بهترین دستگاه لیزر فایبر با کارایی و دقت بالا!

0
5/5 - (1 امتیاز)

با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های برش لیزری جایگزین ابزارهای ساده و تجهیزات قدیمی در صنعت حکاکی و مارکینگ شده اند و تحولی عظیم را به وجود آورده اند. این دستگاه ها توان حکاکی روی چوب، سطوح فلزی و سایر متریال را با دقت و سرعت بالا دارند. هم چنین با استفاده این وسیله حکاکی دقیق، هیچ محدودیتی در انتخاب طرح و نقش مورد نظر وجود نخواهد داشت.

انتخاب دستگاه لیزر فایبرمارکینگ، به عنوان بهترین ابزار برای حکاکی روی سطوح مختلف، راندمان تولید را افزایش خواهد داد. لیزر فایبر از پیشرفته ترین و جدیدترین تکنولوژی ها در حوزه حکاکی و برشکاری است. لیزر فایبر مارکینگ به دلیل داشتن بازه و قدرت بالا در طیف وسیعی از صنایع و زیرساخت ها استفاده می شود. همچنین با توجه به قابلیت تولید طول موج های متفاوت، در برش لیزری، حکاکی، مارکینگ و جوشکاری نیز به کار می روند. استفاده از خدمات برش لیزر فایبر نیز در صنایعی مانند الکترونیک، فلزی، لوازم منزل، تجهیزات پزشکی، لوازم جانبی خودرو و غیره بسیار رواج دارد.

دستگاه لیزر فایبر چیست؟

دستگاه حکاکی و مارکینگ لیزری فایبر نوعی سیستم حکاکی لیزری است که از لیزر فایبر پرقدرت برای حکاکی یا علامت گذاری مواد مانند فلزات، پلاستیک، سرامیک و غیره استفاده می کند. این ماشین ها بسیار دقیق هستند و می توانند طرح ها یا متن های پیچیده ای را روی سطح مواد ایجاد کنند.

آن ها معمولا در تنظیمات صنعتی برای شناسایی محصول، نام تجاری و سریال سازی قطعات کاربرد دارند. حکاکی ها و نشانگرهای لیزری فایبر بین صاحبان مشاغل کوچک برای ایجاد هدایای سفارشی، جواهرات و سایر موارد محبوبیت دارند. دستگاه های لیزر فایبر در انواع و سایزهای متفاوتی تولید می شوند.

نحوه کارکرد دستگاه لیزر فایبرمارکینگ

این دستگاه کارآمد و دقیق از کابل فیبر نوری به عنوان محیط فعال برای تقویت و انتشار نور استفاده می کند و به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله تولیدی، پزشکی و نظامی حضور دارد. محیط فعال در دستگاه لیزر فایبر را معمولا از یک عنصر خاکی کمیاب مانند اربیوم یا ایتربیوم می سازند که برای ایجاد محیط فعال به فیبر داپ می شود.

وقتی که یک منبع نور را با شدت بالا مانند لیزر دیود به فیبر تزریق می‌کنند، اتم ها یا مولکول های محیط فعال تحریک می شوند و نور ساطع می کنند. عبور از فیبر این نور را تقویت خواهد کرد، بنابراین پرتو نور بسیار متمرکزی ایجاد خواهد شد.

عوامل موثر در انتخاب بهترین دستگاه لیزر فایبر چیست؟

عوامل موثر در انتخاب بهترین دستگاه لیزر فایبر چیست؟

انتخاب بهترین دستگاه لیزر فایبر به عوامل مختلفی مانند نیازمندی شما، بودجه و نوع موادی بستگی دارد که با آن کار خواهید کرد. در اینجا چند فاکتور کلیدی را معرفی می کنیم تا برای انتخاب دستگاه لیزر فایبر به آن ها توجه کنید:

برند دستگاه

اصلی ترین و گران ترین بخش دستگاه فایبر منبع تغذیه آن است. بنابراین برند سورس دستگاه اهمیت بالایی دارد. استفاده از برندهای متفرقه پس از مدت کوتاهی توان دستگاه را بسیار کاهش می دهند. IPG، MAX و RAYCUS از معتبرترین برندهای موجود در ایران هستند.

توان سورس

توان سورس، قدرت دستگاه را تعیین می کند که در بازه 20 وات (توان پایین) تا 100 وات (توان بالا) وجود دارند. پرطرفدارترین توان های دستگاه فایبر، 30 و 50 وات است. در بیشتر مواقع از دستگاه فایبر با توان 30 وات استفاده می شود. اما برای حکاکی یا برش روی طلا یا جواهرات دستگاه لیزر فایبر با توان 50 وات را بر می گزینند.

کیفیت بدنه دستگاه لیزر فایبر مارکینگ

بعد از سورس، کیفیت بدنه در درجه بعدی اهمیت انتخاب بهترین دستگاه لیزر فایبر قرار دارد. کیفیت پایین بدنه با میزان عمر مفید دستگاه و عملکرد آن رابطه مستقیمی دارد. بدنه دستگاه در سه دسته سبک، استاندارد و سنگین تولید می شود.

درجه کیفی و طول عمر

برند سورس ریکاس محبوبیت بیشتری دارد و با درجات کیفی متفاوتی QB (بهترین)، Q (متوسط) و QE (کمترین) به تولید می رسد. بهترین طول عمر دستگاه را باید 100 هزار ساعت در نظر بگیرید.

قابل حمل یا ثابت بودن دستگاه

برای برش یا حکاکی قطعات قابل حمل و سبک، دستگاه فایبر ثابت و غیرقابل حمل را انتخاب کنید و برای قطعات غیرقابل حمل و بزرگ از دستگاه فایبر پرتابل (قابل حمل) کمک بگیرید.

کامپیوتر داشتن دستگاه

ماشین های خودکار، بهره وری را افزایش و هزینه های نیروی کار را کاهش می دهند. بررسی کنید آیا به ماشین تمام اتوماتیک نیاز دارید یا یک ماشین نیمه اتوماتیک هم نیازهای شما را برآورده می کند.

دقت

توجه به دقت دستگاه را از یاد نبرید. هرچه میزان دقت آن بالاتر باشد، سرعت آن نیز بیشتر خواهد بود.

مزایا و معایب دستگاه لیزر فایبر چیست؟

از مزایای مهم بهترین دستگاه لیزر فایبر باید به قابلیت حک روی متریال های مختلف با دقت بالا توسط آن اشاره کنیم. سایر مزایا به صورت مختصر به شرح زیر بررسی می شود.

  • راندمان بالا

راندمان بالا را باید از مزایای کلیدی دستگاه لیزر فایبر دانست. زیرا لیزرهای فیبر می توانند درصد بیشتری از انرژی ورودی را به توان خروجی تبدیل کنند و کارایی آن ها را افزایش دهند.

  • سرعت و دقت بالا

کیفیت بالای پرتو هم از امتیازات لیزرهای فایبر شمرده می شود. پرتو حاصل از لیزر فیبر بسیار متمرکز است و محدوده طول موج باریکی دارد که آن را برای برش دقیق، جوشکاری و سایر کاربردهای تولیدی مناسب می سازد.

  • قابلیت تنظیم اشعه لیزر

برای مواد مختلف می توان با تنظیم اشعه لیزر قدرت آن را افزایش یا کاهش داد.

از معایب این دستگاه می توان به هزینه بالای آن اشاره کرد.

بررسی چند نمونه از بهترین دستگاه لیزر فایبر

بررسی چند نمونه از بهترین دستگاه لیزر فایبر

در ادامه چند مورد از بهترین دستگاه‌های لیزر فایبر را بررسی می کنیم.

دستگاه لیزر فایبر حکاکی perfect مدل PEDB-400B

این مدل را در فهرست بهترین دستگاه لیزر فایبر می توان دید. از این دستگاه برای حکاکی با دقت بالا استفاده می شود و توانایی حکاکی پیچیده ترین طرح ها و اشکال را دارد. همچنین دستگاه حک پرفکت با عمر و بازدهی بالا در مقایسه با بقیه لیزرها تعداد بیشتری از قطعات را حکاکی می کند.

مشخصات دستگاه عبارت اند از:

سورس لیزر ریکاس

توان بالا و کیفیت بالای پرتو خروجی

طول عمر بالا (100 هزار ساعت)

دارای آینه های آنتی رفلکت

کیفیت بالا و دقت بالا در حکاکی (در سرعت های بالا)

دستگاه لیزر فایبر حکاکی perfect مدل PEDB-400B

دستگاه لیزر فایبر حکاکی Raycus مدل Supa-FP30

این دستگاه برای حکاکی با دقت بالا به کار می رود. مشخصات آن را بشناسیم:

سورس لیزر ریکاس

توان لیزر:30 وات

دقت و عمق حکاکی: 0.1 الی 0.01 میلی متر و بستگی به جنس متریال دارد.

حداکثر سرعت حکاکی :7000 میلی متر بر ثانیه

دارای سیستم خنک کننده

دستگاه لیزر فایبر حکاکی مدل MZF20B

این دستگاه به دلیل کیفیت بالای پرتو لیزر، کیفیت و دقت حکاکی زیادی نشان می دهد. همچنین قابلیت حکاکی حروف یا اشکال بسیار کوچک را روی اجسام دارد. برق تک فاز این دستگاه کم مصرف و طول عمرش 100 هزار ساعت است و حکاکی روی قطعه را با سرعت حداکثر 10 هزار میلی متر بر ثانیه انجام می دهد.

کلام آخر

بهترین دستگاه لیزر فایبر دستگاهی است که توان خروجی بالا، کیفیت پرتو عالی و عملکرد قابل اعتمادی نشان دهد. همچنین نگهداری آسان و کارکرد، رابط کاربرپسند و ساختاری قوی داشته باشد. دستگاه لیزر فایبرمارکینگ ایده آل باید بتواند کارهای زیادی مانند برش، جوشکاری، علامت گذاری و حکاکی را با دقت و سرعت بالا انجام دهد.

چنین دستگاهی با عملکرد عالی و ویژگی های پیشرفته می تواند به کسب و کارها در افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و بهبود کارایی کمک کند. سرمایه گذاری در دستگاه لیزر فایبر مناسب می تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.