بهترین صندلی گیمینگ ایرانی و خارجی

0
5/5 - (1 امتیاز)

بازی کردن یکی از بهترین تفریحاتی است که افراد برای بهبود روحیه خود به سراغ آن ها می روند. اما نکته اینجاست که برای تجربه بازی های کامپیوتری و یا کنسولی، باید به سراغ استفاده از صندلی هایی رفت که امکان بازی کردن راحت و بدون درد کمر و گردن را تا ساعت ها فراهم می کنند. ما نیز در این مطلب تصمیم گرفته ایم شما را با مهم ترین نکاتی که هنگام خرید بهترین صندلی گیمینگ ایرانی و خارجی باید درنظر داشته باشید، آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

برای خرید صندلی گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

خرید صندلی گیمینگ باید باتوجه به برخی نکات صورت گیرد. در این صورت خیال شما از بابت راحتی و بازی کردن بی دردسر، راحت خواهد شد. مهم ترین نکاتی که هنگام خرید این محصول باید درنظر داشته باشید، به شرح زیرند:

راحتی صندلی

قطعا شما به دنبال خرید صندلی که به شما گردن درد و یا کمر درد هدیه بدهد، نیستید! بازی کردن، تفریحی است که افراد را برای ساعت ها جذب خود می کند. بنابراین باید به سراغ صندلی بروید که امکان نشستن راحت را برای ساعت ها فراهم کند. باید این صندلی از مکانیسم های تنظیم ارتفاع و زاویه برخوردار باشند.

کیفیت ساخت و متریال بکار رفته در محصول

این موردی است که برای خرید هر محصول دیگری هم باید توجه داشته باشید و درباره صندلی گیمینگ هم اهمیت زیادی دارد. به طور معمول برای تولید این دسته از صندلی ها از چرم و یا پارچه هایی با پوشش نرم استفاده می شود. از طرف دیگر ساختار و قاب صندلی هم باید از پایداری کافی برخوردار باشند. اگر به این موارد توجه کافی داشته باشید، خیال شما از بابت طول عمر محصول راحت خواهد بود.

دو فاکتور مهم در خرید صندلی گیمینگ

یادتان باشد که حتما صندلی را انتخاب کنید که با قد و ویژگی های جسمی شما سازگاری داشته باشد. به طور معمول می توان این صندلی ها و ارتفاع آن ها را تنظیم کرد. در این صورت می توانید به ارتفاع مطلوبی که در آن راحت هستید برسید و مشکلاتی مانند خمش گردن و … را نخواهید داشت.

تنظیمات محصول

هنگام خرید صندلی گیمینگ بررسی کنید که آیا محصول شما دارای تنظیمات اضافی است یا خیر؟ برای نمونه صندلی هایی را می توان یافت که از مکانیسم تنظیم زاویه و ارتفاع نیمکت برخوردارند. حتی می توان به کمک تنظیمات این صندلی ها، برای کشش پشت و دراز کردن پاها هم فکری کرد. در این صورت خواهید دید که به کمک این تنظیمات، صندلی وابسته به نیاز های شما پیکربندی می شود.

ساپورت کردن بخش های مختلف بدن

این صندلی باید بتواند بخش های مختلف بدن شما را پشتیبانی کند. حتما می دانید که ساختارهایی مانند کمر و گردن چقدر حساسند و حفاظت از آن ها چقدر دارای اهمیت است. بنابراین باید به سراغ صندلی هایی بروید که این بخش ها را پوشش بدهند. مطمئن شوید که محصول مدنظر شما، از بالتشک های قابل تنظیم برای این بخش ها برخوردار است.

ساپورت کردن بازوها

شاید جالب باشد اگر بدانید که برخی از صندلی های گیمینگ از قابلیت تنظیم بازو ها برخوردار هستند. طوری که می توان این بخش ها را به صورت مستقل بالا و یا پایین برد. در این صورت اندام هایی نظیر بازو ها، از راحتی و پشتیبانی بالایی برخوردار خواهند بود.

استحکام و پایداری صندلی

یکی از مهم ترین مولفه ها و ویژگی هایی که برای خرید صندلی گیمینگ باید درنظر داشته باشید، استحکام و پایداری آن است. این مورد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. هر فردی ممکن است در طول بازی حرکت ناخواسته از خود بروز دهد. این صندلی باید بتواند دربرابر هرگونه حرکت این چنینی از سوی شما، پایداری قابل قبولی را از خود نشان دهد.

ویژگی های ظاهری محصول

درنهایت باید اطمینان حاصل کنید که این محصول دارای طراحی و ظاهر قابل قبولی است. به بیان بهتر باید به سراغ محصولی بروید که به خوبی با سایر تجهیزات گیمینگ شما از نظر ظاهری و … هماهنگ باشد.

صندلی گیمینگ مدل T301

صندلی گیمینگ مدل T301

حداقل ارتفاع : 120 سانتی‌متر
حداکثر ارتفاع : 135 سانتی‌متر
جنس پایه : آهن
ابعاد پشتی : 72×53×9 سانتی‌متر
ابعاد کفی : 55x55x11 سانتی‌متر
صندلی گیمینگ ریزر مدل G2020

صندلی گیمینگ ریزر مدل G2020

حداقل ارتفاع : 130 سانتی‌متر
حداکثر ارتفاع : 142 سانتی‌متر
امکانات صندلی : قابلیت تنظیم دسته
امکانات قابل تنظیم : قابلیت تنظیم ارتفاع
جنس فوم : فوم سرد
جنس پایه : فلز
جنس روکش پشتی : چرم مصنوعی
جنس روکش کفی : چرم مصنوعی
جنس فریم کفی : فلز
جنس فریم پشتی : فلز
جنس دسته : فلز
جنس روکش دسته : پلاستیک
ابعاد پشتی : 80x55x11 سانتی‌متر
ابعاد کفی : 50x53x12 سانتی‌متر
جنس چرخ : پلاستیک - فلز
سایر اقلام همراه محصول : دوعدد بالشتک
نوع پشتی گردن : پیوسته

صندلی گیمینگ و عوامل موثر بر قیمت آن

برای تعیین قیمت صندلی گیمینگ باید به عوامل موثر بر قیمت آن توجه کافی داشت. مهم ترین این عوامل به شرح زیرند:

  • جنس و کیفیت محصول : این قاعده درباره قیمت هر محصول دیگری نیز صادق است. به بیان بهتر افزایش قیمت به منزله افزایش کیفیت است. به طور معمول صندلی های گیمینگی که در آن ها چرم بکاررفته است، دارای قیمت بالایی هستند.
  • برند تولید کننده : قطعا هرچه برند تولید کننده محصول از شهرت و سابقه بیشتری برخوردار باشد، طبیعی است که درچنین شرایطی، قیمت محصول بیشتر خواهد بود. چنین برند هایی قطعا از تکنولوژی های پیشرفته تری برخوردار هستند.
  • تنظیمات و امکانات : امروزه در بازار می توان شاهد صندلی های گیمینگ مختلفی بود که هریک تنظیمات و یا ویژگی های خاص خود را دارا هستند. قطعا صندلی هایی که تنظیمات و امکانات بیشتری را برخوردار باشند، از قیمت بالاتری هم برخوردار خواهند بود. برای نمونه می توان به قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه اشاره کرد. همچنین قابلیت تنظیم بازو ها را هم نباید فراموش کرد.
  • طراحی و ظاهر : درنهایت باید این را هم درنظر داشته باشید که طراحی و ظاهر محصول هم روی قیمت آن موثر است. قطعا محصولی با طراحی پیچیده تر و زیباتر، از قیمت بالاتری هم برخوردار است.

سخن آخر

بازی کردن با سیستم های کامپیوتری و یا کنسول های بازی، از مدت ها پیش تبدیل به یک سرگرمی لذت بخش برای افراد شده است. اما هنگام بازی کردن باید به اصول ارگونومی و مراقبت از ستون فقرات هم باید توجه کافی داشت. خرید یک صندلی گیمینگ مناسب در این مسیر دارای اهمیت بسیاری است. یک صندلی راحت، امکان بازی کردن بی دردسر را تا ساعت ها برای شما فراهم می کند. به طوری که می توانید بدون احساس درد در ستون فقرات کمری و گردنی، تا مدت ها در دنیای بازی ها پیش بروید. یک صندلی حرفه ای به خوبی بدن را ساپورت میکند، ارتفاع و زاویه اش تنظیم می شود و از طراحی و ظاهر استانداردی نیز برخوردار می باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.