راهنمای خرید کرم آبرسان و مرطوب کننده

0
5/5 - (1 امتیاز)

شاید خرید کرم مرطوب کننده برای شما کار سختی به نظر نرسد. چرا که این محصول برخلاف محصولاتی مانند کرم پودر شما را درگیر مواردی مانند رنگ پوست و … نمی کند. اما این را بدانید که خرید مرطوب کننده و آبرسان هم قاعده و قانون خودش را داراست. می توان انواع مرطوب کننده را شامل مرطوب کننده مخصوص پوست خشک ، مرطوب کننده صورت، لوسیون و …. دانست. حال باید به این فکر کنید که مرطوب کننده متناسب با پوست شما کدام است؟

آیا پوست خشکی دارید یا پوست شما روشن است؟ بسیاری از افراد این تصور را دارند که گویی فقط کرم آبرسان برای پوست های خشک کاربرد دارد. اما این را بدانید که پوست فاقد از نوع خشک و یا مرطوب، نیاز به آب دارد. همانگونه که سیستم ایمنی برای کارکرد درست نیاز به آب دارد، پوست شما هم برای برخورداری از زیبایی و شفافیت کافی نیاز به آب دارد. در ادامه به شرح مهم ترین نکات خرید کرم آبرسان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مهم ترین نکات برای خرید کرم آبرسان

اگر به دنبال بهترین نتیجه بعد از استفاده از کرم آبرسان هستید، باید تمامی نکات خرید این محصول را درنظر داشته باشید. این نکات در ادامه خدمت شما شرح داده خواهند شد.

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده را بدانید!

در ابتدا بدانید که مرطوب کننده ها خود به چهار دسته نم نگهدار، مسدود کننده، نرم کننده و روغن تقسیم بندی می شوند. اما نکته مهم تری که وجود دارد این است که بسیاری از افراد دو کلمه آبرسان و مرطوب کننده را اغلب به جای هم استفاده می کنند. این را بدانید که استفاده نادرست از این واژه ها سبب می شود که آمار مصرف کننده های آن ها دچار تغییر شود. این را بدانید که برند های تولید کننده مرطوب کننده و آبرسان از کلمات زیر روی بسته بندی این محصولات استفاده می کنند :

  • مسدود کننده ; که معمولا برای مرطوب کننده ها استفاده می شود.
  • نم نگهدار ها
  • آبرسان ها
  • و …

این را بدانید که مرطوب کننده برای جلوگیری از خروج آب از پوست استفاده می شود. به همین دلیل لطافت پوست باقی می ماند. برای تولید مرطوب کننده ها معمولا از موادی استفاده می شود که در دسته روغن ها قرار می گیرند. اما در تولید آبرسان ها از هیالورونیک اسید و گلیسیرین استفاده می شود. هیالورونیک اسید این قابلیت را دارد که تا هزاربرابر حجم خود آب جذب کند.

با توجه به نوع پوست آبرسان را انتخاب کنید.

آبرسان های موجود در بازار به طور معمول دارای نرم کننده و نم نگهدار در خود هستند و از این نظر مشترکند. فرقی ندارد که شکل ظاهری این محصول به صورت ژل یا شفاف باشد، فرقی در خواص آن ایجاد نمی کند. آنچه که اهمیت دارد، موادی هستند که در تولید این محصول بکار رفته اند. به طور کلی می توان انواع پوست را شامل یکی از دسته های خشک، معمولی، چرب، حساس و ترکیبی دانست. آنچه در تعیین نوع پوست ما موثر است، ژنتیک ماست. اگر قصد خرید آبرسان را دارید، نکات زیر را به تفکیک نوع پوست خدمت شما شرح داده ایم:

  • آبرسان مناسب برای پوست خشک : چنین پوست هایی رطوبت را در مدت کوتاهی حفظ می کنند. به همین دلیل باید به سراغ یک مرطوب کننده غلیظ بروید. چنین محصولاتی با ایجاد یک لایه ضخیم مانع از خروج رطوبت می شوند. می توانید از محصولاتی مانند وازلین، روغن شی باتر و یا روغن کانولا استفاده کنید.
  • آبرسان مناسب برای پوست کم آب : درچنین شرایطی باید به سراغ آبرسان های دارای هیالورونیک اسید بروید. این ماده در پوست توسط رادیکال های آزاد تجزیه می شود. این رادیکال های آزاد توسط عواملی مانند اشعه فرابنفش و … تولید می شوند. بنابراین باید همواره آبرسانی را انتخاب کنید که هیالورونیک اسید را دارا باشد.
  • آبرسان مناسب برای پوست چرب : بهترین گزینه برای چنین پوست هایی، محصولاتی هستند که بر پایه آب تولید می شوند. درصورتی که از پوستی مستعد آکنه برخوردار هستید، باید به سراغ آبرسانی بروید که روی آن عبارت Non – Comedogenic, Sebum Regulator یا Light Texture نوشته شده باشد.

انواع مرطوب کننده را بشناسید

درصورتی که کرم شما موادی مانند اسید هیالورونیک یا روغن های گیاهی را برخوردار بود، این محصول برای پوست های چرب بهترین گزینه است. وجود ترکیباتی مانند پروپن گلیکول و همچنین پروتئین هم به جذب آب کمک می کند. اما درصورتی که پوست شما، خاصیت دیگری غیر از خاصیت چرب بودن را داراست، به نکات زیر توجه کنید:

  • برای پوست های مستعد جوش آکنه، کرم های چرب و یا روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل و یا زیتون مناسب نیستند. باید به سراغ موادی بروید که ترکیبات کومدون زا دارند. شاید بپرسید کومدون چیست؟ کودمون به انواعی از برجستگی های پوستی گفته می شود که بدنبال بروز آن ها، منافذ پوستی مسدود می شوند و درنهایت سبب بروز جوش و یا آکنه می شوند.
  • برای پوست های حساس باید به سراغ کرم های مرطوب کننده ضد آلرژی بروید. این گونه کرم ها معمولا ترکیبات متعددی دارند و استفاده از آن ها سبب بروز واکنش هایی مانند خارش و یا التهاب نمی شود. هرچقدر تنوع ترکیبات بکار رفته در این مواد کمتر باشد، احتمال بروز واکنش های حساسیت زا کمتر خواهد بود.
  • کرم های دارای آنتی اکسیدان بهترین گزینه برای جلوگیری از آسیب های محیطی هستند. به طوری که روند پیری پوست را کند کرده و شادابی را به پوست شما هدیه می دهند. برای نمونه می توان به روغن چای سبز و یا بابونه اشاره کرد.
کرم آبرسان سیمپل مدل Rich مناسب انواع پوست حجم 125 میلی لیتر

کرم آبرسان سیمپل مدل Rich مناسب انواع پوست حجم 125 میلی لیتر

ویژگی های سازگاری با محیط زیست : بدون تست حیوانی
مناسب برای : بانوان و آقایان
حجم : 125 میلی‌لیتر
کشور مبدا برند : هلند
شماره مجوز : 5011451103948
مشخصات ویژه : بدون رایحه
سازگار با پوست‌های : انواع پوست
جنس محفظه : پلاستیک
ترکیبات : بدون الکل
نوع محفظه : تیوپی
صادر کننده مجوز : سازمان غذا و دارو
کرم آبرسان سیمپل مدل Light مناسب انواع پوست حجم 125 میلی لیتر

کرم آبرسان سیمپل مدل Light مناسب انواع پوست حجم 125 میلی لیتر

ویژگی های سازگاری با محیط زیست : بدون تست حیوانی
مناسب برای : بانوان و آقایان
حجم : 125 میلی‌لیتر
کشور مبدا برند : اتحادیه اروپا
شماره مجوز : 501145103931
مشخصات ویژه : بدون رایحه
سازگار با پوست‌های : انواع پوست
ترکیبات : دارای گلیسیرین
صادر کننده مجوز : سازمان غذا و دارو

 

سخن آخر

در این مطلب به طور کامل به شرح راهنمای خرید آبرسان پرداختیم. داشتن پوستی سالم و شفاف یکی از اصلی ترین لازمه ها برخورداری از زیبایی و جذابیت است. پوست به عنوان بزرگترین اندام بدن انسان، تحت تاثیر عوامل مختلف دچار تغییر می شود. برای نمونه می توان به افزایش سن و یا آلودگی های محیطی مانند آلودگی هوا اشاره کرد. یکی از مشکلات پوستی، نداشتن رطوبت کلی و خشکی آن است. این مشکل به کمک مواردی مانند یک مرطوب کننده و یا آبرسان خوب، قابل برطرف شدن است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.