5 تفاوت ویپ و سیگار

0
5/5 - (1 امتیاز)

ویپینگ و صنعت مربوط به آن یکی از پرطرفدارترین صنایعی است که در جهان رو به رشد است. بسیاری از کسانی که مدت ها است از سیگار استفاده می کنند، برای اینکه سیگارهای الکترونیکی را به جای سیگارهای معمولی استفاده کنند، شک دارند. از نظر آن ها هر دو سیگارهای معمولی و الکترونیکی یک تاثیر را دارند از همین رو، آن را هزینه اضافی می دانند. این درحالی است که اگر ” تفاوت ویپ و سیگار” را بدانند، نظرشان تغییر خواهد کرد. در این مقاله به شما خواهیم گفت “5 تفاوت ویپ و سیگار ” چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

ویپ (Vape) چیست؟

از دیرباز افراد زیادی گرایش به مصرف سیگار یا قلیان داشته اند. اما طی سال های اخیر سیگارهای الکترونیکی توانسته جایگزین مناسبی برای این ماده دخانی باشد. ویپ، پاد یکبار مصرف، پاد سیستم و… از جمله انواع سیگارهای الکترونیکی است که بسیاری مصرف کنندگان به آن تمایل دارند.

ویپ در واقع دستگاهی است که از آن به عنوان سیگار الکترونیکی یاد می شود و برای کسانی که علاقه به استفاده از سیگار دارند، گزینه ای بسیار مناسب است تا دود مورد نیاز از استعمال سیگار را دریافت کنند. البته این سیگارها در مقایسه با سیگارهای معمولی ساختار پیچیده تری دارند. مهمترین اجزا ویپ شامل موارد زیر است:

  • مخزن
  • مایع ویپ یا جویس
  • سیم
  • دهانه
  • کویل
  • باتری
  • اتومایزر

ویپ نه تنها می تواند جایگزین مناسبی برای سیگارهای معمولی باشد، بسیاری از کسانی که اعتیاد به قلیان دارند، نیز می توانند از قلیان ویپی برای ترک قلیان های معمولی استفاده کنند.

مزایا و معایب ویپ

جالب است بدانید که آنچه باعث شده افراد سیگارهای الکترونیکی را به انواع سیگارهای معمولی ترجیح دهند، به دلیل مزایایی است که این سیگارها برای افراد دارد. این مزایا عبارت است از:

  • فاقد تنباکو
  • تنوع طعم
  • کاهش آسیبهای سیگار معمولی
  • عدم تولید دود
  • نداشتن احتراق
  • نداشتن بوی نامطبوع
  • نداشتن مواد شیمیایی مضر
  • کمک به ترک سیگار
  • رفع خطرات ناشی از استعمال سیگار
  • کاهش آسیب به سلامت دهان و دندان
  • سازگار با محیط زیست
  • کاهش آلودگی هوا
  • کاهش هزینه ها و مقرون به صرفه بودن آن

در کنار مزایایی که می توان برای ویپ برشمرد، این نوع سیگارهای الکترونیکی دارای مضراتی نیز می باشد، که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره می شود:

هزینه بالا: این موضوع البته در کوتاه مدت می تواند به عنوان امتیاز منفی برای ویپ برشمرد، اما در بلند مدت که فرد به ترک سیگار موفق می شود، می توانید با ارزیابی هزینه ها به این نکته برسید که خرید ویپ برخلاف سیگار یک مرتبه است و دائما فرد برای تهیه آن نیازی به پرداخت هزینه زیاد ندارد.

ناسازگاری با سلیقه برخی افراد: برخی افراد به دلیل عادت به سیگارهای معمولی نمی توانند طعم جویس این سیگارهای الکترونیکی را تحمل کنند، از همین رو نسبت به آن احساس خوبی ندارند. گاهی نیز دود این سیگارها که به شکل بخار است نمی تواند احساس رضایتی که از سیگارهای معمولی دریافت می کنند، را به دست بیاورند. از همین رو استفاده از ویپ را دوست ندارند.

تفاوت های ویپ و سیگار در چیست؟

حالا که با ویپ آشنا شدید، نوبت به دانستن تفاوت های آن با سیگار معمولی می رسد. از مهمترین تفاوت هایی که می توان برای ویپ و سیگار برشمرد، عبارت است از:

کاهش مصرف سیگارهای معمولی

یکی از مهمترین تفاوت ویپ با سیگار معمولی را می توان در کاهش مصرف سیگار دانست. ویپ دود مورد نیاز برای افراد سیگاری را تامین می کند. علاوه بر این کسانی که در سنین پایین می خواهند از سیگار استفاده کنند، ویپ جایگزین کم خطری است که مصرف فرد به سیگار معمولی را نیز کاهش می دهد.

کاهش آلودگی های سیگار

سیگار معمولی فرد را به مشکلات ریوی مبتلا می کند که در نتیجه می تواند باعث آلودگی های هوازی شود. علاوه بر این جالب است بدانید که سیگارهای معمولی بیش از 7000 ماده شیمیایی مضر وارد بدن فرد می کند، که ویپ تا حد زیادی از میزان ورود این مواد خطرناک و آسیب زا به بدن پیشگیری خواهد کرد.

کاهش هزینه ها

یک فرد سیگاری در طول سال هزینه زیادی را بابت خرید سیگار پرداخت می کند، این در حالی است که می تواند با یکبار خرید پاد برای ترک سیگار اقدام کند. خرید و قیمت ویپ در طولانی مدت در مقایسه با مصرف سیگار بسیار کمتر است، علاوه بر اینکه تاثیر زیادی بر ترک سیگار نیز دارد.

حذف دود در ویپ

از آنجا که ویپ ها برای استفاده از ویپ باید اقدام به خرید ایجوس کنید، و این مایع پس از تبخیر تولید بخار می کند، از همین رو آسیب آن در برابر دود سیگار به مراتب کمتر است.

حذف تنباکو در سیگارهای معمولی

از دیگر تفاوت هایی که ویپ با سیگار معمولی دارد می توان به حذف تنباکو اشاره کرد. هر کدام از انواع ویپ ممکن نیازمند خرید سالت نیکوتین یا جویس باشد. مهمترین پارامتری که کاهش آسیب های سیگارهای الکترونیکی را ایجاد می کند.

آیا سیگار مضر است یا ویپ ؟

شاید شما هم از کسانی باشید که هنوز در انتخاب ویپ یا سیگار معمولی بین دوراهی باشید. درباره اینکه ضرر کدام یک بیشتر است، زیاد گفته شد. آنچه شما را می تواند در انتخاب یکی از این دو مورد کمک کند، تفاوت هایی است که هر کدام دارد. مهمتر از همه اینکه زمانی که از ویپ استفاده می کنید، خبری از بوی بد دهان نیست. سیگار به مرور علاوه بر خراب شدن دندان ها و آسیب به سلامت دهان و دندان، منجر به ایجاد بوی بد دهان نیز می شود. علاوه بر این مهمترین آسیبی که سیگار به همراه دارد بروز بیماری های شدید ریه مانند سرطان است. از همین رو نمی توان در اینکه سیگارهای معمولی تا چه اندازه مضر هستند، تشکیک کرد. ترکیبات شیمیایی و نیکوتین در ویپ هم تا حد زیادی کمتر از سیگارهای معمولی است.

با این اوصاف می توان با حسابی سرانگشتی به این انتخاب رسید که قطعا انتخاب سیگار به هیچ عنوان منطقی نیست.

اگر شما هم از کسانی هستید، که قصد دارید سیگار را ترک کنید و به دنبال جایگزینی سالم و مناسب برای آن هستید، سیگار الکترونیکی ویپ یکی از بهترین گزینه هایی است که پیپش رو دارید. ویپ ها امروزه انواع مختلفی دارند که شما می توانید به تناسب سلیقه و بودجه خود هر کدام را که دوست دارید، انتخاب کنید. در نظر داشته باشید ویپ های مناسب را باید از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

فروشگاه گرند ویپ یکی از فروشگاه های معتبر اینترنتی در زمینه فروش انواع سیگار الکترونیکی و ویپ است که شما می توانید با بررسی برندها و انواع مختلف ویپ اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنید. علاوه بر این شما می توانید لوازم جانبی ویپ مورد نیاز خود را نیز از گرند ویپ خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.