عوارض مهم استفاده از کرم آبرسان که قبل از استفاده باید بدانید

0
3.6/5 - (20 امتیاز)

یکی از مواردی که نادر ولی ممکن است که اتفاق بیفتد، زیاد مصرف کردن و یا استفاده نابجا از کرم های آبرسان می باشد. باید بگوییم عوارض استفاده از کرم آبرسان در صورتی که نادرست مصرف شود، ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای پوست گردد. به همین دلیل ما در این مقاله سایت بهترین یاب قصد داریم تا توضیحاتی در مورد عوارض استفاده از کرم های آبرسان بپردازیم که به صورت ناصیحح برای پوست انتخاب و مصرف می شود. با ما همراه باشید.

عوارض استفاده از کرم آبرسان

وقتی از کرم آبرسان صحبت می کنیم، همه مزایا و فوایدی که می تواند آبرسان ها برای پوست داشته باشد را به یاد می آورند. اما باید خاطر نشان کنیم که هر کرم آبرسانی برای هر پوستی مناسب نیست و دیگر اینکه استفاده ناصحیح از آن ممکن است باعث ایجاد جوش، حساسیت و تیرگی و سایر مشکلات دیگر گردد. زیرا که آبرسان به خودی خود نه تنها مضر نیست، بلکه باعث می شود رطوبت کافی به پوست برسد.

عوارض پوستی ناشی از مصرف آبرسان زمانی رخ می دهد که شما به دلایل مختلفی آبرسان خود را خوب انتخاب نکرده اید و یا اینکه استفاده و کاربرد آن را به خوبی نمی دانید. در ادامه به مواردی اشاره می کنیم که استفاده از آبرسان می تواند برای شما عوارض و مشکلاتی را برای پوستتان ایجاد کند.

به هنگام خرید آبرسان جدید آن را تست نمی کنید

دکتر انگلمن متخصص زیبایی به تمامی مراجعانش توصیه می کند که همه مواد آرایشی از جمله آبرسان را که برای پوست انتخاب می کنید به مدت یک هفته بر روی گردن تست نمایید. این روش کمک می کند تا بتوانید بهترین کرم و مناسب برای پوست را تشخیص داده و عوامل ایجاد حساسیت را برای پوستتان شناسایی کنید.

چنانچه نمی توانید این تست را انجام دهید، لازم است که به تمامی ترکیبات روی لیبل کرم قبل از خرید توجه کنید. مواد محرکه تشکیل دهنده کرم مثل BHA، AHA و غیره که باعث تولید حساسیت می شود و مواد روغنی و فرمالیدهای آن را ببینید. به خصوص افراد با پوست های حساس که نباید از مواد معطر، روغنی و پارابن ها برای پوستشان استفاده کنند.

خرید بهترین کرم آبرسان از دیجی کالا

استفاده نامناسب از کرم آبرسان

کرم های آبرسان برای پوست های چرب باید بر پایه روغنی و OIL FREE باشد. استفاده از سرم ها و ژل ها بهترین آبرسان برای اینگونه پوست هاست. برای پوست های خشک استفاده از آبرسان هایی نظیر اسید هیالورونیک و سرامید مناسب است. همینطور موادی مانند الکل، روغنن های سنگین و وازلین برای پوست های حساس و جوش دار مضر و بهتر است از آبرسان هایی متشکل از مواد سیالیک اسید، بنزویل پر اکسید و اداپالین استفاده گردد.

مصرف آبرسان بر روی پوست کثیف

یکی دیگر از عوارض استفاده از آبرسان، وقتی که پوست کثیف است کرم را بر روی پوست می زنید. این کار باعث می شود که رطوبت به پوستتان جذب نشده و عوارضی دیگر شامل بسته شدن منافذ پوست و حساسیت را شامل شود.

بهتر است قبل از آنکه کرم آبرسان را به پوست بزنید آن را کاملا شسته و تمیز کنید، و بهترین استفاده از آن بعد از حمام کردن است.این کار سبب خواهد شد که عوامل اضافی و آلودگی از روی پوست کاملا پاک شده و پوستتان توانایی بهتری را برای جذب رطوبت داشته باشد. نکته دیگر اینکه به هنگام شستن پوست آن را کاملا خشک نکنید و بهترین حالت برای استفاده از آبرسان، زمانی است که صورت کمی نم دار باشد.

لایه برداری کردن پوست خشک به جای آبرسانی به آن

دلایل مختلفی برای پوسته شدن پوست وجود دارد، که یکی از آنها خشکی بیش از حد پوست و نیاز به آبرسانی آن است. بنابراین بهتر است به جای اینکه سراغ انواع لایه بردار برای پوستتان بگردید، ابتدا از یک کرم آبرسان مناسب برای آن استفاده کنید، و در صورت جواب نگرفتن به صورت لایه بردار البته با تشخیص متخصص بروید.
یکی از عوارض پوست های به شدت خشک و کم آب این بوده که بسیار حساس و شروع به پوسته پوسته شدن می کند. پس انتخاب یک کرم آبرسان به جای لایه بردار بهترین راهکار برای رفع پوسته پوسته شدن آن است.

خرید بهترین کرم آبرسان از دیجی کالا

اصول نادرست کاربرد کرم های آبرسان

اگر شما از افرادی هستید که از محصولات مراقبتی و درمانی برای پوست خود استفاده می کنید. بهتر است که روند استفاده از محصولات درمانی و سرم ها و ضدجوش ها رعایت کنید. به اینصورت که ابتدا شستشوی صورت را انجام دهید. سپس از محصولات درمانی و یا سرم ضد جوش برای پوست استفاده کرده و بعد از آن کرم آبرسان را به پوست خود بزنید.

عدم استفاده از کرم ضدآفتاب

اشعه های ماورابنفش خورشید باعث آفتاب سوختگی و دهیدراته شدن پوست می گردد. بنابراین شما هر چقدر هم که از کرم های آبرسان استفاده کنید، ولی از ضد آفتاب در طول روز بهره نبرید، عوارض استفاده از کرم آبرسان به سراغ پوست شما می آید.

پهتر است که از کرم های ضدآفتاب با توجه به نوع پوست خود در طول روز هر دو ساعت یکبار استفاده کنید، تا از آسیب های مخرب آفتاب زدگی و چین و چروک و پیری پوست جلوگیری نمایید.

با فشار زیاد کرم را روی پوست می مالید

حرکات با فشار و کشیدگی بر روی پوست باعث می شود تا علاوه بر اینکه پیری زودرس به سراغ آن بیاید، جریان خون به خوبی در پوست به گردش درنیاید و موجب لایه برداری آن نیز شود.

از جمله عوارض استفاده از کرم آبرسان که با کشیده شدن پوست صورت همراه است، التهاب و قرمزی پوست می باشد. به خصوص در پوست های حساس این کار بیشتر سبب التهابات پوستی می گردد.

کرم های آبرسان به دلیل فرمولاسیون و ژله مانندی که دارند بهتر است با ملایمت و آهستگی بر روی پوست زده شود. همچنین ضربه زدن با نوک انگشت به صورت نرم باعث می شود تا آبرسانی به پوست بهتر انجام گیرد و در معرض آسیب ناشی از کشیدگی و فشار نیز قرار نگیرد.

از کرم شب در روز استفاده می کنید

هر کرمی به دلیل فرمولاسیون و ترکیباتی که دارد زمان و شرایط خاصی دارد که با توجه به آن باید برای پوست استفاده شود. پوست به دلیل آنکه در شب به اوج بازسازی می رسد و تقسیم سلولی در آن موقع انجام می گیرد. بنابراین استفاده از کرم های شب می تواند فرایند بازسازی پوست را ریکاوری و تقویت کند. پس نمی توان این کرم ها را برای روز استفاده کرد، بلکه هر یک از کرم ها شرایط خود را می طلبد.

 

سخن پایانی

در این مقاله ما در مورد عوارضی که ممکن است استفاده ناصحیح کرم آبرسان برای پوست شما داشته باشد بحث کردیم. به همین منظور در انتها می توانید بهترین مدل های کرم آبرسان پوست را مشاهده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.