بررسی و تفاوت عطر گرم و سرد

0
5/5 - (1 امتیاز)

عطر گرم یا سرد؟ آیا می دانستید که عطرها درست مثل مواد غذایی و خوراکی های مختلف طبع های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند؟ حتی بهترین عطر مردانه یا زنانه بازار نیز طبعی خاص دارد که باید حتما قبل از خرید به آن توجه داشته باشید، در غیر این صورت شاید از خریدتان پشیمان شوید.

در هنگام خرید عطر به طبع آن توجه می کنید؟ چون ممکن است این خرید برای شما مشکلاتی ایجاد کند، مثلا افراد گرم مزاج بعد از مدتی استشمام رایحه هایی با طبع گرم دچار سردردهای مختلف می شوند؛ از این رو طبع ها اهمیت بسیار زیادی در خرید محصولات خوشبوکننده دارند.

آشنایی با انواع طبع در خرید عطر

انواع عطرهای بازار دارای طبع سرد، گرم و معتدل هستند و تمام برندهای عطرسازی در جهان نیز محصولاتشان را بر پایه همین طبع ها تولید می کنند. مثلا عطر لالیک انکر نویر مردانه با طبع گرم تولید می شود و برای افرادی با طبع سرد بهترین گزینه است.

در ادامه انواع طبع عطرها را معرفی می کنیم و درباره آنها توضیحات کامل و کاربردی می دهیم تا با هر یک از این محصولات و ویژگی های آنها آشنا شوید:

عطر سرد و خنک

دقت کنید حتی اگر بهترین عطر بازار مثل عطر لالیک لیوینگ را بخرید، اما به طبع آن توجه ای نداشته باشید، شاید بعد از مدتی استفاده از آن دچار مشکل شوید. عطرهایی با طبع سرد و خنک حس خنکی و تازگی را به وجودتان منتقل می کنند و برای استفاده در روزهای گرم سال بهترین گزینه هستند.

این محصولات خوشبوکننده برای افرادی با طبع گرم نیز بسیار پیشنهاد می شوند، چون هیچ مشکلی حین استشمام مثل سردرد برایشان به وجود نمی آورند.

محصولات سرد رایحه شان برگرفته از انواع میوه ها مثل خیار، هندوانه یا میوه های سرد دیگر است. تولیدکننده ها به ترکیبات این خوشبوکننده ها رایحه های اسیدی، سرکه، آبلیمو یا ترشی ها را نیز اضافه می کنند تا محصول نهایتاً رایحه دل انگیزتری داشته باشد.

حین استشمام این رایحه ها در روزهای بهاری یا تابستانی، هوای گرم را از یاد می برید و جذب بوی خاص آنها می شوید. مثلاً اگر محصولاتی با رایحه ترش و خنک بخرید و از آنها در روزهای گرم سال استفاده کنید، خنکی خاصی تمام وجود شما و اطرافیانتان را در بر می گیرد.

متاسفانه برخلاف تمام ویژگی های مثبت عطرهای سرد، ماندگاری آنها نسبت به محصولات با طبع گرم پایینتر است. در واقع محصولات خوشبوکننده در هوای سرد ماندگاری بیشتری دارند، چون الکلشان دیرتر تبخیر می شود؛ از این رو از آنجا که از این محصولات در هوای گرم استفاده می کنید، نباید انتظار ماندگاری بسیار زیادی از آنها داشته باشید.

برندهای مختلفی در دنیا اقدام به تولید انواع عطرهای سرد می کنند که از جمله آنها می توان به بربری، بولگاری، کنزو و شانل اشاره کرد.

عطر گرم

خوشبوکننده های گرم دقیقا در نقطه مقابل محصولاتی با طبع سرد هستند. این خوشبوکننده ها از ترکیب مواد اولیه ای مثل شکلات، صندل، نعنا، وانیل، چوب، هل، دارچین و … تولید می شوند. انواع عطرهای گرم حس گرمای خاصی را درونتان ایجاد می کنند، به همین دلیل آنها را به عنوان بهترین گزینه برای استفاده در فصول پاییز و زمستان می دانند.

این محصولات در روزهای آفتابی به خوبی خود را نشان می دهند و رایحه ای دل انگیز در هوا پراکنده می کنند. علاوه بر این ماندگاری آنها نسبت به خوشبوکننده هایی با طبع سرد بیشتر است و به همین دلیل حجمشان خیلی زود تمام نمی شود. این خوشبوکننده ها را به افرادی با طبع سرد پیشنهاد می دهیم که با استشمامشان هیچ تغییری در خلق و خو و حالات این افراد به وجود نمی آید.

این عطرها را به افرادی با طبع گرم به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم، چون مشکلاتی چون سردرد را در بدنشان ایجاد می کنند. افرادی که دارای میگرن هستند نیز به هیچ عنوان نباید محصولاتی با طبع گرم را استفاده کنند، در غیر این صورت مجبور به تحمل سردرهای شدید خواهند بود.

در بین انواع محصولات بازار، آن دسته از خوشبوکننده هایی که از ترکیب مشک یا چوب ساخته می شوند، نسبت به مابقی گرمای بیشتری دارند؛ همچنین در محصولاتی که از گل محمدی، گل مریم یا گل یاس استفاده شده نیز می توان انتظار گرمی و لطافت قابل قبولی را داشت.

از جمله برندهایی که اقدام به تولید انواع این محصولات می کنند، ورساچه، لالیک، بربری و دیور هستند.

عطر معتدل

بسیاری از برندهای تولیدکننده محصولات خوشبوکننده در جهان برای اینکه تقریبا همه افراد امکان استفاده از محصولات آنها را داشته باشند، در محصولاتشان از ترکیب رایحه های گرم و سرد استفاده می کنند. ترکیب این رایحه ها با یکدیگر، باعث متعادل شدن طبع خوشبوکننده ها می شود، از این رو استشمامشان در اغلب اوقات برای هیچ کس مشکلی به وجود نمی آورد.

اگر طبع سرد یا گرم دارید، اما در خرید احساس سردرگمی می کنید، بهترین گزینه برایتان محصولات معتدل هستند.

تفاوت عطر گرم و سرد

اکنون نوبت به بررسی کامل تفاوت عطر سرد و گرم می رسد. در ادامه انواع تفاوت های این خوشبوکننده ها را با یکدیگر بررسی می کنیم:

فصل های مختلف سال

در اکثر موارد افراد از عطرهای سرد در روزهای گرم و از عطرهای گرم در روزهای سرد سال استفاده می کنند و این جزء مهمترین تفاوت های آنهاست که نباید از قلم بی افتد. شما در خرید خوشبوکننده ها باید حتما به فصلی که در آن قرار دارید، توجه داشته باشید.

طبع افراد

محصولات سرد برای افرادی با طبع گرم و محصولات گرم نیز برای افرادی با طبع سرد پیشنهاد می شوند؛ از همین رو این مسئله را می توان به عنوان یک تفاوت مهم بین عطرهای گرم و سرد دانست.

ترکیبات عطر

ترکیبات نیز به عنوان تفاوت عطر گرم و سرد به شمار می آید. در واقع در ترکیبات خوشبوکننده های سرد اغلب از میوه ها، ترشی ها و … استفاده می شود؛ در صورتی که در خوشبوکننده های گرم تولیدکننده ها از رایحه هایی چون شکلات، ادویه ها و … استفاده می کنند.

ماندگاری

ماندگاری عطرهای سرد به دلیل استفاده در روزهای گرم سال نسبت به محصولات گرم کمتر است. در واقع از آنجا که در این روزها خورشید باعث ایجاد گرمای بیشتری در سطح زمین می شود، الکل موجود در خوشبوکننده ها خیلی زودتر تبخیر خواهد شد؛ از این رو باید در طی روز چندین بار آنها را اسپری کنید.

عطرهای گرم در هوای سرد تا مدت زمانی طولانی ماندگاری دارند، چون گرمای زیادی وجود ندارد و همین موضوع باعث افزایش دوام محصول بر روی لباس ها یا پوستتان خواهد شد.

عطر گرم بخرم یا سرد؟

این کاملا بستگی به طبع و همچنین فصل سال دارد. اگر طبعتان گرم است و در روزهای بهاری و تابستانی آن را اسپری می کنید، بهترین پیشنهاد برایتان محصولات سرد هستند؛ در غیر این صورت اگر طبعی سرد دارید و در 6 ماه دوم سال هستید، بدون شک خوشبوکننده های با طبع گرم به طور کامل نیازتان را برطرف خواهند کرد.

طبع گرم و سرد، فاکتوری مهم در انتخاب عطر

با درک تفاوت عطر گرم و سرد بهتر می توانید برای خرید این محصول تصمیم بگیرید. بسیاری از فروشگاه های معتبر برای اینکه محصولی کارآمد و مفید را به مشتریان بفروشند، به طور کامل آنها را در زمینه انتخاب خوشبوکننده ای کاملا متناسب با طبع بدنشان و همچنین فصل سال راهنمایی خواهند کرد؛ از این رو پیشنهاد می کنیم برای خرید محصول باکیفیت حتما به سراغ این فروشگاه ها بروید.

در این مقاله سعی کردیم در مورد ویژگی های عطر های گرم و سرد توضیحات کافی ارائه کنیم، بهتر است زمان خرید عطر به طبع آن توجه کنید، تا دچار مشکلاتی چون سردردهای مضمن بعد از استشمام عطر نشوید، برای مثال عطر لالیک انکر نویر مردانه طبع گرمی دارد و برای زمستان پیشنهاد می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.