علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای و روش‌های حل آن

0
5/5 - (1 امتیاز)

برای اکثر افرادی که با سیستم‌های کامپیوتری و لپ تاپ کار می‌کنند، اتصال و دسترسی به اینترنت حرف اول را می‌زند. حال تصور کنید که مشکلی در اتصال به اینترنت وجود داشته باشد. در این شرایط باید چه کار کرد؟ علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای چیست؟ ما در این مطلب به شرح مختصر برایتان دربارۀ این دلایل و راهکارهای مفید برای رفع مشکل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای خواهیم گفت. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

بررسی دلایل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای

در ابتدا باید بگوییم که دلیل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. برای مثال اگر از یک تعمیرکار متخصص سؤال کنید که « چرا لپ تاپ به وای فای وصل نمیشه » به صورت قاطعانه و دقیق نمی‌تواند علت اصلی را برایتان شرح دهد. بلکه باید وضعیت لپ تاپ را مورد بررسی قرار داده و با عیب‌یابی دقیق به نتیجه مشخصی برسد. مواردی که نام برده و شرح می‌دهیم از جمله رایج‌ترین دلایل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای محسوب می‌شوند:

روشن نبودن روتر وای فای

آیا از روشن بودن روتر وای فای مطمئن هستید؟ در این شرایط حتماً در وهله اول روتر را بررسی کرده و در صورت روشن بودن یک مرتبه آن را خاموش و روشن کرده و مجدد تلاش کنید تا به شبکه وای فای وصل شوید.

خراب شدن روتر وای فای

گاهی اوقات شکل از لپ تاپ نبوده، بلکه روتر یا شبکه وای فای دچار اختلال و مشکل شده‌اند. برای رفع این مشکل می‌توانید از نمایندگی روتر وای فای یا سایر افراد متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

دور بودن لپ تاپ از روتر وای فای

از دیگر دلایل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای می‌توان به فاصله نسبتاً زیاد بین مودم و لپ تاپ اشاره کنیم. بهتر است برای اتصال اینترنت به لپ تاپ در محیطی نزدیک به وای فای بنشینید.

اشتباه وارد کردن رمز عبور وای فای

در برخی مواقع افراد رمز عبور وای فای را به اشتباه وارد می‌کنند. از آنجایی که افراد روزانه با صدها رمز سروکار دارند، طبیعی است که گاهی اوقات رمز وای فای را فراموش کرده یا به اشتباه وارد کنند. در این شرایط مطمئن شوید که پسورد وای فای را به درستی وارد کرده‌اید.

فعال بودن تنظیمات کاهش مصرف برق و Power Plan

در این شرایط بهتر است به آیکون تنظیمات کاهش مصرف برق یا Power Plan مراجعه کنید. در اکثر مواقع فعال بودن این آیکون مانع از اتصال وای فای به لپ تاپ شده و با غیر فعال کردن آن مشکل به صورت کامل رفع می‌شود.

روشن بودن آنتی ویروس لپ تاپ

در برخی مواقع علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای خانگی یا محل کارتان به آنتی ویروس نصب شده در سیستم لپ تاپ مرتبط است. در این شرایط بهترین راهکار ممکن غیر فعال کردن آنتی ویروس به صورت موقت است. البته اگر مشکل با راهکارهای عنوان شده، حل نشد باید لپ تاپ و روتر وای فای شما توسط شخص تکنسین مورد بررسی قرار گیرد. شما نیز شخصاً می‌توانید با یادگیری آموزش تعمیرات لپ تاپ به مهارت‌های کافی در این زمینه دست یابید. در ادامه یکی از بهترین آموزشگاه‌های تعمیرات لپ تاپ را برایتان معرفی می‌کنیم.

بررسی دلایل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای

بهترین مرکز آموزش تعمیر لپ تاپ و کامپیوتر

آموزشگاه پل یکی از برترین مؤسسات آموزش مهارت‌های فنی است که با برگزاری دوره‌های آنلاین و حضوری با قیمت منصفانه، قشر جوان جامعه را به یادگیری مهارت‌های فنی تشویق می‌کند. اگر برای شما نیز جای سؤال است که دلیل وصل نشدن لپ تاپ به وای فای چیست یا سایر مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری لپ تاپ و سیستم‌های کامپیوتری از کجا نشئت گرفته‌اند، شرکت در این دوره جامع و کاربردی را از دست ندهید.

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مطلب برای شما عزیزان دربارۀ علت وصل نشدن لپ تاپ به وای فای و روش‌های حل آن صحبت کردیم. دقت داشته باشید که اگر لپ تاپ شما مشکل سخت افزاری یا ایرادات جدی نرم افزاری داشته باشد، به همین راحتی مشکل رفع نشده و باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. در نتیجه اگر مشکل با راه‌حل‌های عنوان شده رفع نشد با تکنسین تعمیر لپ تاپ تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.