طولانی ترین شب سال را با تخفیف شب یلدا سپری کن

0
5/5 - (1 امتیاز)

یلدا، شبی که گرما را در قلب زمستان به خانه ایرانی ها می برد. همانطور که می دانید در این شب خانواده ها دور هم جمع می شوند و نشان می دهند که حتی یک دقیقه بیشتر با هم بودن چقدر ارزشمند است. در شب طولانی یلدا، کارهای مختلفی انجام می شود. از خوردن خوراکی و فال گرفتن تا تزئین خانه و تفریح. برای انجام این کارها نیاز به خرید وسایل و خوراکی های خاص شب یلدا دارید. چه چیزی از این بهتر که بتوانید تمام این خریدها را با تخفیف شب یلدا انجام دهید؟

شب یلدا، سنت ها و فرهنگ ها

کشور زیبای ایران با تمدن بی مانند خود، سنت ها و فرهنگ هایی دارد که گرامی داشتن آن ها نه تنها جنبه سرگرمی دارد، بلکه یک مسئولیت فرهنگی برای همه ما فرزندان این خاک محسوب می شود. جشن و دورهمی شب یلدا یکی از این سنت های زیباست. معمولاً هر کس با هر توان مالی تلاش می کند تا بتواند تدارک خوبی برای این شب داشته باشد. اگرچه، افزایش روز افزون قیمت ها کمی جشن و شادی را کم رنگ می کند؛ اما باز هم ساکنان این سرزمین برای حفظ فرهنگ های کهن خود تلاش می کنند. از طرف دیگر، فروشگاه های مختلفی مثل اسنپ فود، دیجی کالا و باسلام هم با ارائه تخفیف های مخصوص یلدا روی محصولات خود سعی می کنند در حد توانشان در اعتلای این فرهنگ ها موثر باشند.

محصولات شب یلدا را با تخفیف بخرید

این که چه محصولاتی برای شب یلدا نیاز داشته باشید، به برنامه شما برای این شب مربوط می شود. در بسیاری از شهرهای ایران رسم است که در سال اول ازدواج برای عروس هدیه شب یلدا خریداری شود. اگر خرید شما مربوط به هدیه عروس باشد، باید از میوه ها، آجیل ها، تنقلات، لباس، کفش و … استفاده کنید. توجه داشته باشید که همه این محصولات را می توانید در یلدای 1402 با کد تخفیف با سلام با قیمت کم تری خریداری کنید. باسلام علاوه بر تنوع بسیار بالای محصولات، قیمت های مناسبی نیز دارد. این فروشگاه یکی از بهترین گزینه ها برای خرید مواد غذایی و خوراکی هاست. به خصوص اگر می خواهید اقلامی مانند آجیل شب یلدا را به طور مستقیم از تولیدکننده اصلی بدون واسطه خریداری کرده و از کیفیت آن مطمئن باشید باسلام برای شما مناسب ترین گزینه است. تخفیف های مناسبتی همراه با کد تخفیف باسلام هم به شما اطمینان می دهند ارزان ترین خرید را انجام دهید.

از بحث عروسی و هدیه که بگذریم، متداول ترین جشن های شب یلدا مهمانی های خانوادگی هستند. البته که برای برگزاری آن هم به محصولات خاصی نیاز دارید. جشن یلدا می تواند از یک دورهمی کوچک تا یک جشن خاص و باشکوه متفاوت باشد. در هر صورت باید محصولاتی را خریداری کنید. در ادامه، با معرفی برخی از این محصولات به شما کمک می کنیم تا برنامه ریزی بهتری داشته باشید.

خرید انواع تنقلات و میوه

بخش بزرگی از شادی های شب یلدا به خوراکی های خوشمزه آن مربوط می شود. یلدا شبی است که باید در آن رژیم غذایی و کنترل کالری را کنار گذاشته و فقط از این شب لذت ببرید. البته، این جنبه از مهمانی های یلدا برای کودکان شاید بسیار جذاب تر باشد. انواع میوه های تازه یا خشک، آجیل و مغزهایی مثل پسته و بادام و تخمه و قیصی از جمله خوراکی های مفید و خوشمزه این مراسم هستند. اگر چه همه میوه ها را می توانید در این شب میل کنید؛ اما  انار و هندوانه به عنوان نمادهای یلدا معرفی می شوند. انار میوه بهشتی است و به عنوان نمادی از برکت در سفره ها گذاشته می شود. هندوانه هم میوه تابستان است. حضور آن در تدارکات یلدا به معنی امید برای سپری کردن سرمای زمستان و رسیدن به بهار و تابستان است.

علاوه بر انواع میوه های تازه و خشک، شیرینی و آجیل هم بخشی از خوراکی های این شب است. برای خرید آنلاین تمامی این محصولات می توانید به اسنپ فود سر بزنید. اسنپفود تلاش می کند با ارائه تخفیف شب یلدا، امکان خریدی مقرون به صرفه را برای تمام هموطنان در تمامی شهرها فراهم کند. تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که بعد از انتخاب اقلام مورد نیاز، کد تخفیف اسنپ فود را به کار ببرید. این نکته را هم به یاد داشته باشید که با کمی خلاقیت و با ابزارهای ساده می توانید این تنقلات را به شکل های مختلف تزئین کنید. بدین ترتیب هم میز یلدای جذاب تری دارید و هم کودکان رغبت بیشتری برای خوردن چنین خوراکی های مقوی و مفیدی خواهند داشت.

خرید اینترنتی با تخفیف شب یلدا

دیوان حافظ، از سنت های حذف نشدنی شب یلدا

یکی از جذاب ترین کارهایی که می توانید در شب یلدا انجام دهید تفأل زدن به حافظ است. می توانید در سفره یلدای خود یک دیوان حافظ با هر شکلی قرار دهید. البته فال گرفتن تنها هدف داشتن این کتاب نیست. شما می توانید با مطالعه اشعار حافظ در دور همی های خود، فرهنگ فارسی را زنده نگه دارید و کودکان خود را با ادبیات فارسی و شاعران بزرگی مانند حافظ آشنا کنید. کتاب های حافظ از نظر خط، ویژگی های ظاهری و … انواع مختلفی دارند که می توانید از بین آن ها مناسب ترین را انتخاب کنید.

به طور مثال، اگر شما دستی بر شعر و ادبیات دارید و می توانید خودتان شعرها ار تفسیر کنید، یک دیوان شعر بخرید. اگر این توانایی را ندارید، کتاب های شعری بخرید که خودشان تفسیر هم دارند. همچنین، کتب حافظ نگارگری شده و تذهیب شده نیز موجود هستند. اگر دیوان حافظ را برای هدیه می خواهید این نوع بهترین انتخاب خواهد بود. برای خرید دیوان حافظ مثل بسیاری دیگر از محصولات مناسب یلدا می توانید به دیجی کالا سر بزنید. تخفیف های یلدایی دیجی کالا به طور معمول، هر ساله برگزار شده و شانسی بی نظیر برای خرید ارزان به شمار می آیند. این جشنواره مصارف با یلدا بوده و معمولاً چند روز ادامه دارد. بنابراین، اگر به دنبال سایتی برای خریدهای یلدا می گردید، دیجی کالا از بهترین انتخاب های پیش روی شما است که همه چیز از آجیل یلدا تا کتاب حافظ از آن قابل تهیه است.

ترکیبی از شمع، عود و گل طبیعی برای داشتن دکور جذاب در شب یلدا

برای بسیاری از افراد تزئین و دکوراسیون در شب یلدا بسیار اهمیت دارد. برای انجام این کار نیاز نیست که حتماً هزینه های زیادی را متقبل شوید. برخی موارد تغییرات ساده نیز می تواند بسیار اثر گذار باشد. مثلاً می توانید به جای ظروف همیشگی از ظرف های متنوع تری استفاده کنید. سبدهای چوبی هم می توانند انتخاب جذابی باشند. حالا باید هر چیزی که داخل این ظروف گذاشته اید را با تکیه بر خلاقیت خود تزئین کنید. استفاده از گل های طبیعی با منتقل کردن حس سرزندگی می تواند بهترین گزینه باشد. روی میز یا سفره یلدایی که می چینید، انواع لوازم دکوری، شمع و عود هم قرار دهید. اگر این محصولات را متناسب با المان های یلدا انتخاب کنید، حال و هوای خوبی منتقل می کنند. مثلاً استفاده از رنگ قرمز، سبز و سفیید، کاربرد محصولاتی با شکل نماد های یلدا و استفاده از کالا های سنتی می تواند ایده خوبی باشد. علاوه براین، برای زنده شدن حال و هوای سنت های ایرانی، می توانید از رومیزی و سفره های سنتی استفاده کنید. به طور مثال، ترمه و سفره های قلمکاری شده می توانند گزینه های مناسبی باشند. پخش یک موسیقی مناسب هم از ایده های خوب شب یلدا است. با این کار می توانید علاوه بر بینایی، حواس دیگر خود را نیز درگیر زیبایی های یلدا کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.