مکمل رنگ آبی در دکوراسیون؛ راهنمای ست آبی فرش، پرده و مبلمان

0
5/5 - (1 امتیاز)

رنگ آبی یکی از آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌ها است که آسمان و دریا را در ذهن تداعی می‌کند. با استفاده از طیف‌های مختلف رنگ آبی در دکوراسیون، علاوه‌بر ایجاد محیطی سرشار از آرامش‌، زیبایی خیره‌کننده‌ای به دیزاین خانه می‌دهید. نارنجی، سبز، خاکستری و صورتی، فقط چند نمونه از انواع مکمل رنگ آبی هستند و هرکدام، حسی خاص در دکوراسیون ایجاد می‌کنند. در ادامه با معرفی کامل مکمل‌های رنگ آبی در دکوراسیون، به شما کمک می‌کنیم بهترین ترکیب رنگ را متناسب با روحیات خود و محیط موردنظر انتخاب کنید. اگر به دنبال بهترین مکمل رنگ سورمه ای و آبی در دکوراسیون هستید، ایده‌های ناب این مطلب را از دست ندهید.

به‌ کار بردن رنگ آبی در کنار رنگ‌‌های گرم؛ خلق دیزاینی جسورانه و پرنشاط

رنگ‌های قرمز، زرد، نارنجی از رنگ‌های گرمی بوده که به‌عنوان مکمل رنگ آبی در دکوراسیون شناخته می‌شوند. هرچند که انتخاب رنگ‌های گرم برای دکوراسیون گزینه‌ای جسورانه برای دیزاین منزل است، اما وقتی این رنگ‌ها در کنار رنگی سرد مانند آبی قرار گرفته، فضایی هارمونیک، متعادل و جذاب در خانه ایجاد می‌کنند. به‌عنوان مثال با دیزاین پرده و فرش آبی با مبلمانی به رنگ قرمز، دیزاین اتاق نشیمنی متعادل و چشمگیر برای منزل خلق کنید.

نارنجی؛ بهترین مکمل رنگ سورمه ای برای ایجاد فضایی پرنشاط در دکوراسیون

طیف‌های تیره رنگ نارنجی، جذاب‌ترین مکمل رنگ سورمه ای و آبی بوده که استفاده از این ترکیب رنگی در دیزاین منزل، شادی و نشاط را برای اعضای خانواده به ارمغان می‌آورد. به‌عنوان مثال با ترکیب فرش سرمه ای با مبلمان نارنجی فضایی شاد و آرامش‌بخش را ایجاد کنید که تداعی‌کننده تصویر آسمان هنگام غروب خورشید است. همچنین با تهیه کوسن‌هایی به رنگ آبی و پرده‌ای آبی با طرح‌ و نقش‌های نارنجی به چشمگیر شدن و جذابیت دیزاین پذیرایی خانه‌تان می‌افزایید. با ترکیب طیف‌های روشن نارنجی مانند مرجانی با آبی آسمانی نیز می‌توانید دیزاینی جذاب و خاص به دکور خانه یا محل کار دهید.

قرمز؛ جذاب‌ترین مکمل رنگ آبی در دکوراسیون برای ایجاد محیطی لوکس

رنگ قرمز اصلی‌ترین مکمل آبی در دکوراسیون است؛ این رنگ تجلی عشق، شور و نشاط و جسارت بوده و ترکیب طیف‌های تیره رنگ قرمز با آبی در دکوراسیون محیطی لوکس را به اتاق نشیمن می‌دهد. به‌عنوان مثال با ترکیب مبلمان آبی تیره با فرش بختیاری قرمز لاکی اصیل ایرانی دیزاینی چشم‌نواز و شیک در خانه ایجاد کنید. همچنین ترکیب پرده و فرش سورمه‌ای وینتیج با مبلمان قرمز نیز انتخابی شگفت‌انگیز و رویایی است.

تنالیته رنگی زرد و آبی؛ خلق محیطی سرشار از شادی در دکوراسیون

رنگ زرد تداعی‌کننده پرتوهای خورشید بوده و در ترکیب با طیف‌های آبی روشن، فضایی سرشار از شادی و طراوت را در محیط خانه ایجاد می‌کند. از آن‌جایی که طیف‌ روشن رنگ زرد مکمل رنگ آبی آسمانی است با استفاده از مبلمانی به رنگ آبی روشن به همراه پرده و کوسن‌هایی زرد محیطی سرشار از حس زندگی را در خانه ایجاد کنید. همچنین با ترکیب طیف‌‌های پررنگ زرد که مکمل رنگ آبی کاربنی است، فضایی لوکس و آرامش‌بخش را در خانه ایجاد کنید؛ برای خلق این فضای شیک مبلمان آبی کاربنی یا آبی درباری را با فرش زردی که نقش‌ونگاری آبی دارد، ست کنید.

ترکیب رنگ نارنجی و آبی؛ ایجاد محیطی پرنشاط در دکوراسیون
ترکیب رنگ نارنجی و آبی؛ ایجاد محیطی پرنشاط در دکوراسیون

به‌ کار بردن مکمل‌های خنثی رنگ آبی؛ تاکیدی بر تاثیر رنگ آبی در دیزاین 

از رنگ‌های خنثی به‌عنوان متعادل‌کننده تاثیر رنگ‌های گرم و سرد استفاده می‌شود. رنگ‌های خنثی در کنار هر رنگی که قرار بگیرند به آن رنگ اجازه بروز و تاثیرگذاری می‌دهند. رنگ‌های سفید و خاکستری از رنگ‌های خنثی بوده که مکمل طیف‌های مختلف رنگ آبی هستند. در ادامه مطلب، ایده‌هایی برای خلق دکوراسیونی جذاب با رنگ آبی و مکمل‌های خنثی آن برای شما آورده‌ایم.

ترکیب سفید و آبی؛ انتخابی کلاسیک برای دیزاین خانه

استفاده از ترکیب رنگی سفید با آبی در دیزاین منزل یکی از کلاسیک‌ترین انتخاب‌ها بوده که استفاده از آن در خانه‌هایی با سبک دکوراسیون سنتی و مدرن کاربرد دارد. از آن‌جا که سفید خنثی‌ترین رنگ است می‌توان آن را با طیف‌های مختلف آبی مانند آبی نفتی، آبی آسمانی، آبی لاجوردی و کبالت ست کرد. درنتیجه با دیزاین مبلمان و پرده‌ای با رنگ سفید با طیف‌های مختلف فرش آبی، توجه و تمرکز افراد را به فرش نفیس آبی رنگ خانه جلب کنید. همچنین می‌توانید مبلمان آبی روشن را با پرده و فرش سفید رنگ ست کنید.

خاکستری؛ مکمل رنگ آبی برای خلق فضایی مدرن در دکور خانه

استفاده از ترکیب رنگ خاکستری و آبی در دکوراسیون منزل محیطی مدرن و دراماتیک ایجاد می‌کند. نقره‌ای از طیف‌های رنگی خاکستری بوده که به مدرن‌تر شدن دکور خانه یا محیط کار شما کمک می‌کند. به‌عنوان مثال مبلمان خاکستری را با فرش آبی نقره‌ای تیره و کوسن‌هایی آبی کاربنی یا آبی نفتی ست کنید. به‌علاوه، استفاده از این ترکیب رنگی برای فضاهای کاری جدی مانند شرکت‌ها نیز مناسب است. همچنین می‎‌توانید با دیزاین کردن فرش و مبلمان آبی با  پرده‌ای خاکستری وسایل دکوراتیو استیل و نقره‌ای دیزاینی شیک و لوکس به خانه یا محل کار خود دهید.

با مکمل‌‌های سرد رنگ آبی در دکوراسیون، آرامش خانه را دوچندان کنید

سبز و صورتی از مکمل‌های رنگ آبی هستند که در دسته رنگ‌های سرد قرار می‌گیرند. استفاده از دو رنگ سرد در دکوراسیون محیط آرامش‌بخش‌تری را در خانه یا محل کار شما به ارمغان می‌آورد.  ترکیب رنگ آبی با طیف‌های مختلف رنگ سبز و صورتی حس‌های متفاوتی را القا می‌کند. در ادامه به بررسی ایده‌های جذابی برای استفاده از رنگ آبی در کنار مکمل‌های رنگی سرد آن در دکوراسیون خانه پرداخته‌ایم.

ترکیب سبز و آبی در دکوراسیون؛ ایجاد محیطی سرشار از آرامش

رنگ سبز نماد نماد طبیعت، تجدید حیات و تولدی دوباره است؛ این رنگ مانند آبی، رنگی آرامش‌بخش بوده که در کنار رنگ آبی، حس نشاط و آرامش را به افراد القا می‌کند. برای دیزاین کردن دکور خانه‌ای سرشار از حس زندگی و آرامش از طیف‌های روشن رنگ سبز و آبی در کنار یکدیگر استفاده کنید. به‌عنوان مثال  با دیزاین مبلمان آبی آسمانی با فرش سبز لیمویی، محیطی پرنشاط را در اتاق نشیمن ایجاد کنید. برای داشتن فضایی مدرن در محیط کار یا پذیرایی خانه از فرش و مبلمانی با طیف‌های تیره رنگ آبی و سبز مانند ترکیب مبلمان آبی درباری با فرش زمردی استفاده کنید.

با ترکیب رنگ صورتی و آبی، دیزاینی ملایم و دلنشین داشته باشید

صورتی یکی از زیباترین و لطیف‌ترین، مکمل‌های رنگ آبی است. اگر به دنبال ایجاد فضایی روشن، شاد و ملایم در دکوراسیون خانه هستید، استفاده از پالت رنگی صورتی و آبی در کنار هم انتخابی مناسب است. برای دلنشین کردن دکوراسیون اتاق نشیمن از مبلمانی با طیف روشن رنگ صورتی در کنار فرشی به رنگ آبی آسمانی استفاده کنید. همچنین اگر مبلمانی با رنگ آبی روشن دارید برای خلق دیزاینی جذاب و ملایم از پرده و کوسن‌هایی به رنگ صورتی استفاده کنید.

ترکیب تنالیته رنگی سبز و آبی در دکوراسیون؛ خلق فضایی سرشار از آرامش
ترکیب تنالیته رنگی سبز و آبی در دکوراسیون؛ خلق فضایی سرشار از آرامش

برای خرید بهترین فرش مکمل با دکوراسیون آبی، به فروشگاه‌هایی با تنوع بالا مراجعه کنید

رنگ آبی مکمل‌های بسیاری ازجمله زرد، نارنجی، قرمز، سفید، خاکستری، سبز و صورتی دارد که گزینه‌های بسیاری برای انتخاب فرشی با این رنگ‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از رنگ‌های گرم مکمل آبی، نشاط و شور را در فضا خانه ایجاد می‌کند. به‌علاوه، به‌ کار بردن مکمل‌های سرد رنگ آبی در دکوراسیون، آرامش محیط خانه را دوچندان می‌کند. درنتیجه قبل از خرید فرش مکمل با دکوراسیون آبی به تاثیر رنگ انتخابی بر روحیه افراد توجه کنید. فرش مکمل با دکوراسیون آبی خانه یا محل کار را از فروشگاه‌های معتبری که فرش‌های باکیفیت و دوام بالا دارند مانند فرش کوروش که ضمانت‌نامه ۵ساله برای خرید فرش در اختیار شما قرار می‌دهد، خریداری کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.