وظایف وکلای ملکی چیست؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

وظایف وکلای ملکی بسته به نوع پرونده و مسئله حقوقی که با ان مواجه هستند، متفاوت است.

وکلای ملکی به طور تخصصی در عرصه ملکی به انجام امور حقوقی و وکالت میپردازند. دعاوی و مشکلاتی که میان افراد در زمینه های مشارکت در ساخت، مالکیت املاک ، معاملات ملکی، اجاره، سرقفلی و حق کسب و پیشه و… مطرح میشود در تخصص وکلای ملکی است.

وکلای ملکی با بررسی مسئله و مشکل در زمینه های فوق به ارائه مشاوره حقوقی میپردازند، اسناد و مدارک مرتبط با پرونده و مشکل را بررسی مینمایند، در صورتی که نیاز به طرح دعاوی یا حضور در محاکم قضایی باشد اقدام به قبول وکالت جهت طرح دعوای حقوقی یا کیفری یا دفاع از منافع و حقوق موکل در محاکم مینمایند.

وظایف وکلای ملکی بسته به تقاضای مراجعه کننده، نوع مشکل و ماهیت پرونده ، شرایط مراجعه کننده و موکل،مرحله ای که مراجعه کننده و پرونده وی در ان قرار دارد و… متفاوت است. البته که وکالت ملکی نوعی وکالت تخصصی به حساب می آید.

1) وظایف وکیل ملکی: مشاوره حقوقی یا قبول وکالت

گاه وظایف وکلای ملکی محدود به ارائه مشاوره حقوقی و ارائه راه حل های مشکلات در زمینه های فوق است، و گاه ماهیت مسئله و مشکل ایجاب میکند وی به قبول وکالت کند و به وکالت از مراجعه کننده طرح دعوای حقوقی و کیفری نماید و به احقاق حق موکل در دادگاه بپردازد.

2) وظایف وکیل ملکی پیش از وقوع اختلاف یا پس از وقوع اختلاف

گاه رجوع به وکیل ملکی پس از به وجود امدن اختلاف و مشکل است و وظایف وکیل به شرح فوق در زمینه احقاق حق یا حل مشکل از طریق حقوقی خواهد بود اما گاه افراد بدون انکه مشکل حقوقی بر سر راهشان قرار گرفته باشد تقاضای دریافت خدمات حقوقی خواهند داشت و در مواردی همچون نگارش قرارداد، بررسی حقوقی اسناد و مدارک املاک و طرف مقابل در معامله ملکی، مشاوره پیش از قرارداد و… به وکیل ملکی مراجعه میکنند. در این صورت وکیل ملکی متقاضی و مراجعه کننده را در امور فوق همراهی و یاری میکند.

3) وکیل ملکی: در جایگاه مشتکی یا مشتکی عنه

همچنین وظایف وکیل ملکی بسته به جایگاه موکل در پرونده نیز متفاوت است. در بعضی از موارد وکیل ملکی موکل وی مشتکی عنه است و وکیل ملکی باید جهت دفاع و تبرئه وی در دادگاه و جلسات صلح یا داوری حضور پیدا کند و در بعضی از موارد فرد مراجعه کننده خود مدعی و شاکی است و وکیل ملکی در جایگاه خواهان و احقاق حق به محاکم قضایی مراجعه مینماید.

وکلای ملکی دیوان ملل آماده ارائه خدمات فوق بسته به نیاز متقاضیان در موارد حقوقی ملکی به شرح زیر هستند:

الف) معاملات ملکی و وکلای ملکی دیوان ملل:

شما میتوانید پیش از انجام معاملات ملکی همچون خرید و فروش، پیش خرید و پیش فروش، با وکلای دیوان ملل تماس حاصل نمایید و با دریافت مشاوره حقوقی و بررسی اسناد و مدارک طرف معامله از صحت معامله و بی خطر بودن معامله اطمینان حاصل نمایید.همچنین در صورت مطرح شدن مشکلاتی همچون عدم تحویل ملک خریداری شده، عدم پرداخت ثمن قرارداد، عدم تنظیم سند رسمی ملک به نام خریدار، نیاز به فسخ یا بطلان قرارداد، کلاهبرداری و جعل و جرایم دیگر در خرید و فروش، خدمات وکالتی جهت احقاق حق در محاکم قضایی را از وکلای ملکی دیوان ملل دریاف نمایید.

ب) مشارکت در ساخت و وکلای ملکی دیوان ملل

وکلای ملکی دیوان ملل به طور تخصصی در زمینه مشارکت در ساخت اماده ارائه خدماتی همچون مشاوره پیش از قرارداد، نگارش متن قرارداد، حضور در جلسات مذاکره، نظارت حقوقی و فنی بر اجرای قرارداد مشارکت در ساخت، قبول وکالت در صورت نیاز به طرح دعوای حقوقی و کیفری هستند. پیشگیری از وقوع خطرات و مشکلات در مشارکت در ساخت و حل مشکلات مشارکت در ساخت با روش هایی همچون داوری، صلح و مراجعه به محاکم قضایی از جمله خدمات و وظایف وکلای ملکی دیوان ملل است.

دعاوی رایج در مشارکت در ساخت مواردی همچون: دعاوی الزام به ایفای تعهد سازنده، دعاوی الزام به ایفای تعهد مالک، دعاوی ضرر و زیان ناشی از تخلف از انجام تعهد یا تاخیر انجام تعهد، تایید فسخ قرارداد مشارکت در ساخت، تایید بطلان معامله، تایید بطلان قرارداد پیش فروش به دلیل فسخ مشارکت در ساخت است.

ج) دعاوی مالکیت و وکلای ملکی دیوان ملل

وظایف وکلای ملکی

وکلای ملکی دیوان ملل در زمینه دعاوی مالکیت اماده ارائه خدمات حقوقی هستند.دعاوی همچون اثبات مالکیت ملک، ابطال مالکیت، خلع ید و تصرف عدوانی در زمره خدمات تخصصی وکلای ملکی دیوان ملل است.

د)دعاوی اجاره و وکلای ملکی دیوان ملل

مشاوره حقوقی به موجر و مستاجر در زمینه متن قرارداد اجاره و شرایط قرارداد اجاره، قبول دعاوی موجر و مستاجر در موارد تعدیل اجاره بها، مطالبه اجور معوقه، تخلیه ید و تخلیه ملک و…. از وظایف وکلای ملکی دیوان ملل است.

وکلای ملکی دیوان ملل همچنین در زمینه های:

  • دعاوی سرقفلی و حق کسب و پیشه
  • اعتراضات و دعاوی ثبتی (دعاوی و اعتراضات به اشتباهات ثبتی، ثبت ملک، افراز و تفکیک ، اصلاح سند مالکیت، اسناد معارض ، ابطال صورت مجلس تفکیکی و…)
  • جرایم ملکی ( پیش فروش اپارتمان بدون سند رسمی، معامله معارض املاک، انتقال ملک غیر، کلاهبرداری ملکی، ثبت ملک توسط فردی غیر از مالک)
  • دعاوی شهرداری (اخذ پروانه، تغییر کاربری، اخذ پایان کار، کمیسیون ها و…)

آماده ارائه خدمات حقوقی و ایفا نقش هستند.جهت دریافت خدمات فوق با وکلای ملکی دیوان ملل تماس حاصل نمایید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.