طرز استفاده از اسکراب صورت و بدن برای هر پوستی

0
5/5 - (1 امتیاز)

صورت و بدن شما شایسته توجه برای حفظ سلامتی و زیبایی است. برای اینکه پوستی شاداب و تازه داشته باشید لازم است که سلول های پیر و مرده از لایه­ های رویی پوست برداشته شوند تا سلول­های جدید و شادابی دوباره بر روی آن متولد شوند. اسکراب­های صورت و بدن یکی از روش­های لایه­ برداری پوست هستند. اسکراب­­های صورت و بدن در واقع ترکیبی از مواد متنوع با دانه­ های ریز یا گرانول­هایی هستند که ساختار اسکراب را زبرتر می­کنند تا آنها بتوانند عمل لایه برداری را به راحتی از روی پوست انجام دهند. در ادامه نحوه استفاده از اسکراب­ صورت و بدن را برای شما شرح می­دهیم.

اسکراب صورت و بدن چیست؟

اسکراب بدن یک لایه بردار فیزیکی است که معمولاً بر پایه نمک یا شکر است و برای از بین بردن سلول­های مرده و اضافات از روی پوست شما مورد استفاده قرار می­گیرید. مواد ساینده مانند: (شکر یا نمک) موجب زبر شدن ترکیب اسکراب می­شوند و به عنوان یک لایه‌بردار طبیعی عمل می‌کنند تا پوستی نرم، لطیف، درخشان و مغذی را به شما هدیه دهند. اسکراب صورت و بدن با تحریک سلول‌های پوستی به بازگرداندن رطوبت طبیعی پوست، جلوگیری از بروز آکنه کمک می­کنند و به شما احساسی بی­نظیر از داشتن پوستی شاداب و سالم می­دهند. اسکراب­های صورت و بدن بسیار متنوع هستند، و شما با داشتن هر نوع پوستی می­توانید از اسکراب مخصوص صورت و بدن خود از آنها استفاده کنید . همیشه باید سعی کنید از بهترین اسکراب صورت استفاده کنید.

چه زمانی باید از اسکراب صورت و بدن استفاده کرد؟

برای اینکه اسکراب صورت و بدن بهترین کارآیی خود را داشته باشند باید آنها را پس از دوش گرفتن و بعد از استفاده از ژل، صابون یا شوینده­های مناسب بدن، استفاده کنید. این امر پوست شما را تمیز و آماده برای لایه برداری می­کند. همچنین آب گرم موجب می­شود منافذ پوست شما باز شده و پوست شما را مرطوب و نرم می­کند. تا اسکراب صورت و بدن بتوانند هر چه بهتر جوش­ها، آکنه و سلول­های مرده پوست را از بین ببرند.

خرید بهترین اسکراب صورت از دیجی کالا

هر چند وقت باید از اسکراب صورت و بدن بدن استفاده کرد؟

شما نباید هر روز از اسکراب­های صورت و بدن استفاده کنید. لایه برداری مداوم می­تواند پوست شما را زبر و خشن نماید همچنین لایه برداری بیش از حد می­تواند به سلول­های پوست آسیب برساند و از ترمیم طبیعی جلوگیری کند. بنابراین سعی کنید حداکثر 1 تا 2 بار در هفته از اسکراب صورت و بدن استفاده کنید. یک بار در هفته می­تواند ایده بسیار خوبی باشد. بنابراین در استفاده از اسکراب­های صورت و بدن نهایت دقت را داشته باشید.

نحوه استفاده از اسکراب صورت

  1. پوست خود را مرطوب کنید.

هنگامی که لایه برداری می­کنید، بهتر است صورت یا کل بدن خود را مرطوب کنید. برای این کار از آب ولرم استفاده کنید و اجازه دهید پوستتان حداقل 10 دقیقه مرطوب بماند.

  1. مقدار مناسبی از اسکراب را روی دست خود قرار دهید و به آرامی آن را به پوست خود بمالید و ماساژ دهید.
  2. از حرکات دورانی استفاده کنید تا به خوبی اسکراب جذب پوست شود. توصیه می­کنیم از بالاتنه شروع کنید و به سمت پایین حرکت نمایید.
  3. پوست خود را حداکثر به مدت 30 ثانیه ماساژ دهید و همواره فشار ملایمی را در تمام مدت بر روی پوست ایجاد کنید.
  4. در صورت نیاز اصلاح کنید. این کار موجب افزایش کارآیی اسکراب می­شود. همچنین از خسته شدن بیش از حد دستان شما جلوگیری می­کند.
  5. پوست خود را با حوله خشک کنید. نوازش ملایم باعث می­شود تا پوست شما برای مدت طولانی­تری نرم­تر و تمیزتر باقی بماند.
  6. از لوسیون یا مرطوب کننده بدن استفاده کنید.

اسکراب­های صورت و بدن به طور موقت می­توانند پوست شما را خشک کنند، به همین دلیل مهم است که بعد استفاده از آنها، پوست خود را با لوسیون یا مرطوب کننده، مرطوب نمایید تا سطح رطوبت طبیعی پوست، بازیابی شود.

اسکراب صورت و بدن مناسب و خوب

یک اسکراب صورت و بدن خوب از مواد غیر سمی که با پوست شما مهربان است ساخته شده­ اند و از لایه بردارهای طبیعی مانند: نمک یا شکر در ترکیب آنها استفاده می­شود. امروزه اسکراب‌های صورت و بدن متنوعی برای انواع پوست در بازار وجود دارند. برای مثال: اسکراب صورت و بدن آلوئه ورا می­تواند یک گزینه عالی برای لایه برداری باشد، زیرا آلوئه ورا یک ضد التهاب طبیعی است که تولید کلاژن را افزایش می­دهد.

بهترین اسکراب صورت و بدن برای پوست خشک چیست؟

برای پوست خشک، سعی کنید یک اسکراب صورت و  بدن که از اسید گلیکولیک ساخته شده استفاده کنید. این یک اسید مبارزه کننده با آکنه است و می­تواند به جلوگیری از جوش زدن کمک نماید و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود ببخشد. برای کسانی که پوست چرب دارند، اسید سالیسیلیک به خوبی عمل می­کند تا سموم را حل و هر گونه ناخالصی که منافذ پوست را مسدود می­کند، تجزیه می­نماید.

خرید پرفروش ترین اسکراب های صورت از دیجی کالا

فواید استفاده از اسکراب صورت و بدن

  • پوست زبر شما را نرم می­کند و لطافت بی­نظیری را به پوست شما هدیه می­دهد
  • پوست زبر و خشک را نرم می­کند
  • آلودگی ­های موجود روی پوست را از بین می­برد
  • سلول‌های فرسوده و مرده پوست را از بین می‌برد
  • گردش خون در میان بافت و سلول­های پوست را بهبود می­بخشد
  • بوی عالی می­دهد!
  • همراه با یک مرطوب کننده عالی به بازسازی پوست شما کمک می­کند
  • حذف موهای زائد را آسان­تر نموده و از رشد موهای زائد جلوگیری می­کند

تفاوت بین اسکراب شکری و اسکراب نمکی چیست؟

اسکراب صورت و بدن شکری

اسکراب‌های صورت و بدن بر پایه شکر نسبت به نمک ساینده‌تر هستند. آنها یک لایه بردار ملایم­ و منبع طبیعی از اسید گلیکولیک هستند.

اسکراب صورت و بدن نمکی

اسکراب­های صورت و بدن بر پایه نمک از ذرات درشت­ تری تشکیل شده­ اند. این بدان معنی است که آنها برای مناطق زبر و سخت­تر پوست مانند: پا و آرنج بسیار عالی هستند. خواص سم زدایی نمک باعث می­شود آنها برای از بین بردن سلول­های مرده، خارج کردن سموم مسدود کننده منافذ و ترمیم پوست بسیار عالی باشند.

خلاصه

اگر از جمله افرادی هستید که می­خواهید همواره پوستی سالم، شاداب و زیبا داشته باشید بنابراین اسکراب­های صورت و بدن می­توانند ابزاری مناسب برای شما باشند. توصیه ما به شما این است که ابتدا پوست خود را بشناسید و به یک متخصص پوست مراجعه کنید تا شما را با اسکراب مناسب و هماهنگ با پوستتان راهنمایی کند. استفاده درست و مناسب از اسکراب­های صورت و بدن می­تواند شما را همواره مانند ستاره­ های هالیوود زیبا جلوه دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.