دلیل کار نکردن مایکروفر ال جی

0
5/5 - (2 امتیاز)

علت کار نکردن مایکروفر ال جی چیست؟ منظور از کار نکردن مایکروفر می تواند گرم نکردن یا روشن نشدن آن باشد که در ادامه به بررسی تمامی دلایل کار نکردن مایکروویو می پردازیم.

کار نکردن ماکروفر می تواند به دلیل مشکلات سیم کشی یا خرابی قطعه ای باشد. از آنجائیکه تعمیرات ماکروفر نیازمند تخصص و ابزارهای خاص است بهتر است توسط متخصصین بررسی و اقدام به رفع مشکل شود تا از بروز آسیب های جدی تر جلوگیری شود.

قبل از اقدام به تعمیر مایکروفر باید علت کار نکردن آن را بیابید. تشخیص صحیح مشکل و قطعه آسیب دیده بسیار ضروری است و تاثیر بسزایی در کاهش زمان و هزینه دارد. به همین خاطر پیشنهاد می شود اگر در کارهای فنی تخصصی ندارید از تعمیرات خودسرانه خودداری کنید و رفع مشکل دستگاه خود را به تعمیرگاه های مجاز تعمیرات مایکروویو ال جی بسپارید.

دلایل کار نکردن مایکروویو ال جی

مایکروفرها دستگاه های بسیار پیچیده ای هستند که حاوی قطعات الکترونیکی با ولتاژ بالا هستند که حتی اگر به برق وصل نباشد می تواند خطرات بسیار جدی ایجاد کنند. به همین خاطر پیشنهاد می شود بررسی دلیل کار نکردن مایکروفر و رفع آن را به متخصصین بسپارید.

جهت ایمنی، قبل از تعمیر مایکروفر ال جی باید خازن به درستی تخلیه شود تا از خطر برق گرفتگی جلوگیری شود.

موارد زیر دلایل کار نکردن مایکروفر هستند:

·         قطعی برق و مشکلات پریز و دوشاخه

·         خرابی درب یا میکروسوئیچ درب

·         مشکلات مربوط به ترموستات

·         خرابی دیود

·         خرابی فن و سیستم خنک کننده

·         خرابی مگنترون

·         خرابی ترانس های ولتاژ

·         خرابی فیوز حرارتی

·         خرابی فیوز سرامیکی

·         خرابی پنل نمایشگر و صفحه کلید

·         معیوب شدن اتصالات داخلی

·         خرابی برد الکترونیکی

 

مشکلات برقی علت کار نکردن مایکروویو ال جی

یکی از از اصلی ترین و ساده ترین دلایل کار نکردن مایکروفر ال جی، مشکلات برقی هستند. برای رفع این مشکل موارد زیر را به ترتیب بررسی کنید.

  • برق منزل را چک کنید تا قطع نباشد یا امکان دارد فیوز پریده باشد.
  • پریز برق را چک کنید اگر خراب است تعویض شود.
  • دوشاخه و محافظ برق را چک کنید تا سالم باشند.

 

معیوب شدن درب یا میکروسوئیچ درب مایکروویو ال جی

مشکلات درب می تواند علت کار نکردن مایکروویو باشد. اگر درب مایکروفر به درستی بسته نشود مایکروفر شروع به کار نمی کند.

برای رفع این مشکل باید درب و میکروسوئیچ درب بررسی شود امکان دارد درب تاب برداشته باشد یا میکروسوئیچ خراب باشد و پیام بسته شدن درب را به برد ارسال نکند تا مایکروفر شروع به کار کند.

مشکلات مربوط به ترموستات علت کار نکردن مایکروفر ال جی

ترموستات یک سنسور حرارتی است که وظیفه کنترل دما را برعهده دارد. ترموستات در مایکروفر وظیفه قطع و وصل کردن مگنترون را برعهده دارد و اگر این قطعه خراب شود می تواند علت کار نکردن ماکروفر باشد.

ترموستات قطعه ای حساس و مهم است که تعمیر آن نیاز به تخصص دارد. برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی تر و خطر برق گرفتکی حتما از متخصصین کمک بخواهید.

خرابی دیود مایکروفر ال جی

دیود جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل می کند. با خرابی دیود، جریان مستقیم برای روشن شدن مگنترون تامین نمی شود و این مشکل می تواند علت کار نکردن مایکروفر باشد.

چنانچه متوجه مشکلی در دیود مایکروفر شده اید برای رفع این مشکل حتما از متخصصین کمک بخواهید. برای درخواست تعمیرات ماکروفر ال جی در محل کافیست با شماره 67549-021 تماس بگیرید تا متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل اعزام شوند.

خرابی فن یکی از دلایل کار نکردن مایکروفر ال جی

فن در تمامی لوازم برقی جهت جلوگیری از افزایش دما در دستگاه به کار رفته است. خرابی فن باعث شود دمای دستگاه بالا برود و به قطعات دیود، مگنترون، خازن و… آسیب وارد کند و در نهایت این مشکل علت کار نکردن مایکروویو شود.

اگر فن دستگاه شما با مشکل مواجه شده است سریعا اقدام به تعمیر یا تعویض آن کنید تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کنید.

خرابی مگنترون دلیل کار نکردن مایکروویو ال جی

مگنترون یکی از اصلی ترین قطعات ماکروفر است که وظیفه گرم کردن یا پخت غذا را برعهده دارد. اگر مگنترون خراب شود دستگاه قادر به ایجاد امواج نخواهد بود در نتیجه این مشکل می تواند علت گرم نکردن ماکروفر ال جی باشد.

علائم خرابی مگنترون می تواند تولید صداهای نابه هنجار، استشمام بوی سوختگی، جرقه زدن، گرم نکردن غذا، خاموش شدن دستگاه، پریدن فیوز و… باشد. برای رفع این مشکل باید قطعه مگنترون توسط متخصصین تعویض شود.

خرابی ترانس های ولتاژ ماکروفر ال جی

ترانس های ولتاژ، ولتاژ ورودی به مگنترون را افزایش می دهد تا امواج مورد نیاز برای گرم کردن غذا تامین شود. اگر ترانس خراب شود و ولتاژ مورد نیاز مگنترون تامین نشود، مایکروفر قادر به گرم کردن مواد غذایی نیست و گاهی اوقات منجر به روشن نشدن مایکروویو ال جی می شود. برای رفع این مشکل باید قطعه مورد نظر توسط متخصصین تعمیر یا تعویض شود.

خرابی فیوز حرارتی و فیوز سرامیکی مایکروویو ال جی

خرابی فیوز حرارتی و فیوز سرامیکی می تواند علت کار نکردن مایکروفر ال جی و روشن نشدن دستگاه باشد.

فیوز حرارتی از داغ شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری می کند تا قطعات داخلی آسیب نبینند. زمانی که دما بالا برود، فیوز حرارتی ذوب می شود و جریان برق ماکروفر قطع می شود تا از آسیب رساندن به قطعات دیگر و خطر آتش سوزی جلوگیری کند.

فیوز سرامیکی ظرفیت شکست یا گسست بالایی در برار نوسانات شدید برق ندارد، زمانی که نوسانات شدید برق رخ می دهد این قطعه به سرعت سوخته و دستگاه را از آسیب های بیشترمثل سوختن برد و قطعات دیگر امن نگه می دارد.

برای رفع این مشکل حتما باید قطعه فیوز حرارتی و فیوز سرامیکی توسط متخصصین چک شود و در صورت خرابی تعویض شوند.

خرابی پنل و دکمه های مایکروفر ال جی

اصلی ترین علت کار نکردن مایکروویو ال جی، خرابی پنل یا صفحه کلید دستگاه است. اگر مایکروفر شما روشن می شود اما کار نمی کند مشکل از خرابی دکمه ها یا صفحه کلید است که برای رفع آن باید مدارها و اتصالات داخلی بررسی و تعمیر یا تعویض شوند.

تشخیص و رفع این مشکلات نیازمند تخصص و مهارت است. اقدام به تعمیرات بدون دانش و تجربه باعث آسیب رساندن به قطعات دیگرمی شود به همین خاطر حتما از متخصصین کمک بخواهید.

معیوب شدن اتصالات از دلایل کار نکردن ماکروویو ال جی

قطعی یا فرسودگی اتصالات بین قطعات یکی از اصلی ترین دلایل کار نکردن مایکروویو است. گاهی اوقات با مرور زمان اتصالات داخلی دچار فرسودگی یا قطعی می شوند که نیازمند تعمیر یا تعویض هستند.

به طور مثال با قطعی اتصال بین برد و مگنترون، فرمان گرم کردن غذا صادر نمی شود. برای رفع این مشکل می توانید از خدمات نمایندگی های مجاز تعمیرات ماکروفر ال جی استفاده کنید.

خرابی برد الکترونیکی مایکروویو ال جی

برد یکی از مهم ترین قطعات ماکروفر است که عملکرد تمامی قطعات را کنترل می کند. در صورت خرابی برد عملکرد تمامی قطعات با مشکل مواجه می شود و این مشکل می تواند علت کار نکردن ماکروفر ال جی باشد.

تعمیر یا تعویض برد نیازمند تخصص و دانش فنی است به همین خاطر پیشنهاد می شود تعمیر یا تعویض برد الکترونیکی را به تعمیرکاران الکترونیک بسپارید.

 

مزایای استفاده از خدمات تعمیرات ماکروفر ال جی در سرویس برتر

تعمیر در محل

کلیه خدمات تعمیرات ماکروفرال جی توسط متخصصین سرویس برتر در محل انجام می شود.

خبره ترین متخصصین

کلیه تعمیرکاران ما با سابقه کاری بالا و آشنا با عملکرد آخرین مدل های ماکروفر ال جی آماده خدمات رسانی به شما هستند.

سرویس دهی در کلیه مناطق تهران

تعمیرکاران ما آماده خدمات رسانی تعمیرات ماکروفر ال جی در تمامی مناطق غرب ، شرق ، شمال و جنوب تهران هستند.

تعمیرات همراه با گارانتی کتبی

کلیه خدمات تعمیرات مایکروویو و سولاردام ال جی  در سرویس برتر شامل 3 تا 6 ماه گارانتی کتبی است.

خدمات در کوتاه ترین زمان ممکن

بعد از ثبت درخواست تعمیر ماکروفر ال جی متخصصین ما در کوتاه ترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت و زمان دقیق مراجعه را هماهنگ خواهند شد.

استفاده از قطعات اصلی و اورجینال

کلیه قطعات مصرفی در تعمیر ماکروفر ال جی اورجینال و اصلی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.