برتر ارز دیجیتال نظیر بایننس (Binance)، کوکوین (Kucoin)، بای بیت (Bybit) و بینگ ایکس (Bingx) را فراهم می‌کند      .

ضمن معرفی ربات تریدر فالکن و بررسی تمام مزایای این بات هوشمند باید ذکر کرد که کار با داشبورد این ربات بسیار راحت بوده و رابط کاربری حرفه ای و به روزی دارد. شما می توانید با ربات فالکن سطح معامله گری و حجم معاملات خود را به میزان زیادی افزایش دهید. برای آشنایی بیشتر شما با ربات فالکن در سایت falkon-bot.com ویدیوهای آموزشی قرار گرفته است که می توانید با مراجعه به این سایت با آن آشنا شوید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.