باتری پراید چند آمپر است؟ راهنمای خرید بهترین باتری پراید

0
5/5 - (1 امتیاز)

انتخاب بهترین بازه برای آمپر باتری خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چراکه دینام توانایی شارژ باتری با آمپر بالا را ندارد و عملکرد خودرو با باتری کم‌ولتاژ کاهش می‌یابد. ازاین‌رو انتخاب بهترین باتری براساس آمپر، اندازه و نوع عملکرد (اسیدی یا اتمی بودن) از الزامات خرید این قطعه مهم ماشین به شمار می‌رود. خرید باتری نامناسب فقط سرمایه شما را به هدر خواهد داد؛ بنابراین مطالعه این مقاله را برای کسب اطلاعات دقیق از ویژگی‌های بهترین باتری برای پراید از دست ندهید. در این متن سوال‌های پرتکراری مثل «باتری پراید چند امپر است» را پاسخ خواهیم داد. فقط کافی است تا چند دقیقه به مطالعه این مطلب اختصاص دهید.

۵۰ آمپر؛ مقدار ولتاژ استاندارد برای باتری فابریک پراید

احتمالا هنگام مراجعه برای خرید باتری پراید خود، به دلیل تنوع بالای باتری‌های موجود، با سوال «باتری پراید چند آمپر است؟» مواجه شده‌اید. آمپر باتری فابریک ۵۰ آمپر است؛ بااین‌حال در هنگام تعویض و برای افزایش عملکرد خودرو می‌توان از باتری‌هایی با آمپراژ 60 نیز استفاده کرد. البته بهترین باتری برای پراید، ولتاژی برابر با ۵۵ آمپر دارد. درصورت استفاده از باتری‌هایی با بیش از ۶۰ آمپر جریان، دینام فشار بیشتری را تحمل خواهد کرد و شارژ این قطعه برایش سخت ترخواهد شد.

عواملی مثل استارت نزدن، قطع شدن نور چراغ ماشین از نشانه‌های خرابی باتری یا شارژ نشدن توسط دینام هستند. برای اطمینان از عملکرد باتری و طول عمر بالا از برندهای معتبر خرید کنید. برای مثال باتری سوزوکی با عرضه انواع باتری‌ها با جریان های متنوع، قطعه‌هایی با عملکرد بالا را در اختیار افراد قرار می‌دهد؛ بنابراین برای هر خودرویی از باتری با ولتاژ و آمپراژ متناسب استفاده می‌شود. این کار منجر به افزایش عمر باتری و بهبود عملکرد ماشین می‌شود.

عمر باتری به چه عواملی بستگی دارد؟

عمر باتری به نحوه ساخت و مواد تشکیل‌دهنده آن بستگی دارد. باتری ماشین از صفحاتی که یون‌ها روی آن حرکت می‌کنند، تشکیل شده است. در هر مرتبه شارژ و دشارژ شدن باتری، توان صفحات برای شارژ مجدد کاهش می‌یابد.

به‌طورکلی باتری موجود در بازار با هر ۴۰ هزار کیلومتر مسافت طی شده با ماشین، سه سال از عمرشان کم می‌شود. علاوه ‌بر طی کردن مسافت، شرایط محیطی و نحوه نگهداری از ماشین نیز بر عمر باتری تاثیرگذار است. برای مثال باطری اوربیتال وان قرمز بر اثر استفاده نکردن از خودرو کاملا دشارژ خواهد شد.

بهترین نوع باتری برای پراید؛ مقایسه قطعه‌های اتمی و اسیدی

در دو قسمت قبل سوال «باتری پراید چند آمپر است» را پاسخ دادیم. حال باید به بررسی تفاوت باتری سیلد و اتمی مناسب برای پراید می‌پردازیم. باتری‌های اسیدی و اتمی هر دو در خودروهای پراید استفاده می‌شوند؛ اما قیمت، طول عمر، ساختار و عملکرد هر یک از آن‌ها متفاوت است. بسیاری از شرکت‌های عرضه‌کننده باتری ماشین مثل باطری پاسارگاد و صبا باتری دو نوع اسیدی و اتمی را به بازار خودرو وارد می‌کنند تا باتری‌هایی با نحوه عملکرد و ولتاژ متفاوت در دسترس قرار بگیرند. ازاین‌رو در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک نوع از دسته‌بندی باتری یا همان اسیدی و اتمی بودن می‌پردازیم.

باتری اتمی؛ قطعه‌ای با کیفیت بالاتر در مناطق سردسیر

باتری اتمی با صفحه‌های کلسیمی نیازی به نگهداری‌ مستمر ندارند؛ بنابراین بررسی‌های لازم برای چک کردن میزان آب مورد نیاز را لازم نخواهند داشت. باتری‌های اتمی عمر طولانی‌تری دارند و سطح الکترولیت آن‌ها بر اثر زمان کاهش نمی‌یابد. این باتری‌ها در مناطق سردسیر عملکرد بهتری نسبت به نواحی گرمسیر دارند؛ ازاین‌رو بسیاری از افراد استفاده از این قطعه را به باتری‌های اسیدی ترجیح می‌دهند.

باتری اسیدی؛ قطعه‌ای با نکات نگه‌داری بالا

تولید باتری‌های اسیدی در سال‌های گذشته به سبب نیاز به سرویس و بررسی مداوم آن کاهش یافته است. چک کردن هفتگی باتری اسیدی برای بررسی سطح آب در این قطعه یکی از مشکلات استفاده از آن به شمار می‌رود. قیمت باتری اسیدی نسبت به نوع اتمی آن کمتر است؛ بااین‌حال این باتری‌ها عمر کوتاه‌تری دارند و هزینه‌های نگهداری این قطعه ماشین مثل آب باتری از دلایل دیگر برتر بودن باتری اتمی به شمار می‌رود.

نکات مهم در هنگام خرید باتری پراید؛ مناسب‌ترین آمپر چقدر است؟

دینام پراید توانایی شارژ باتری بیش از ۶۰ آمپر را ندارد و آمپری کمتر از ۵۰ نیز به قطعات دیگر ماشین آسیب می‌رساند؛ ازاین‌رو در هنگام خرید باتری پراید باید بین ۵۰ تا ۶۰ را در نظر بگیرید. اگر لوازم برقی بیشتری روی خودرو نصب کرده اید، مثل زنون، آمپیلی فایر و ساب از آمپر ۵۵ یا ۶۰ استفاده کنید. همچنین هنگام خرید باتری کیفیت و برند را فراموش نکنید.

یکی دیگر از نکته‌های مهم در خرید باتری بررسی ابعاد دقیق آن به شمار می‌رود. باتری بزرگ‌تر یا کوچک‌تر از جای باتری در پراید، باعث می‌شود تا باتری به‌درستی در محفظه خود قرار نگیرد.

در هنگام خرید باتری حتما به مدت زمان اعتبار گارانتی توجه کنید که حداقل تا یک سال را پوشش بدهد. علاوه‌ بر توجه به ضمانت‌نامه، تاریخ ساخت باتری را نیز در نظر بگیرید؛ نباید بیش از ۳ ماه از تاریخ تولید باتری گذشته باشد.

عرضه آمپرهای مختلف باتری مخصوص پراید در فروشگاه باتری آنتایم

در این مقاله به معرفی باتری فابریک پراید و ویژگی‌های بهترین باتری برای این خودرو پرداختیم. همچنین به سوال «باتری پراید چند آمپر است» پاسخ دادیم تا در هنگام خرید مناسب‌ترین ولتاژ را در نظر بگیرید. ۵۵ آمپر بهترین میزان جریانی است که در باتری‌های پراید وجود دارد.

هنگام تعویض باتری پراید به عواملی مثل اسیدی و اتمی بودن این قطعه توجه کنید. باتری‌های اسیدی قیمت کمتری دارند، اما به دلیل عمر کوتاه و هزینه نگهداری بالاتر خرید مناسبی محسوب نمی‌شوند. باتری‌های اتمی با قیمت بیشتر و عدم کاهش سطح الکترولیت گزینه مناسب‌تری برای خرید باتری با عمر طولانی به شمار می‌روند.

در صورت تعویض باتری پراید، خرید خود را از برندهای عرضه‌کننده جدیدترین باتری‌های اتمی انجام دهید. سپاهان باطری و برنا باتری از برندهای معتبر برای خرید این قطعه خودرو پراید محسوب می‌شوند. فروشگاه باتری آنتایم به‌عنوان عرضه‌کننده این محصولات راهکارهای عالی را در اختیار شما قرار می‌دهد. فقط کافی است تا نام «باتری آنتایم» را در گوگل جستجو کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.