گوشت کوب برقی چه کاربردی دارد؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

دیگر لازم نیست برای تهیه پوره‌ی سیب‌زمینی یا کوبیده‌ای خوشمزه، وقت و انرژی زیادی صرف کنید. گوشت‌کوب برقی به شما این امکان را می‌دهد که در کمتر از 20 ثانیه، با سرعتی شگفت‌انگیز، این کارها را به سادگی و بدون زحمت انجام دهید. البته عملکرد گوشت‌کوب برقی به همین ها محدود نمی‌شود. در این مقاله از بهترین یاب ما قصد داریم تا اطلاعاتی را درباره اینکه گوشت کوب برقی چیست ،انواع مختلف گوشت‌کوب برقی و اینکه گوشت کوب برقی چه کارایی دارد با شما به اشتراک بگذاریم. پس با ما همچنان همراه باشید

گوشت‌کوب برقی چیست؟

این دستگاه، بر خلاف اسمی که دارد، تنها برای کار کوبیدن گوشت نیست، بلکه از این وسیله برای انجام مجموعه‌ای از کارهای مختلف استفاده می‌شود. گوشت‌کوب برقی یک وسیله ساده و پرکاربرد است که با آن می‌توان به آسانی انواع غذاها را پوره یا خرد کرد یا له کرد. در واقع، تبدیل کردن غذاهای مختلف به پوره و له کردن مواد یکی از آسان‌ترین وظایف گوشت‌کوب برقی است. از این لینک می توانید بهترین مارک گوشت کوب برقی را مشاهده کنید.

انواع گوشت‌کوب برقی

گوشت‌کوب‌های برقی به دو دسته تک کاره و چندکاره تقسیم می‌شوند. در دسته چندکاره نیز می‌توان آن‌ها را بر اساس تعداد سرها به دو کاره، سه کاره و چهار کاره تقسیم کرد. این دسته‌بندی‌ها تأثیر بسزایی در کاربرد گوشت‌کوب برقی دارند.

مشاهده پرفروش ترین گوشت کوب های برقی

گوشت‌کوب برقی تک کاره

گوشت‌کوب برقی تک کاره دارای یک سری گوشت‌کوب، یک پایه و یک میله است که همراه با یک لیوان فروخته می شود. از این نوع مخصوصاً برای پوره کردن و کوبیدن انواع مواد غذایی استفاده می‌شود. معمولاً تنظیمات سرعت در این نوع دستگاه نیست؛ زیرا به دلیل کارکرد محدود، نیازی به تغییرات پیچیده در سرعت ندارد.

گوشت‌کوب برقی چندکاره

گوشت‌کوب برقی چندکاره به‌علاوه‌ی یک سری گوشت‌کوب، دارای سرهای مخصوص دیگری مانند همزن، خردکن، غذاساز، آسیاب، رنده برقی و حتی مخلوط‌کن است. برای استفاده از انواع مختلف سرها، کافیست یک سری را از بدنه جدا کرده و سری دیگر را به بدنه وصل کنید. جدا کردن و نصب سرها بسیار آسان است و زحمت زیادی ندارد. همچنین، تمامی سرها پس از جداسازی قابلیت شستشو دارند. به‌ویژه برای سر گوشت‌کوب به‌دلیل طراحی دقیق پره‌ها و قرارگیری آن‌ها، امکان گیرکردن مواد غذایی بین پره‌ها وجود دارد. از این‌رو پس از جدا کردن سر گوشت‌کوب، بهتر است آن را تمیز کنید.

مشاهده قیمت بهترین گوشت کوب های برقی

گوشت کوب برقی چیکار میکنه؟

  • کاربردهای گوشت‌کوب برقی متنوع است و با توجه به مدل‌ها و امکانات مختلف آن متفاوت است. با این حال، موارد زیر را می‌توان بیشترین استفاده را از این دستگاه دانست:
  • کاهش دفعات جابه‌جایی مواد غذایی از یک ظرف به ظرف دیگر، که کمک می‌کند تا ظروف کمتری در آشپرخانه کثیف شوند.
  • تهیه آبمیوه‌های متنوع مانند طالبی، سیب و موز.
  • خرد کردن انواع مواد غذایی مثل پیاز، سبزیجات و …
  • تبدیل مواد به شکل پوره، به عنوان مثال، سیب‌زمینی را می‌توان با گوشت‌کوب برقی به شکل پوره تبدیل کرده و با تخم‌مرغ مخلوط کرد.
  • له کردن مواد برای تهیه غذاهایی مانند حلیم و کشک بادمجان.
  • خرد کردن یخ (در مدل‌های دارای تیغه مخصوص این کار).
  • تهیه‌ی خمیر برای کیک (بهم زدن سفیده تخم‌مرغ و جلوگیری از سفت شدن آن).
  • غذاهای کم‌چرب و مخلوط‌کردنی مثل حلیم، کشک بادمجان، ماست و…
  • سس‌ها و پوره‌های میوه‌ای برای تزئین دسرها و غذاها.

استفاده از گوشت‌کوب برقی چندکاره به صورت چشمگیری گسترده‌تر از نسخه تک کاره آن است و با خرید این دستگاه چند کاره، نیازی به تهیه دستگاه‌های جداگانه مانند غذاساز، خردکن، مخلوط‌کن، همزن و رنده برقی ندارید. علاوه‌براین، تنظیمات مختلفی برای سرعت در این نوع دستگاه‌ها هست که تا 6 سرعت مختلف معمولا قابل تنظیم است. به عنوان مثال، برای آسیاب کردن مواد سخت یا خرد کردن یخ، می‌توانید تنظیمات سرعت را تند تر کنید.

کاربرد های عجیب گوشت کوب برقی که نمیدانستید

گوشت‌کوب برقی، علاوه بر کاربردهای رایجش، برای مصارفی همچون تهیه انواع غذاها و پوره‌ها کاربردهای جالب و عجیب دیگری دارد که ممکن است برایتان عجیب  و جدید باشد. در زیر تعدادی از این کاربردها را آورده‌ام:

  • تهیه اسانس: با استفاده از گوشت‌کوب برقی می‌توان انواع گیاهان خشک را خرد کرده و اسانس مورد نیاز برای تهیه دستورهای غذایی و دسرها تهیه کرد.
  • تهیه پودر نیمه‌مایع: با گوشت‌کوب برقی می‌توان موادی مانند انواع آجیل، حبوبات و تخم ها را به صورت پودر نیمه‌مایع تبدیل کرده و برای تزئین و افزودن به غذاها استفاده کرد.
  • تهیه مخلوط‌های گیاهی: با ترکیب گیاهان مختلف مانند تره، ریحان، نعناع و … می‌توان مخلوط‌های گیاهی برای تزئین غذاها، سالادها و نوشیدنی‌ها تهیه کرد.
  • تهیه پودر خوراکی برای حیوانات: اگر حیوان خانگی دارید، با گوشت‌کوب برقی می‌توانید مواد خوراکی مورد نیاز حیوان خود را خرد کرده و به صورت پودر تهیه کنید.
  • تهیه ماسک‌های پوست طبیعی: با گوشت‌کوب برقی می‌توانید مواد طبیعی مانند میوه‌ها، سبزیجات و عسل را به صورت پوره خرد کنید و از آنها برای تهیه ماسک‌های پوستی استفاده کنید.
  • تهیه خمیرهای رنگ‌آمیزی: در صنعت هنر و کارهای دستی، می‌توانید با ترکیب رنگ‌های مختلف با خمیرها، خمیرهای رنگ‌آمیزی تهیه کرده و از آن‌ها در طراحی و خلق اثرهای هنری استفاده کنید.

خرید گوشت کوب برقی از دیجی کالا

نتیجه‌گیری

گوشت کوب برقی ابزاری کارآمد برای تهیه غذاهاست که باعث آسان تر شدن و سرعت دادن به کار شما در آشپزی و همچنین افزایش تنوع منوی غذایی خانواده می‌شود. البته همانطور که گفتیم کاربرد های گوشت کوب برقی فقط به آشپزخانه محدود نمیشود ومیتواند کمک بزرگی به شما در امور روزانه از آشپزی تا تهیه ماسک های صورت و کارهای هنری باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.