معیارهایی برای انتخاب بهترین دکتر اطفال آنلاین

0
5/5 - (1 امتیاز)

انتخاب دکتر اطفال آنلاین یکی از مهم‌ترین تصمیماتی به‌شمار می‌رود که در مورد سلامتی فرزند خود می‌گیرید و می‌تواند تصمیم سختی باشد. متخصان اطفال پزشکانی هستند که مسئولیت مراقبت‌های جسمی، رفتاری و روانی کودکان را برعهده دارند. البته آن‌‌ها فقط از نوزادان و نوپایان مراقبت نمی‌کنند. آن‌ها گاهی به درمان نوجوانان تا 18 سالگی و حتی گاهی اوقات بیشتر نیز می‌پردازند.

نکات مهم هنگام مشاوره آنلاین متخصص اطفال

با وجود گزینه‌های زیاد در منطقه‌ شما، چگونه یک دکتر اطفال آنلاین مناسب انتخاب می‌کنید؟ در این‌‌جا چند نکته برای درنظر گرفتن وجود دارد. خبر خوب این است که شما مجبور نیستید به تنهایی یک متخصص اطفال را انتخاب کنید. در طول بارداری، احتمالا رابطه‌ای دوستانه و مبتنی بر اعتماد با متخصص زنان و زایمان خود برقرار خواهید کرد. در این‌صورت، می‌توانید از آن‌‌ها برای دریافت مشاوره کمک بگیرید. همچنین می‌توانید از پزشک خانواده یا پزشک عمومی خود توصیه بخواهید.

اولین معاینه در کجا انجام خواهد شد؟

هنگام دریافت مشاوره آنلاین پزشک اطفال در سایت دکترتو، بپرسید که آیا اولین معاینه کودک شما را در بیمارستان انجام خواهند داد. برخی از متخصصان اطفال به‌زودی پس از زایمان از نوزاد شما بازدید می‌کنند، اما تنها در صورتی‌که به بیمارستانی که در آن بستری هستید وابسته باشند.

در غیر این‌ صورت، نوزاد شما اولین معاینه را توسط پزشک وابسته به بیمارستان خواهد داشت و سپس حدود ۵ روز پس از زایمان معاینه‌ دیگری در مطب متخصص اطفال خود انجام خواهد داد.

آیا دکتر اطفال آنلاین توسط دوستان و خانواده توصیه می‌شود؟

همچنین باید از خانواده و دوستان نزدیک خود، توصیه‌هایی درباره ویزیت آنلاین متخصص کودکان دریافت کنید. اگر آن‌‌ها رابطه‌ خوبی با متخصص اطفال فرزندشان داشته باشند، ممکن است شما هم تجربه‌ مشابهی داشته باشید.

مدرک و تجربه‌ پزشک چیست؟

تمام متخصصان اطفال از دانشکده پزشکی فارغ‌التحصیل شده‌اند، دوره‌ رزیدنتی را گذرانده‌اند و مجوز دولتی دریافت کرده‌اند. اما همه‌ متخصصان اطفال دارای بورد تخصصی نیستند. بورد تخصصی یک فرایند داوطلبانه است که نیازمند آموزش اضافی در زمینه‌ اطفال محسوب می‌شود.

پس از اتمام دوره، دکتر اطفال آنلاین برای دریافت گواهینامه‌ معتبر از هیئت‌مدیره اطفال امتحان می‌دهند. بورد تخصصی یک ابزار ارزشمند است؛ زیرا متخصصان اطفال برای دریافت آن باید در موارد زیر صلاحیت خود را نشان داده باشند:

  • مراقبت از بیمار
  • حرفه‌ای بودن
  • مهارت‌های ارتباطی
  • دانش پزشکی

نحوه‌ نوبت‌دهی چگونه است؟

نحوه‌ نوبت‌دهی توسط را درنظر بگیرید تا مطمئن شوید با نیازهای شما مطابقت دارد. برخی از این سوالات می‌تواند شامل:

  • آیا امکان نوبت‌دهی در همان روز یا دقیقه‌ آخر را فراهم می‌کند؟
  • آیا ساعات کاری دکتر اطفال آنلاین با برنامه‌ شما مطابقت دارد؟
  • آیا متخصص اطفال ساعات عصر و آخر هفته را به نوبت‌دهی اختصاص می‌دهد؟
  • اگر یک گروه پزشکی است، آیا کودک شما هر بار پزشکان مختلفی را خواهد دید یا هر بار همان متخصص اطفال را؟

اولین ویزیت آنلاین شما چگونه بود؟

اولین جلسه ویزیت به شما کمک می‌کند تا بدانید که آیا یک متخصص اطفال برای فرزند شما مناسب است یا خیر. انتخاب پزشکی که با او احساس راحتی می‌کنید بسیار حیاتی خواهد بود، زیرا این امر باعث ایجاد ارتباطی باز می‌شود. به نحوه‌ تعامل ویزیت آنلاین متخصص اطفال با نوزاد یا فرزندتان توجه داشته باشید. آیا آن‌‌ها علاقه‌ واقعی به کودک شما نشان می‌دهند؟ اگر کودک شما مشکلات خاصی دارد، آیا پزشک با این مسائل آشنا است؟

به حس درونی خود گوش دهید. اگر بعد از ملاقات احساس راحتی نمی‌کنید، این دکتر اطفال آنلاین مناسب شما نیست. شما می‌توانید قبل از رزرو نوبت برای دریافت مشاوره با متخصص پوست اطفال آنلاین در وب‌سایت دکترتو نظرات و دیدگاه‌های بیماران قبلی را بخوانید و با خصوصیات پزشک انتخابی خود تا حدودی آشنا شوید.

از متخصص اطفال چه انتظاراتی داشته باشید؟

پزشک شما احتمالا از بدو تولد تا 18 سالگی از سلامت فرزند شما مراقبت کند. در این مدت، فرزند شما برای بررسی رشد جسمی و ذهنی خود، ویزیت‌های سلامتی متعددی خواهد داشت. ماهیت قرار ملاقات‌ها با افزایش سن فرزندتان تغییر می‌کند، اما اولین معاینه‌ آن‌ها طی ۵ روز پس از زایمان انجام می‌شود.

پس از معاینه‌ اولیه، پزشک شما احتمالا یک قرار ملاقات یک ماهه را تعیین کند. سپس آن‌‌ها حداقل هر ۲ ماه یک‌‌بار تا زمانی‌که ۶ ماهه شوند، نوزاد شما را خواهند دید. بعد از ۶ ماه، شما هر ۳ ماه یکبار تا زمانی که کودک شما ۱۸ماهه شود و سپس تا ۳۰ ماهگی هر ۶ ماه یکبار به متخصص اطفال خود مراجعه خواهید کرد.

پس از آن، متخصص اطفال به‌صورت سالانه ویزیت‌های سلامتی را برنامه‌ریزی خواهد کرد. در طول این ویزیت‌ها، پزشک:

  • رشد آن‌ها را ارزیابی می‌کند.
  • واکسن‌های ضروری را پیشنهاد خواهد داد.
  • در مورد سلامتی و ایمنی راهنمایی‌های لازم را ارائه خواهد کرد.
  • به سوالات و نگرانی‌های شما پاسخ خواهد داد.

هر جلسه ویزیت دکتر اطفال آنلاین سلامتی شامل راهنمایی پیشگیرانه است، توصیه‌هایی در مورد آن‌‌چه از نظر رشدی برای فرزند خود پیشرو دارید و چگونگی کمک به حفظ سلامت و ایمنی کودک بین ویزیت‌ها.

برقراری ارتباط موثر با متخصص اطفال

برقراری ارتباط موثر نیز بخشی از تلاش شما برای ایجاد رابطه‌ خوب با متخصص اطفال است:

  • قبل از هر قرار ملاقات، نگرانی‌های خود را یادداشت کنید تا سوال مهمی را فراموش نکنید.
  • همچنین هنگام تعیین وقت ملاقات با دکتر اطفال آنلاین، به تمام نگرانی‌های خود اشاره کنید. اگر سه نگرانی دارید، اما فقط در زمان تعیین وقت ملاقات به یکی از آن‌ها اشاره کنید، پزشک شما ممکن است آمادگی لازم را نداشته باشد.
  • اگر زمان کافی برای رسیدگی به سایر نگرانی‌های شما وجود نداشته باشد، ممکن است مجبور شوید یک قرار ملاقات جداگانه تنظیم کنید.
  • همچنین مطمئن شوید که هر دستورالعمل مربوط به مراقبت از فرزندتان را که دریافت می‌کنید، متوجه می‌شوید. اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید، راجع آن حرف بزنید و توضیح بیشتری بخواهید.
  • از ارائه بازخورد صادقانه نترسید. اگر احساس می‌کنید که دکتر اطفال آنلاین قرار ملاقات‌های شما را باعجله انجام می‌دهد یا نگرانی‌های شما را جدی نمی‌گیرد، در این مورد با او صحبت صادقانه‌ای داشته باشید. متخصص اطفال شما احتمال دارد از بازخورد قدردانی کند.
  • با این‌ حال، هنگام ارائه بازخورد، این کار را با آرامش و احترام انجام دهید تا از قراردادن پزشک در موضع دفاعی خودداری کنید.

جمع‌بندی

کودک شما در طول دوران کودکی و نوجوانی ویزیت‌های زیادی با دکتر اطفال آنلاین خواهد داشت، بنابراین انتخاب پزشکی که باعث می‌شود احساس راحتی کنید، مهم است. به‌ این‌ ترتیب، می‌توانید مطمئن باشید که فرزند شما بهترین مراقبت ممکن را دریافت می‌کند.

منبع

https://www.healthline.com/health/childrens-health/how-to-choose-a-pediatrician#good-communication

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.