لیست وسایل و لوازم مورد نیاز سگ چیست؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

اگر قرار است برای اولین بار از یک سگ نگهداری کنید، حتماً سوالات و پرسش‌های زیادی در این مورد ذهنتان را مشغول کرده است. اولین مسئله‌ای که قطعاً با آن روبرو می‌شوید، خرید وسایل لازم برای نگهداری از سگ هست که اتفاقا ما در این مطلب قصد داریم قبل از اینکه دوست کوچولوتان را به خانه بیاورید، چک لیست و راهنمای کامل خرید وسایل و لوازم ضروری سگ را به شما معرفی کنیم.

با لیست وسایل مورد نیاز سگ خانگی آشنا شوید!

اگر تا به حال برای خرید غذا و ملزومات حیوانات خانگی به پت شاپ سر زده باشید احیاناً با قفسه‌هایی مملو از محصولات و وسایل جور واجوری از پت ها روبرو شده اید. قطعاً خرید تمامی این وسایل برای یک حیوان خانگی ضرورتی ندارد. از این رو ما در اینجا به طور کلی به لوازم ضروری و مورد نیاز سگ پرداخته‌ایم که شامل موارد زیر است:

غذای خشک سگ

به اعتقاد دامپزشکان بهترین و سالم ترین نوع خوراک ، غذای خشک سگ است که از مزایای آن می توان ماندگاری بالا، قیمت پایین نسبت به کنسرو، کامل و مغذی بودنش دانست.

در غذای خشک انواع پروتئین، چربی های مفید، فیبر، مواد معدنی و انواع ویتامین ها یافت می شود که می توان از آن به عنوان یک غذای سالم برای سگ نام برد.

ظرف آب و غذای سگ

غذا خوردن سگ در یک ظرف تمیز و مناسب به اندازه خود غذا اهمیت دارد. خیلی‌ها دوست دارند ظاهر شیک و زیبای ظرف هم در انتخابشان دخیل باشد. انواع مختلفی از ظروف غذای سگ در بازار موجود است که معروف‌ترین آنها شامل:

  • ظرف غذای استیل
  • ظرف غذای پلاستیکی
  • ظرف غذای سیلیکونی و تاشو
  • ظرف غذای پایدار
  • ظرف غذای سینی‌دار
  • ظرف غذای اتوماتیک است.

ظروف پلاستیکی علاوه بر اینکه قیمت ارزانی دارد، به شدت بادوام و دارای تنوع بالایی است. به شخصه من برای سگم ظرف دوقلو تهیه کرده‌ام که سال‌هاست از آن استفاده می‌کند که یک ظرف برای غذا و یک ظرف دیگر برای آب دارد.

 

بعضی از این ظروف غذا به شکل دوقلوی مخزن‌دار است که وجود مخزن آب در وسط ظرف باعث می‌شود بطری آب به آن وصل شود و خیال شما را از بابت اینکه همیشه سگتان به آب تازه دسترسی دارد راحت کند. ناگفته نماند این ظرف به خاطر حجم و جنس پلاستیکیش بیشتر برای سگ‌های کوچک و عروسکی مناسب است.

اما اگر سگ بزرگ یا خیلی بازیگوشی دارید بهتر است از ظرف‌های سنگین‌تر و بزرگتر برای آن ها خریداری کنید؛ چون سگ‌های بازیگوش به راحتی می‌توانند آن را تکان دهند یا آن را واژگون کنند.

اگر هم خیلی اهل سفر و گشت و گذار هستید و پایه ثابت سفرتان سگتان است از خرید یک قمقمه آب برای دوست عزیزتان غافل نشوید.

جای خواب سگ

سگ‌ها هم مثل همه ماها نیاز به یک جای خواب نرم و گرم و راحت دارند تا بتوانند با خیال راحت استراحت کنند و بخوابند. ازاین رو جای خواب یکی از مهم‌ترین لوازم ضروری سگ به حساب می‌آید. انواع مدل‌های جای خواب سگ می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • جای خواب مسطح و تخت
  • جای خواب تشکی
  • جای خواب لبه‌دار
  • جای خواب دوناتی
  • جای خواب مسقف و لانه‌ای

اگر سگتان موهای بلند و پوشش دو لایه‌ای دارد خب قطعاً تحمل بالایی در برابر سرما خواهند داشت، از این رو نباید جای خوابشان را خیلی گرم و پشمی انتخاب کنید و برعکس اگر سگتان سرمایی است بهتر است برای آنها به فکر تهیه یک جای خواب نرم و گرم باشید.

به غیر از همه موارد گفته شده جای خواب سگ باید با جثه سگ تناسب داشته باشد، به طوری که سگ به راحتی بتواند در آن دراز بکشد و بخوابد.

باکس سگ

هیچ می دانستید اگر که سگتان را بخواهید به کلینیک دامپزشکی یا جایی ببرید مواقعی که سگ درون ماشین است بهتر است آن را در یک باکس مخصوص و مناسب خودش قرار دهید تا امنیت بیشتری داشته باشد!

البته که باکس سگ فقط برای حمل و نقل کاربرد ندارد و کاربری‌های دیگری هم در خانه می‌تواند داشته باشد، مثل زمان‌هایی که مهمانانتان از سگ می‌ترسد، بهتر است سگ در باکس مخصوص خودش باشد یا زمان‌های کوتاهی که نمی‌توانید مراقب سگتان باشید می‌توانید از این وسیله برای کوتاه مدت استفاده کنید.

خوب است بدانید دو نوع کلی باکس سگ برای آنها در بازار وجود دارد: باکس‌های پلاستیکی که در اندازه‌های مختلف و برای تمام نژادها کاربرد دارد وباکس‌های نرم و پارچه‌ای که همان کیف ساک و کوله پشتی ها را شامل می شود و برای نژاد سگ‌های کوچک و سبک قابل استفاده است.

باکس‌های پلاستیکی علاوه بر استحکام و دوام بالای آن، محفظه کوچکی بالای باکس است که می‌توانید ظروف آب و غذا، لوازم بهداشتی و ضروری حیوان دلبندتان را در آن قرار دهید.

همچنین کیف‌های حمل و نقل سگ در عین زیبایی و لوکس بودن آن برای حمل سگ‌های کوچک تا زیر وزن ۶ کیلو مناسب است. گفتنی است جلوی کیف یک توری وجود دارد که باعث گردش هوا درون کیف می‌شود و هم اینکه سگ می‌تواند از آنجا بیرون را تماشا کند. همچنین درون این کیف قلابی تعبیه شده که با اتصال قلاب به آن جلوی پریدن ناگهانی سگ را می‌گیرد. خلاصه اینکه اگر به دنبال خرید وسایل برای توله سگتان هستید این کیف زیبا را هم مد نظر داشته باشید.

لباس سگ

خیلی‌ها حتی کسانی هم که سگ دارند، به اشتباه تصور می‌کنند لباس سگ فقط جنبه تزیینی و مد دارد.

درست است که لباس‌های بامزه و خوشگل می‌تواند ظاهر سگ را به شدت زیبا کند، اما باید بدانید کاربردهای لباس سگ می‌توان به موارد زیر باشد:

  • پوشش محافظ در برابر باد، باران، تابش آفتاب و سرما
  • جلوگیری از ریزش مو و ریختن موها در محیط خانه
  • جلوگیری از بروز حساسیت برای اهالی خانه
  • محافظت از نیش حشرات، تیغ و خار گیاهان و گل و لای
  • جلوگیری از ابتلای سگ به انواع بیماری‌ها

خیلی اوقات سگتان علاوه بر لباس به کفش، جوراب مخصوص و دستکش در برابر خیس شدن و برف و یخ و برخورد با تیغ و اشیا برنده نیز نیاز پیدا می‌کنند.

پارک سگ

به طور کلی پارک سگ به خاطر ایجاد فضای اختصاصی و امنی که برای بازی و استراحت ایجاد می‌کند، می‌تواند یکی از کاربردی‌ترین لوازم مورد نیاز سگ خانگی برشمرد که نباید از آن اصلاً غافل شد.

اگر سگ خیلی پر انرژی و با زیگوشی دارید یا قرار است برای چندین ساعت سگ را در خانه تنها بگذارید، بهتر است از پارک سگ استفاده کنید. پارک سگ مخصوصاً زمانی به کارتان می‌آید که تازه یک سگ گرفته‌اید و هنوز سگتان رفتار و آموزش لازم را ندیده است. در این موارد بهتر است اسباب بازی‌های سگتان را درون این وسیله قرار دهید تا سگتان برای مدت طولانی سرگرم باشد تا در نبود شما وسایل خانه را خراب نکنند و به هم نریزند.

یادتان باشد فضای این پارک باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که سگ به راحتی بتواند در آن راه برود، دراز بکشد و بازی کند. خوبی این وسیله این است که می‌توان آن را داخل فضای داخلی منزل و یا در فضای باز مثل حیاط قرار داد.

توالت سگ

خیلی از صاحبان سگ ترجیح می‌دهند به جای بردن سگشان به فضای بیرون از خانه، از توالت سگ استفاده کنند.

توالت سگ در مقایسه با پد به صرفه‌تر است و برای توله‌ها و همین طور سگ‌های بالغ قابل استفاده است.

در نوع توالت مشبک سگ، یک صفحه پلاستیکی مشبک و قابل شستشو روی سینی کف قرار دارد که از خیس شدن پای سگ هنگام ادرار جلوگیری می‌کند . فراموش نکنید هرچقدر ابعاد توالت بزرگتر باشد احتمال ریختن ادرار به بیرون کمترخواهد بود.

سخن پایانی

خب رسیدیم به پایان مقاله و ما بر حسب تجربه ضروری ترین لوازم سگ را برشمردیم. هر چند وسایل مهم و ضروری دیگری مانند لوازم بهداشتی و آرایشی هم برای این حیوانات وفادار لازم است که به دلیل محدودیت موفق نشدیم به آن ها بپردازیم. احیاناً ممکن است این سوال برایتان پیش آمده که از کجا می‌توانیم این وسایل را تهیه کنیم! ما به شما پت شاپ اینترنتی معتبر فراپت را معرفی می‌کنیم که بتوانید کلیه محصولات حیوانات خانگی را یکجا و با تنوع بالا و اطلاعات تکمیلی و جزئی مشاهده کنید.

در پت شاپ فراپت کلکسیون کاملی از انواع محصولات برندهای مختلف را در طیف قیمتی متفاوت مشاهده خواهید کرد. حتی شما می توانید جهت خرید غذا و ملزومات حیوانات خانگی از کارشناسان فروش مشاوره رایگان بگیرید و از مقالات مفید آن در رابطه با حوزه حیوانات خانگی استفاده کنید. فراپت در ارسال به موقع محصولات به شدت خوش قول و مسئولیت پذیر عمل کرده است، پس با اطمینان خاطر و براحتی ثبت سفارش و خرید کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.