وام با وثیقه سکه چیست؟

0
5/5 - (1 امتیاز)

وام با وثیقه سکه چیست؟ گاهی اوقات به دلایل مختلفی مانند خرید خانه، خرید ماشین و یا غیره وقتی نیاز به مقداری سرمایه داریم، نخستین فکری که به ذهنمان می‌رسد فروش بخشی از دارایی‌ها می‌ باشد. اما راه‌ های دیگری نیز مانند اخذ وام طلا و سکه وجود دارد. که به ما کمک می‌ کند در کنار حفظ کردن سرمایه خودمان، بتوانیم مبلغ مورد نیازمان را نیز در دست داشته باشیم.

یکی از بهترین گزینه‌ ها جهت سرمایه‌ گذاری مطمئن و اخذ وام فوری و وام بدون ضامن دریافت کردن وام با سکه می‌ باشد که توسط بسیاری از بانک‌ ها و موسسات مالی انجام می‌ شود. این در حالی است که ما در چنین شرایط حساسی می‌ توانیم بدون فروش اموال و دارایی خودمان آنها را به عنوان وثیقه قرار داده و با اخذ وام و تسهیلات مبلغ پول نقد مورد نظر را به دست بیاوریم.

شرایط گرفتن وام با سکه

گرفتن وام با سکه از جمله وام‌ هایی می‌ باشد که با وجود تنوع بسیار بالای سکه‌ ها بندهای زیادی دارد. چون در حال حاضر سکه‌ های رایج کشور در انواع طرح جدید، قدیم، ربع و نیم سکه می‌باشد. بنابراین اگر این سکه‌ ها مورد تایید بانک یا موسسه مالی مورد نظر قرار بگیرند، قابل قبول هستند. در نتیجه افرادی که توانستند مقداری سکه را نزد بانک مورد نظرشان به عنوان وثیقه قرار دهند، می‌ توانند از تسهیلات همان بانک استفاده کنند.

این موضوع از آن جهت قابل توجه است که شما بدون فروش سکه‌ های خود توانسته‌ اید تاثیرات مورد نظر را به دست بیاورید.

مزیت وام سکه

این نوع دریافت وام شما را زیاد با فرآیندهای بانکی و اداری زمانبر درگیر نخواهد کرد. به همین دلیل شما می‌ توانید به اهداف خودتان به آسانی دست پیدا کنید. که از مزیت‌ های خوب آن، استفاده کردن از اموالی مانند سکه می‌ باشد که به هیچ وجه قصد فروختن آن را ندارید. از طرفی این سکه‌ ها در منزل بدون استفاده مانده‌اند.

به این ترتیب اگر زمان کمی جهت فراهم سازی بودجه دارید، می‌ توانید بر روی وام سکه فکر کنید. از مزیت‌ هایی که دریافت وام با سکه دارد و موجب شده است مورد توجه بسیاری از افراد قرار بگیرد، موارد زیر هستند:

  • این نوع از وام‌ ها به هیچ گونه ضامن بانکی نیاز ندارند.
  • برای گرفتن آن زمان زیادی لازم ندارید و وام به طور آنی برای شما واریز خواهد شد.
  • امانتی مورد نظر پس از دریافت تسهیلات بازگردانده می‌ شود.
  • نیاز به فروش اموال و دارایی‌ های خود نخواهید داشت.

وام با وثیقه سکه چیست؟

مراکز معتبر برای دریافت وام با سکه

برای آن که بتوانید یک موسسه یا بانک معتبر جهت دریافت تسهیلات و وام فوری با وثیقه سکه را پیدا کنید، نیاز به کمی تفحص و اطلاعات لازم در این خصوص خواهید داشت. در این باره می‌ توانید چندین بانک یا موسسه را با یک دیگر مقایسه کرده، شرایط آن ها را به طور کامل مطالعه نموده و در نهایت بانک یا موسسه ای را انتخاب کنید که آسان‌ ترین شرایط را برای مشتریان خودشان در نظر می‌ گیرد. یکی از موسسات شناخته شده در بین افراد که آسانترین شرایط را برای دریافت وام به مشتریان خود در نظر میگیرد وام افروز می باشد.

البته می‌ توانید از متصدیان بانک اطلاعات لازم در خصوص نحوه دریافت انواع وام‌ ها مانند وام فوری با وام بدون چک، وام ضروری با وثیقه سکه و غیره را به دست بیاورید.

مدارک لازم برای گرفتن وام سکه

برای گرفتن وام با وثیقه سکه مانند دیگر انواع وام‌ ها از جمله وام سند ملکی یا غیره شما به برخی مدارک نیازمند هستید که عبارتند از:

  • به همراه داشتن طلا و سکه‌ های مورد نظر و تایید کردن اصالت آن ها
  • داشتن فاکتور خرید طلاها و سکه‌ ها در صورت نیاز
  • امکان وثیقه قرار دادن طلا به جای سکه
  • همراه داشتن کلیه مدارک شناسایی متقاضی وام از جمله کارت شناسایی

سود بازپرداخت وام سکه

نحوه بازپرداخت وام و درصد سودی که به آن تعلق می‌ گیرد، توسط بانک یا موسسات تفاوت دارد. اما معمولاً ۷ درصد به عنوان کارمزد در نظر گرفته شده و مبلغ نیز به عنوان سود از شما دریافت خواهد شد. علاوه بر شرایط بانک مورد نظر گاهی اوقات مبلغ وام نیز بر روی سود آن تاثیرگذار بوده و موجب خواهد شد که بانک‌ ها شرایط متفاوتی از دیگر موسسات مالی را برای پرداخت وام و تسهیلات سکه در نظر بگیرند.

وام با وثیقه سکه چیست؟

نتیجه گیری

در این مطلب به شرایط دریافت وام با وثیقه سکه اشاره شد. همان طور که می دانید وام با وثیقه سکه معمولاً توسط بانک‌ها و مؤسسات مالی به متقاضیان ارائه می‌شود. در این نوع وام، شخص می‌تواند با ارائه سکه‌های خود به عنوان وثیقه، از بانک یا مؤسسه مالی مبلغ وام مورد نیاز را دریافت کند. شما می توانید برای دریافت انواع وام مانند وام طلا و سکه، وام سند ملکی و یا دریافت وام سند خودرو به وام افروز مراجعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.