بهترین هدیه عروسی

0
4/5 - (1 امتیاز)

یکی از رسم‌های خوب ما ایرانی‌ها این است که برای زوج‌های جوان به مناسبت‌های مختلف هدیه می‌بریم. این اتفاق از زمان نامزدی و عقد تا عروسی و حتی نقل مکان زوج به خانه جدیدشان ادامه دارد، و همچنین به مناسبت‌های مختلف مثل اسباب‌کشی هم در کنار هم هستیم و کمک می‌رسانیم.

بیشتر افراد برای عقد و عروسی، هدایای ارزشمندی مانند طلا و جواهر و البته کارت هدیه به عروس و دامادها می‌دهند. این هدیه‌ها هم دوست‌داشتنی و جذاب هستند و هم ارزش ذاتی دارند. هر تکه کوچک طلا یا سکه (حتی کم‌وزن) برای عروس و داماد یک سرمایه است و وقتی این هدیه‌ها در کنار هم جمع می‌شوند، می‌توانند به آن‌ها کمک کنند. اگر قصد خرید هدیه یا خرید طلا به صورت قسطی (برای یک مراسم پیش رو) دارید حتما این مطلب را تا انتها بخوانید.

هدایای کاربردی و لوازم منزل

از جمله بهترین هدایای عروسی برای یک زوج جوان، می‌توانیم به وسایلی اشاره کنیم که استفاده واقعی و روزمره دارند و برای یک زندگی نوپا ضروری هستند. اگر به خاطر داشته باشید تا یکی دو دهه پیش در مراسم‌های کوچک عروسی مانند پاتختی، وسایل منزل مثل اتو و جارو برقی به عروس و دامادها داده می‌شد. پدر و مادرهای ما همه خاطراتی از وسایل قدیمی دارند که گاهی بیشتر از یک عدد در خانه داشتند، مثلا دو جارو برقی یا دو ست چینی یا رادیو و ویدیو.

حالا که این رسم و رسوم مینیمال و کوچک شده و خیلی از خانواده‌ها مراسم‌هایی مانند پاتختی را برگزار نمی‌کنند، خوب است که وسایل کاربردی مانند لوازم برقی کوچک، قهوه‌ساز، قالی و قالیچه‌های ساده، وسایل آشپزخانه و طلا را به سلیقه خودشان بخریم و به عنوان کادوی عروسی هدیه بدهیم.

طلا و سکه برای زوج جوان

یکی از بهترین و رایج‌ترین هدیه‌ها در مراسم عقد و عروسی طلا است. معمولا خانواده درجه اول و دوم طلاهای سنگین‌تر (مثلا سرویس یا نیم‌ست یا…) به عروس و داماد هدیه می‌دهند و بقیه هم زیورآلات ظریف، سکه در وزن‌های مختلف و انواع دیگر طلا. در چند سال اخیر قیمت طلا حسابی بالا رفت و ست‌های سنگین از توان خیلی از مردم خارج شدند، اما خوشبختانه همیشه سکه‌های گرمی و طلاهای ظریف و زیبایی هستند که هم با سلیقه زوج‌های جوان هماهنگند، و هم هرکسی می‌تواند بسته به بودجه‌اش مقداری طلا برای مراسم تهیه کند.

مثلا در حال حاضر سکه‌های زیر ۱ گرم در بازار موجود هستند که طبیعتا قیمتی پایین‌تر از ۳ میلیون تومان دارند، و اگر به دنبال یک کادوی ارزشمند اما اقتصادی هستید، می‌توانید آن‌ها را بخرید. همچنین سکه‌های یک گرمی (با قیمت کمی بیشتر از ۳ میلیون) و وزن بالاتر هم هست، سکه‌هایی که برای عقد و عروسی دوستان و فامیل‌های نزدیک‌تر می‌توانید تهیه کنید.

همچنین طلافروشی‌ها این روزها طلاهای بسیار ظریف و زیبا با طراحی خوب و قیمت مناسب دارند. طلاهایی که می‌توانند همیشه به عنوان یادگاری روی دست یا گردن فرد قرار گرفته و یادآور یکی از بهترین روزهای زندگی او باشند.

چند پیشنهاد برای خرید طلا در مناسبت‌ها (از جمله عروسی)

اگر عقد و عروسی در پیش دارید و می‌خواهید طلا بخرید، اما هنوز نمی‌دانید چه طلایی مناسب است، این پیشنهادها برای شما هستند:

  • سکه سوتی
  • سکه گرمی
  • گردنبند و انگشتر ظریف
  • پلاک طلا بدون زنجیر
  • زنجیر طلا
  • گوشواره‌ با طرح‌های مختلف
  • طلای یک گرمی طرح‌دار
  • پلاک حرف اول اسم
  • گوشواره حرف اول اسم
  • دستبند با تاریخ عقد

با خرید طلا به صورت قسطی، بهترین هدیه ممکن را به عزیزان خود بدهید

اگر می‌خواهید برای یک مناسبت پیش رو طلا هدیه بخرید، احتمالا تغییرات و نوسانات قیمت آن شما را هم شگفت‌زده و حتی ناراحت کرده است. در چنین شرایطی خیلی از افراد بی‌خیال خریدن هدیه مورد نظرشان می‌شوند و آن را با وسایل برقی یا زیورآلات دیگر جایگزین می‌کنند، اما امکان خرید قسطی طلا به شما اجازه می‌دهد که هدیه را بخرید، و قیمت آن را با خیال راحت در چندین قسط بپردازید.

خرید طلای قسطی از نظر قیمت هم برای شما به صرفه است، چه به عنوان هدیه آن را تهیه کنید و چه برای سرمایه شخصی. چرا؟ چون تا زمانی که اقساط آن را به صورت ریالی می‌پردازید، قیمت طلا با احتمال زیادی بالا می‌رود اما شما با قیمت قبل خرید کرده‌اید. پس حتی اگر در ماه‌ها یا سال آینده به طلای گرمی یا زیورآلات نیاز دارید، همین الان در ازکی وام ثبت نام کرده و خرید قسطی طلا را شروع کنید.

خرید طلا به صورت قسطی

بسیاری از پلتفرم‌ها در حال حاضر امکان خرید اعتباری را بدون ضامن و تنها با یک برگ چک ممکن کرده‌اند.

برای گرفتن اعتبار خرید طلا کافی است وارد یکی از وب‌سایت‌ها شده، مدارک درخواستی را آپلود کنید و بعد منتظر بررسی آن‌ها بمانید. این مدارک عبارت‌اند از اسناد هویتی شما (مثلا شناسنامه، کارت ملی و…) و مدارک شغلی (فیش حقوقی و گواهی اشتغال به کار و…) و البته یک برگ چک صیادی. توجه کنید که چک صیادی باید حتما به نام شما باشد تا سامانه بتواند سوابق بانکی و اعتباری شما را بررسی کرده، بر اساس آن برایتان اعتبار خرید کالا صادر کند.

بعد از دریافت اعتبار می‌توانید انواع طلا را به صورت قسطی از فروشگاه‌های طرف قرارداد تهیه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.