داروی گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان

0
5/5 - (1 امتیاز)

کودکان به دلیل سیستم ایمنی بدنشان بیشتر از سایر افراد در معرض انواع بیماری‌ها هستند.تب و لرز و مشکلات تنفسی از جمله مواردی است که والدین با دیدن این علائم در فرزندانشان بیشتر نگران سلامت آن‌هامی‌شوند.

اما جای هیچ نگرانی نیست بلکه با استفاده از تقویت کننده‌های گیاهی می‌توان سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت کرد. سیستم ایمنی بدن یکی از ارکان اصلی بدن است؛ زیرا از بدن در برابر بیماری‌های مختلف محافظت می‌کند.

اگر سیستم ایمنی بدن کودکان ضعیف باشد سریعتر از آنچه که فکرش را بکنید از افراد بیمار دور و بر خود بیماری را می‌گیرند. سیستم ایمنی ضعیف نیز توانایی محافظت از بدن را در برابر بیماری‌ها ندارد و کودکان بی اشتها و ضعیف می‌شوند.

معرفی بهترین داروهای گیاهی تقویت سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی قدرتمند در واقع تضمین کننده سلامت بدن است. خوردن ویتامین‌ها وپروتئین‌ها همگی سیستم ایمنی بدن کودکان را تقویت می‌بخشد. بهترین این داروهای گیاهی در بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عسل

عسل یک خوراکی شیرین و دلچسب برای همه سنین است که از سال‌های خیلی دور تا به الان به عنوان یک داروی مهم پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عسل یک داروی گیاهی چندکاره است که انواع بیماری‌ها را درمان می‌کند و موجب بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شود. عسل از شهد گل‌های طبیعت گرفته می‌شود به همین دلیل حاوی ترکیبات شگفت انگیزی برای سلامتی است و در افزایش سلامت کودکان نیز نقش قابل توجهی دارد.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان می‌توانید در وعده‌های صبحانه عسل را بگنجانید.

جنسینگ

به احتمال زیاد بارها نام گیاه جنسینگ و فواید آن را برای سلامتی بدن شنیده‌اید. گیاه جنسینگ یکی از گیاهان دارویی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان به شمار می‌آید.

البته استفاده از این گیاه دارویی باید با در نظر گرفتن شرایط سنی افراد و وضعیت جسمانی انجام شود. این گیاه دارای هزاران فایده برای سلامتی بدن است و مصرف آن برای گیاهان نیز بسیار مفید می‌باشد. مصرف این گیاه به منظور افزایش سیستم تقویت ایمنی بدن کودکان مستلزم در نظر گرفتن شرایط کودکان است.

گیاه جنسینگ می‌تواند سیستم ایمنی بدن کودکان از سنین 3 تا 13 سال را تقویت و بهبود بخشد. علاوه بر این مانع از نفوذ میکروب‌ها و ویروس‌ها به بدن کودکان می شودو رشد کودکان را هم افزایش می‌دهد.

مصرف جنسینگ در کودکان به شکل عصاره، پودر و ریشه این گیاه است و می‌توان آن را به غذای کودک اضافه کرد. برخی از مکمل‌های هم هستند که حاوی داروی گیاهی جنسینگ است و می‌توان از آن‌ها نیز برای افزایش سیستم ایمنی بدن کودکان استفاده کرد.

برای خرید ریشه جینسینگ قرمز کره ای میتوانید از طریق https://salamatar.ir/ اقدام کنید.

گرده لقاح

این گرده نیز خواص فوق العاده ای در تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان دارد. برای بالا بردن عملکرد ذهنی کودکن می‌توان در وعده صبحانه از ترکیبی از عسل، گرده لقاح استفاده کرد. برای کودکانی که نسبت به زنبورها حساسیت دارند بهتر است این گرده را مصرف نکنند.

مادران می‌توانند گرده لقاح را به مقداری ماست اضافه کنند و در طول روز به عنوان یک میان وعده خوشمزه و دلچسب به کودکان خود بدهند. البته این گرده را هم می‌توان به شیر یا هر نوشیدنی دیگر اضافه کرد و به کودکان داد.

علائم ضعف در سیستم ایمنی کودکان چیست؟

اما چطور می‌توان متوجه ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن کودکان شد؟ سیستم ایمنی ضعیف در کودکان با یک سری از علائم بروز می‌کند و می‌توان با دیدن چنین علائم در کودکان اطمینان یافت که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است و باید به دنبال راه چاره بود. از علائم ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن کودکان عبارتند از:

مدام سرما خوردن کودکان

زمانی که سیستم ایمنی بدن کودکان ضعیف می‌شود بدن آن‌ها در مقابل ویروس‌ها و باکتری‌ها مقاومت خود را از دست می‌دهد به همین دلیل زیاد سرما می‌خورد.

مشکلات گوارشی

بخشی از سیستم ایمنی بدن در دستگاه گوارش قرار دارد؛ به همین دلیل اگر سیستم ایمنی بدن ضعیف شد باعث بروز مشکلات گوارشی همچون اسهال می‌شود.

خستگی و نداشتن انرژی

اغلب کودکانی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند انرژی کافی برای بازی و شلوغ کاری را ندارند و بیشتر ترجیح می‌دهند استراحت کنند.

بهترین دارو برای تقویت سیستم ایمنی بدن بزرگسالان

سیستم ایمنی ضعیف در بزرگسالان نیز موجب بروز مشکلات گوارشی و بیماری‌های مختلف در افراد می‌شود. در صورت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن خود به خود علیه سلول‌های سالم در بدن نیز واکنش نشان می‌دهد و همه قسمت‌های بدن را درگیر بیماری می‌کند.

بدین شکل یک بیماری خود ایمنی در بدن فرد به وجود می‌آید که بسیار جدی و خطرناک است. بنابراین باید در کنار یک تغذیه سالم از داروهای تقویتی نیز استفاده کرد تا در این صورت کمبودهای تغذیه‌ای جبران شود. بهترین داروهای تقویتی عبارتند از:

قرص تقویتی

برای افرادی که مشکل گوارشی ندارند قرص تقویتی سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. از این قرص‌های تقویتی می‌توان مواردی همچون قرص رویال ژلی، قرص مولتی ویتامین مینرال ساپلکس، کپسول ویتامین ث و زینک استارویت و همچنین کپسول تقویت سیستم ایمنی بدن زینک پلاس یوروویتال را نام برد.

شربت تقویتی

در بین داروهای تقویتی سیستم ایمنی بزرگسالان می‌توان شربت ایمیونس ویتابیوتیکس وشربت ایمیونس را نام برد. این شربت‌های تقویتی حاوی ویتامین‌ها و املاح معدنی مفید برای بدن هستند

. مصرف این شربت‌ها نه تنها سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند بلکه موجب افزایش انرژی در بدن می‌شود و احساس خستگی را هم کاهش می‌دهد.

قرص جوشان

قرص جوشان نیز به عنوان یکی دیگر از داروی تقویتی سیستم ایمنی بدن است. برای جبران کمبود دو الی سه ماده مغذی در بدن این قرص گزینه مناسبی است و سیستم ایمنی بدن را به خوبی تقویت می‌کند. انواع قرص جوشان شامل قرص جوشان ویتامین ث هلث اید و قرص جوشان ویتامین ث 1000 ویتا فیزپلاس است.

سخن پایانی

استفاده از داروهای گیاهی در تقویت سیستم ایمنی بدن از این حیث اهمیت زیادی دارد به این دلیل که هیچگونه عوارضی ندارد.

از طرفی مصرف داروهای گیاهی موجب افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود و از طرفی بیماری‌ها و مشکلات زمینه‌ای که در اثر سیستم ایمنی ضعیف در بدن ایجاد شده است را بهبود می‌بخشد؛ بنابراین مصرف صحیح در کنار تغذیه سالم بهترین راه حل برای تقویت سیستم ایمنی بدن است.

سؤالات متداول

1-آیا کمبود آهن در نوزادان باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن آن‌ها می‌شود؟

کمبود آهن در نوزادان آن‌ها را مستعد بیماری و عفونت می‌کند به این دلیل که فقر آهن بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد.

2-مزیت‌های مصرف شربت تقویتی چیست؟

شربت تقویتی برای افرادی که با بلعیدن قرص مشکل دارند گزینه مناسبی است و مهم‌تر اینکه شربت تقویتی اثر گذاری سریع‌تری دارد. شربت تقویتی حاوی املاح معدنی، اسیدهای آمینه و ویتامین‌ها گیاهی است و برای سلامت بدن بسیار مفید می‌باشد.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت بهترین یاب هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.